Ga naar inhoud


waren de americanen ooit op de maan?


pukje

Aanbevolen berichten

Einstein zei het al : alles is relatief. Wat voor de ene stilstaat is voor een ander in beweging. Vanop de aarde gezien is er geen rotatie van het maanoppervlak en staan de (Clark Belt) satellieten stil in de ruimte.

't is dus maar hoe je het bekijkt.

 

echter zomaar zeggen dat de maan niet om zijn as draait ? no way cool

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 102
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: hagar
Grappig onderwerp maar het verbaast mij dat zo velen nog steeds denken dat het een hoax was/is.

Dat is niet zo vreemd als je als amerikaans volk in t verleden nog wel is vals voorgelicht bent door je regering en dan druk ik t nog zwak uit .
Dan krijg je over alles eerder samenzwering theorieen die ruim gevoed worden via internet door allerlei figuren .
Dat de amerikanen op de maan zijn geweest staat voor mij 100% vast!

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 1664
Ok dan!
Ik zal uitsluitsel geven en zelf gaan kijken op de maan. whistle
Als tegenprestatie lijkt het me logisch dat jullie de kosten dragen :D


deal. we betalen als je er bent geweest en een stempeltje kan laten zien. (soort elfstedentocht idee)

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout
Citaat:
voor alle andere slapers dan : de maan draait wel degelijk om zijn as, alleen gaat dit zodanig traag dat één rotatie even lang duurt als een omloop rond de aarde (op de maan is dus 1 dag evenlang als 1 jaar). Hierdoor komt het dat de maan steeds met dezelfde kant naar de aarde gericht is.


Je bedoelt 28 dagen.

De maan draait in 27,5 dagen om zijn eigen as. Het duurt ook 28 dagen voor de maan om om de aarde te draaien.
Tijd tussen 2 volle manen: 29,5 dagen.
De meeste van jullie hebben niet goed opgelet op school. :D
Maar ik wist deze tijden ook niet meer en heb het even opgezocht: --MAAN--
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Nasa moeten wel op de maan geweest zijn.

 

Maar Amerikanen konden al veel eerder verder als de maan...

 

De aflevering "Thunderbirds Sun Probe" (1965) wel eens gezien?

 

http://www.youtube.com/watch?v=g8wP2aru2GA laugh

 

 

 

 

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: gerrit B
Dat ze hier rondjes om de aarde draaien oké, maar dat ze naar de maan zijn geweest????
Daar zet ik toch wel grote vraagtekens bij.
Vooral als je hoort dat ze weer naar de maan willen maar dat het nog zeker tot 2020 duurt voordat ze zover zijn en de techniek hebben ontwikkelt om dat te kunnen.

Ik zou denken ruk even zo'n apollo van zijn sokkel douw hem vol met wat nieuwe computers ed. even vol tanken en dan moet het toch niet zo'n groot probleem zijn.
Immers die karretjes staan er nog, mischien wat onder het stof maar so what? zo lang er geen meteoriet op is gekomen moet het toch een kwestie zijn van schoon maken, nieuwe accu er in en rijden maar, want roetsen doet het daar niet.
Voor de rest is de computer techniek ed. nu zo veel beter als toen en we zijn wel ruim 40 jaar qua techniek verder dus dat hoeft dan toch geen ruim 10 jaar te duren als de voorbeelden beschikbaar zijn.

Kijk je echter wat kritischer naar de ontwerpen van toen dan moet je je toch wel afvragen hoe de astronauten van toen nog steeds in goede gezondheid hier rond kunnen lopen.
Want kom je op een bepaalde afstand van de aarde dan is de kosmische straling zo hoog dat overleven vrijwel niet mogelijk is.(ook niet in een metalen omhulsel) en ook nu mag men niet te lang buiten zijn en moet men regelmatig naar binnen als de straling te hoog wordt.
Kijk je vervolgens naar de materialen die toen gebruikt zijn dan kun je haast niet anders dan vraagtekens te zetten bij de maanlandingen en de geloofwaardigheid daarvan.

suc6

Gerrit


Hier heb ik idd ook mijn bedenkingen bij.
De apollo kon naar de maan, en nu kunnen ze het niet omdat ze geen raket hebben die krachtig genoeg is.
En
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik ben begin 80-er jaren geleden bij de Nasa in Houston geweest, en hun museum bezocht.

Ben later ook in Florida geweest en heb daar het lanceer platform, de assemblage hal en het museum met de maanwagentjes en de maanlander gezien.

Heb ook het geluk gehad, op 20 kilometer afstand, 2 lanceringen live mee te maken.

 

Ik heb mij toen erover verbaasd, wat de stand van de techniek was van hun ruimtevaart programma. Toendertijd liep Amerika jaren achter op Europa.(Iedereen die rond die tijd Amerika bezocht heeft weet wat ik bedoel.)

 

Ik ben in ieder geval wel overtuigd, dat ze er geweest zijn, maar ik verklaar die astronauten uit die tijd voor knettergek,dat ze ingestapt zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
Origineel bericht van: SalimRMAF
Er zijn tig meer redenen waarom de maanlanding geen maanlanding zou zijn...

Bv: de bewegende vlag op de maan... zonder wind?

Geen sterren op de foto's
valse schaduwen
wapperende vlag
inderdaad zo zijn er nog een paar.




Zucht... deze dingen zijn al zóóó vaak weerlegd, en toch blijven ze elke keer weer terugkomen.

Nou, vooruit dan, kijk hier maar eens:

http://www.moonhoax.lipi.at/index.htm

Daar worden alle kletspraatjes van degenen die denken dat de maanlandingen in scéne zijn gezet één voor één ontkracht. Maar blijf vooral geloven dat het nep was, als je dat een fijn gevoel geeft. Want dat is natuurlijk wat het hier werkelijk omgaat. Het is allemaal Een Groot Complot en jij hebt het toch maar mooi door!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Je bedoelt 28 dagen.
De meeste van jullie hebben niet goed opgelet op school. :D

lees mijn text nog eens, vooral het stukje waar ik het had over "op de maan" ......
of, anders gezegd : op de maan duurt 1 maan-dag even lang dan een maan-jaar. Ik had het dus niet over aardse dagen en jaren !

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Allure
Zucht... deze dingen zijn al zóóó vaak weerlegd, en toch blijven ze elke keer weer terugkomen.


Je kunt zeggen wat je wilt, ik heb ondertussen toch voor alle zekerheid maar even mijn hoofd in aluminiumfolie gewikkeld.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...