Sjattuh Geplaatst: 30 augustus 2009 Geplaatst: 30 augustus 2009 Er is een bugje met ons boekhoudprogramma. Onder Vista sluit hij de proccess niet na het afsluiten van het programma. Ik denk dat dit verband houd met de auto backup die hij maakt. Als je het programma afsluit stelt hij voor een backup te genereren en dit doen wij altijd. Wanneer deze dan klaar is sluit hij het programma af maar dus niet het lopende proccess. De leverancier en maker van de software is op de hoogte hiervan maar kan geen oplossing vinden. Het is in hun woorden `een vista probleem`. Wat ik nu wilde doen was een batch filetje op de desktop plaatsen zodat de gebruikers na afsluiten hierop kunnen klikken om ook de proccess te stoppen. Ik weet dat ik een ¤.txt bestandje aanmaak en deze hernoem naar ¤.cmd en hierin de gewenste opdracht invoer. Maar ik weet even niet welke opdracht ik hem moet meegeven om een, of meerdere van dezelfde naam, specifieke processen te laten stopzetten. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
winwiz Geplaatst: 30 augustus 2009 Geplaatst: 30 augustus 2009 Is het een service? Kijk dan even in taakbeheer hoe het heet. Je zou deze dan kunnen stoppen met de opdracht NET STOP servicenaam noem dat tekst bestandje dan stop.bat ofzo Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
WPW Geplaatst: 30 augustus 2009 Geplaatst: 30 augustus 2009 Effe PrcView downloaden, daar zit een commandline tool bij. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Sjattuh Geplaatst: 30 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 30 augustus 2009 Origineel bericht van: winwiz Is het een service? Kijk dan even in taakbeheer hoe het heet. Je zou deze dan kunnen stoppen met de opdracht NET STOP servicenaam noem dat tekst bestandje dan stop.bat ofzo Nee, de service stopt wel. Alleen het process blijft lopen. hmm hangen eigenlijk... Origineel bericht van: WPW Effe PrcView downloaden, daar zit een commandline tool bij. Ok zal ff kijken. Thx beide. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
vGnp Geplaatst: 31 augustus 2009 Geplaatst: 31 augustus 2009 Kijk anders ook eens hier. Daar zijn misschien ook wel tools om uit te vogelen waarom het niet goed gaat. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Sjattuh Geplaatst: 3 september 2009 Auteur Geplaatst: 3 september 2009 Thx Met een .bat bestandje en de volgende regel: TASKKILL /F /IM Programmanaam.exe Is het gelukt. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen