Ga naar inhoud


Nieuwe HD zenders?


radio man

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Volgens de grafiek zou je met een full HD 1080 en een 50"

eerst alle details gaan zien op 1,80 meter of minder.

 

Maar het is waar, met een goede HD uitzending schuif ik mijn stoel op ongeveer 2 meter afstand van mijn 43".

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 98
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik denk dat veel mensen de overscan hebben aanstaan als ze naar native HD kijken. Dat wil zeggen dat er een randje van het beeld wordt weggelaten door je TV. Feitelijk kijk je dan niet naar native HD maar ingezoomd HD. In dit geval kan ik me voorstellen dat het water in een meertje of zo blokkerig over kan komen.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Feitelijk kijk je dan niet naar native HD maar ingezoomd HD.


Bij 720p uitzendingen is dat zelfs altijd het geval, omdat geen enkele tv native 1280x720 is maar met name horizontaal meer beeldlijnen heeft.

Maar gelukkig heeft Nederland voor 1080i gekozen wat wél 1:1 te bekijken is. smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Ik denk dat veel mensen de overscan hebben aanstaan als ze naar native HD kijken. Dat wil zeggen dat er een randje van het beeld wordt weggelaten door je TV. Feitelijk kijk je dan niet naar native HD maar ingezoomd HD. In dit geval kan ik me voorstellen dat het water in een meertje of zo blokkerig over kan komen.


Daar kwam ik laatst ook achter. Heb de overscan maar uitgeschakeld. Alleen zie je nu op sommige kanalen bovenin een regeltje met witte stipjes. Maar het beeld is op de meeste kanalen veel beter geworden.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

omdat geen enkele tv native 1280x720 is maar met name horizontaal meer beeldlijnen heeft.

Op Panasonic HD ready TVs na. Die zijn wel 1280x720. En inderdaad dit is dus wel zeker een nadeel van zo'n 768 HD Ready TV en kan nog wel eens verklaren waarom 1080i beter ervaren wordt dan 720p ;-)
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat

Op Panasonic HD ready TVs na. Die zijn wel 1280x720.


Nee ook niet.

De 37" HD-Ready plasma's van Panasonic zijn 1024x720. De 42" HD-Ready plasma's zijn 1024x768. De 50" HD-Ready plasma's én alle HD-Ready LCD's zijn 1366x768.

Gek genoeg bestaan er voor zover ik weet geen 1280x720 displays.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...