Ga naar inhoud


waren de americanen ooit op de maan?


pukje

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: pukje


maar wie kan mij verklaren waarom de usa flag op de maan kan flapperen zonder wind en waarom de objecten op de maan
meerdere schaduws hebben (heeft de maan 2 zonnen laugh )


ik heb me altijd afgevraagd waarom die beelden zo'n bedroevende kwaliteit hadden terwijl the USA de grootste film geschiedenis heeft
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 102
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Hier een leuke demonstratie van een zendamateur: Randy Hall. (K7AGE)
Randy en ik zijn goed bevriend. We waren collega´s toen ik nog bij Grass Valley werkte.


Indrukwekkend voor 99% ben ik er zeker van dat het een maanreflectie is ,maar ik
kan me nog een ander experiment herinneren ze hebben ooit met gigantische vermogens
de ionesfeer geioniseerd daardoor konden ze shf signalen reflecteren via de
ionisfeer dus shf transmissie over de horizond ,kan zijn dat door de MW's uit
alaska ook zoiets gebeurd is (ik zeg KAN ik weet het niet)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
maar wie kan mij verklaren waarom de usa flag op de maan kan flapperen zonder wind en waarom de objecten op de maan
meerdere schaduws hebben (heeft de maan 2 zonnen laugh )

lees dit maar even !

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sat-elite


maar wie kan mij verklaren waarom de usa flag op de maan kan flapperen zonder wind

Dat flapperen was net na het ophangen van de vlag. Je hebt geen atmosfeer dus ook veel minder wrijving zodat een pendelbeweging langer duurt dan op aarde.
De Mythbusters hebben dit ook nagebootst in een luchtledige tank.

Wel een beetje cru om een deel van de ruimtevaart in vraag te stellen op een satellietforum :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Denk je dat die allemaal hun mond zouden houden totdat ze dood zijn?


Vooral als je wat ouder wordt dan kun je je mond niet meer houden, je weet wel alles over vroeger vertellen, dat doen die oudjes toch? wink

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sat-elite
ik heb me altijd afgevraagd waarom die beelden zo'n bedroevende kwaliteit hadden terwijl the USA de grootste film geschiedenis heeft


Om bandbreedte te sparen waren ze verplicht om 320 beeldlijnen en 10 beeldjes per seconde te gebruiken. Dit signaal werd dan weergegeven op een beeldbuis met een lange nalichttijd en het resultaat werd dan opgenomen met een gewone camera van 525 lijnen, 30i NTSC. Bij de latere missies werd de kwaliteit steeds beter en kregen we ook kleurbeelden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout
Citaat:
Om bandbreedte te sparen waren ze verplicht om 320 beeldlijnen en 10 beeldjes per seconde te gebruiken. Dit signaal werd dan weergegeven op een beeldbuis met een lange nalichttijd en het resultaat werd dan opgenomen met een gewone camera van 525 lijnen, 30i NTSC. Bij de latere missies werd de kwaliteit steeds beter en kregen we ook kleurbeelden.


Ja, stel je voor dat ze daar nu met de huidige techniek heen zouden gaan. En dan in HD of zo...wow...ik ben beniewd wat we dan voor een beelden krijgen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het wordt tijd voor een webcam op de maan!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: RVP
Origineel bericht van: Sjaak(k)

Ik heb indertijd op 2 meter met Wubo Ockels verbinding gemaakt met de Space Shutlle.


De verhalen worden steeds gekker hier.

En pa0ssb heeft in de tijd van apollo 11 en 12 de
gesprekken afgeluisterd op 3 of 9 ghz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...