Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 31 augustus 2009 Geplaatst: 31 augustus 2009 Je zult er naar moeten goochelen..ik heb die foto´s inderdaad gezien. Ben er door toeval opgekomen en heb het helaas op een oude PC gebookmarked die niet meer in mijn bezit is.
kriebie Geplaatst: 31 augustus 2009 Geplaatst: 31 augustus 2009 Citaat: Die spiegel: De laserstraal kaats alleen terug als de invalshoek in de spiegel 90,000000000000 graden is .is de afweiking 0,00000000001 graden dan En wat denk je van een bolle spiegel?
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 31 augustus 2009 Geplaatst: 31 augustus 2009 Citaat: Die spiegel: De laserstraal kaats alleen terug als de invalshoek in de spiegel 90,000000000000 graden is .is de afweiking 0,00000000001 graden dan komt de straal niet meer terug op de zelfde plaats. Dus de astronauten hebben die spiegel moeten uitrichten zoals een schotel maar dan vele malen naukeuriger. De maan draaid ook net zo als de aarde en alle andere planeten ,dus die spiegel staat altijd op een andere plaats. pukje..heb je er wel eens over nagedacht om bij de NASA te gaan werken? Ik denk dat daar nog veel kunt inbrengen. :D Het waren in het totaal 5 spiegels: --MIRROR ON THE MOON-- Het duurt 28 dagen voor de maan om om zijn eigen as te draaien. Maar het duurt ook 28 dagen voor de maan om om de aarde te draaien. Daarom zien we altijd dezelfde kant van de maan. Van ons uit gezien draait ie dus niet.
kriebie Geplaatst: 31 augustus 2009 Geplaatst: 31 augustus 2009 Hmm, geen bolle spiegels dus, maar een reflectorachtige constructie. Zal inderdaad beter werken. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden zullen we maar zeggen.
pukje Geplaatst: 31 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 31 augustus 2009 OK uitrichten is dus niet nodig Corner mirrors are important scientific instruments because, when struck precisely by a laser beam, they reflect that beam in a parallel path straight back to the source of the laser. Maar de russen hebben ook zo een spiegel neer gezet ,dus weer geen bewijs dat de laser straal via de nasa spiegels terug komt.
alleyoop Geplaatst: 31 augustus 2009 Geplaatst: 31 augustus 2009 Het mikken met de laserstraal op de maanspiegel wordt wel iets gemakkelijker als je weet dat de laserstraal na ca. 400.000km is uitgewaaierd tot een puntje met een diameter van ca. 6,5km
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 31 augustus 2009 Geplaatst: 31 augustus 2009 Citaat: weet jij of deze foto's op een website staan? Lijkt mij interessant om deze te zien. --KLIK-- en --KLIK--
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 31 augustus 2009 Geplaatst: 31 augustus 2009 Citaat: Maar de russen hebben ook zo een spiegel neer gezet ,dus weer geen bewijs dat de laser straal via de nasa spiegels terug komt. Ohh...dus de Russen geloof je wel en de Amerikanen niet? Als er één volk op deze aardkloot is dat ik niet zou geloven wat dit soort dingen betreft dan zijn het de Russen wel. In dit geval geef ik toch echt liever de Amerikanen het voordeel van de twijfel.
Tonskidutch Geplaatst: 31 augustus 2009 Geplaatst: 31 augustus 2009 iemand al eens in een observatorium geweest? kun je het LEM onderstel nog zien staan maar dit afbeeldinkie hebben ze toch wel een boom op de achtergrond... moonlanding ciao Goodby Drama Queen Hifi Sean, Doc Mcalmont
pukje Geplaatst: 31 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 31 augustus 2009 Origineel bericht van: Tonskidutch maar dit afbeeldinkie hebben ze toch wel een boom op de achtergrond... moonlanding ciao Die boom op de achtergrond is een reflectie van de mars
Tonskidutch Geplaatst: 31 augustus 2009 Geplaatst: 31 augustus 2009 yep maar dan met steeltje eraan... overigens kun je die foto verzamelingen allemaal bekijken per apollo vluchtnummers / en oudere mercury vluchtnummers / space shuttles / tot en met heden kijk maar eens naar de url... browse googel ciao Goodby Drama Queen Hifi Sean, Doc Mcalmont
looney2 Geplaatst: 31 augustus 2009 Geplaatst: 31 augustus 2009 Origineel bericht van: patje7of9 Origineel bericht van: looney2 Salu2, D.Quijote Dan was die uitzending was ook nep!!!! zeker weten. Dat zijn ook Americanen. Volgende bewijs...............................Ook nep!!!! Wat voor idiote reddering is dat! Precies!!!! idioot. Dah geleufd ge toch nie? Ze zijn er geweest punt uit. HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]
Tonskidutch Geplaatst: 31 augustus 2009 Geplaatst: 31 augustus 2009 als ik schrijf dat ik gelezen heb... dat cristopher columbus nooit in amerika is geweest hoef je mij geen idioot te noemen maar de schrijvert van het bronbestand dat ik gelezen heb. overigens hebben we weer een aardig aantal sat gerelateerde ideen en links gekregen. (the moon our satellite) ciao Goodby Drama Queen Hifi Sean, Doc Mcalmont
pukje Geplaatst: 31 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 31 augustus 2009 Origineel bericht van: Sjaak(k) Pukje toch, je blijft maar drammen tegen beter weten in, zie eerst je Volvo maar eens startklaar te krijgen dan kun je ermee naar de Nasa in Houston rijden Ik ben niet aan het drammen ,vind het een leuke discussie wat een flinke impect geeft ,drs. heeft zelfs hierdoor een nieuw topic gestart ,m.b.t de nasa ben al daar geweest en vond de tentoonstelling kitscherig zoals bijna alles in de usa Origineel bericht van: Sjaak(k) Je kunt nog wat leren van de zendamateurs die hebben geen spiegels op de maan nodig met een "invalshoek in de spiegel van 90,000000000000 graden" voor reflectie. Die "moonbouncen", wij noemden dat gekscherend maanbonzen, een verbinding via de maan maken is al diverse keren vertoont door zendamateurs uit Zwitserland en Amerika radio golven geven een veel grotere openings hoek uit de antenne/schotel dan een laserstraal ,voor radio golven is het uitrichten veel minder kritisch maar wie kan mij verklaren waarom de usa flag op de maan kan flapperen zonder wind en waarom de objecten op de maan meerdere schaduws hebben (heeft de maan 2 zonnen ) Ik weet het niet en laat de waarheid in het midden.
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 31 augustus 2009 Geplaatst: 31 augustus 2009 Hier een leuke demonstratie van een zendamateur: Randy Hall. (K7AGE) Randy en ik zijn goed bevriend. We waren collega´s toen ik nog bij Grass Valley werkte.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen