Ga naar inhoud


Newcs niet uit te lezen via webinterface


Gast miracles

Aanbevolen berichten

Ik wil graag aannemen dat ik iets fout doe, maar ik heb alleen de NLB-image geïnstalleerd en de emu geconfigureerd via de webif en daarna gestart.

 

Ik heb ingeklopt fuser -v -n tcp 9000. Resultaat 1321 newcs.

Tevens heb ik dat gedaan met fuser -v -n tcp 668. Resultaat 1213 incubusCamd.sh4.

 

Vervolgens in de Firefox adresbalk http://ipbox:668. Dit geeft keurig de webif van incubus. Dan http://ipbox:9000. Nu krijg ik bijna altijd de melding "Firefox kan geen verbinding maken met de server op 192.168.0.2:9000".

 

Als ik dan vervolgens weer kijk bij de lopende processen, zie ik dat newcs is gestopt. In een enkel, willekeurig geval gaat het wel goed.

 

Waar doe ik iets fout?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: miracles
Ik wil graag aannemen dat ik iets fout doe, maar ik heb alleen de NLB-image geïnstalleerd en de emu geconfigureerd via de webif en daarna gestart.

Ik heb ingeklopt fuser -v -n tcp 9000. Resultaat 1321 newcs.
Tevens heb ik dat gedaan met fuser -v -n tcp 668. Resultaat 1213 incubusCamd.sh4.

Vervolgens in de Firefox adresbalk http://ipbox:668. Dit geeft keurig de webif van incubus. Dan http://ipbox:9000. Nu krijg ik bijna altijd de melding "Firefox kan geen verbinding maken met de server op 192.168.0.2:9000".

Als ik dan vervolgens weer kijk bij de lopende processen, zie ik dat newcs is gestopt. In een enkel, willekeurig geval gaat het wel goed.

Waar doe ik iets fout?


Ik las net mijn eigen bericht terug, en wil even aanvullen dat ik geen verwijt oid naar je maak. Dat is helemaal niet de bedoeling blush

Het verschil met mij is dat ik mgcamd gebruik (ik gebruik geen cardsharing etc). Wat mij echter wel opvalt is dat je nu schrijft dat newcs niet meer draait. Dus er is iets waardoor newcs stopt en dan kan je inderdaad niet meer de webif gebruiken.

Kan je eens proberen om mgcamd te gebruiken?
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Hoi allemaal,

 

misschien lukt het met één van de volgende, ik geef toe vergezochte, opties ?

 

1) per ongeluk een image voor de 910 op de 900 zitten ?

 

2) newcs zoekt een tweede kaart(lezer) maar vindt die niet,

en stopt er daarom mee (in newcs.xml te vinden) ?

 

3) de emu doet iets vreemds met newcs (inderdaad blijft mgcamd

de best werkende optie).

 

 

groet,

Pajarin

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dessie

Normaal heb ik mgcamd draaien. daar had ik die problemen reeds. Vandaar even de overstap naar incubus. Deze heeft nu ook een webif. dat werkt.

 

@Pajarin

Ik heb met zekerheid een image voor de 900. In de config is alleen de onderste reader gedefinieerd. Ik heb een aston CI-module met de nieuwe CDS-kaart in de machine.

 

Ik krijg het vermoeden dat newcs daar problemen mee heeft. Als ik al de webif van newcs kan benaderen en bij de reader status kijk, dan staat er een groot rood kruis voor.

0000 357 0 0 0 /dev/sci0 0 (lower)

 

De user status geeft alles offline aan.

 

Vanmorgen draaide newcs alvorens ik de box op standby zette. Vanavond weer opgestart en newcs is er weer uit. Na het opstarten van newcs moet je in elk geval niet direct de webif gebruiken.

 

Ik heb alleen maar dat gebruikt wat standaard in de image is opgenomen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: miracles
@Dessie
Normaal heb ik mgcamd draaien. daar had ik die problemen reeds. Vandaar even de overstap naar incubus. Deze heeft nu ook een webif. dat werkt.

@Pajarin
Ik heb met zekerheid een image voor de 900. In de config is alleen de onderste reader gedefinieerd. Ik heb een aston CI-module met de nieuwe CDS-kaart in de machine.


Ik krijg het vermoeden dat newcs daar problemen mee heeft. Als ik al de webif van newcs kan benaderen en bij de reader status kijk, dan staat er een groot rood kruis voor.
0000 357 0 0 0 /dev/sci0 0 (lower)

De user status geeft alles offline aan.

Vanmorgen draaide newcs alvorens ik de box op standby zette. Vanavond weer opgestart en newcs is er weer uit. Na het opstarten van newcs moet je in elk geval niet direct de webif gebruiken.

Ik heb alleen maar dat gebruikt wat standaard in de image is opgenomen.


waarvoor gebruik je een CI module ?
De cardreader ( lees newcs ) kun je alleen configureren voor de interne cardreaders niet voor de CI module
( zover als ik me kan herinneren )
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Stepdriver

Als je de kaart met de chip naar beneden in de cardreader duwt en je start de box opnieuw op dan moet je beeld hebben mits je alles standaard hebt laten staan. Dan zul je waarschijnlijk ook gewoon de webif kunnen gebruiken. Hier loopt de box in ieder geval prima via de interne cardreader.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat daar het verschil in zit. Ik heb een 900. Die heeft geen interne cardreader. Er zit een CI-module in (Aston). Ik heb wel normaal beeld bij gebruik van een NLB-image, ook op de CDS-kanalen. Dat werkt ook als de emu niet draait. Alleen de PIP-functie en kijken en opnemen tegelijk (voor wat het waard is met één tuner).

 

Met een E2-image werkt CDS niet in deze opstelling. En dan is het lastig als je de emu niet draaiende krijg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: miracles
Ik heb een 900. Die heeft geen interne cardreader.

@ miracles

Zelf heb ik er geen ervaring mee,maar kan je niet beter een externe phoenix (ext. kaartlezer) via de rs232 gebruiken.
Je moet dan wel je newcs.xls moeten aanpassen zodat hij die lezer gebruikt.
Het is maar een hintje(zelf gebruik ik het niet en geen ervaring ermee) b.v. grote websites van satboeren hebben ze het wel.
Misschien kunnen anderen je ermee helpen die er handig mee zijn.

Nico
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarvoor is het een hobbybox. Die optie heb ik al overwogen. Maar ik wil eerst dit uitdiepen. Ik kan weinig ervaringen van andere gebruikers van de 900 met aston vinden.

 

Merci.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Nee, het probleem is niet opgelost. Soms lukt het, vaak niet. Het waarom is volstrekt onduidelijk.

 

Dus ik handhaaf mijn stelling: de box levert een prima beeld. Maar met de software is het allemaal net niet. Te veel en te vage problemen. Dat blijkt ook uit andere forumberichten. Inmiddels werkt de multiboot niet. Aan de USB-stick is niets veranderd. Wat volgt.......

 

Een hobby is leuk, maar met dit magere resultaat ken ik wel een leuker tijdverdrijf.

 

Dank jullie voor de reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht is er deels sprake van onkunde. Daarvoor stel je een vraag op een forum. Maar het zijn kreten die te vaak wordt gebezigd, evenals "bij mij werkt het wel". Dat zijn geen oplossingen waar je verder mee komt. smile Dat bevestigt mijn eerdere reactie.

 

Oh ja, na het flashen van de NLB-image had ik nog maar 's de bootimage geflasht.......... Dus?

 

Ik ben tevreden over de beeldkwaliteit, voor zover dat niet wordt beknot door de aanbieder. Maar met de huidige wetenschap zou mijn keus een andere ontvanger zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...