Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een nieuwe Panasonic TX-P42V10 televisie met ingebouwde DVB-S2 tuner.

Nu heb ik hierop mijn Visiosat Bi-sat met Astra 1,2,3 aangesloten.

Ik krijg alleen BBC HD niet in mijn lijst. Wanneer ik handmatig ga tunen 10847, 22000, V met modulatie op DVB-S dan het ik signaal van 10 en kwaliteit +-7á8 en vind ik netjes de normale BBC zenders die daar horen.

Wanneer ik de modulatie op DVB-S2 zet dan komt de BBC HD niet naar voren en heb ik geen signaal en kwaliteit.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? ZDF HD Astra HD e.d. doen het allemaal wel.

Geplaatst:
Origineel bericht van: bfaessen
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? ZDF HD Astra HD e.d. doen het allemaal wel.

Ja hoor je moet hem niet op DVB-S2 zetten maar ze zenden uit op een gewone transponder dus 10847 V 22000 DVB-S. laugh
Geplaatst:

BBC HD

Satelliet = Astra 28.2°E

Transponderfrequentie = 10847 MHz

Symboolklasse = 22000

Polarisatie = Verticaal

Modulatie = DVB-S

Service ID = 6940

FEC-modus = 5/6

Demodulatie = QPSK

2607tiw.jpg

Geplaatst:

Ik denk dat het probleem zit in de software van je TV.

Namelijk is dit ook al voorgekomen met een aantal sat ontvangers.

Zal uitleggenb wat het probleem is.

De tuner denkt namelijk dat bij dvb-s uitzendingen alleen mpeg2 signalen zitten.

Bij dvb-s2 is dir mpeg2 of mpeg4.

Nu ziet hij op de transponder de kanalen in mpeg2 wel, maar kijkt niet verder als er ook mpeg4 signalen erop zitten.

Ze moeten de firmware van je tv aanpassen.

Dit probleem in ook geweest met o.a. de humax 2000 hd ontvanger.

Is naderhand aangepast doormiddel van update.

Geplaatst:

En anders handmatig pid zoek video h264 , audio dolby dig, mode dolby, 10847 v dvbs 22000 sid 6940 vid 5500 aud 5501 pcr 5500. als al deze data ingevoerd kunnen worden.

Geplaatst:

Bedankt voor alle reacties, ik ga het vanavond nog eens proberen met het service ID erbij, dit had ik namelijk nog niet gedaan.

Firmware is al geupdate, dit begon hij meteen te doen bij de eerste keer aanzetten.

Ik had ook al eens gezocht op dvb-S maar toen vond hij alleen de standaard zenders die daar hoorde te zitten, maar wellicht dat het met het service ID wel werkt, wordt vervolgd!

Geplaatst:
Origineel bericht van: 44piet
En anders handmatig pid zoek video h264 , audio dolby dig, mode dolby, 10847 v dvbs 22000 sid 6940 vid 5500 aud 5501 pcr 5500. als al deze data ingevoerd kunnen worden.

Dit was hem, zonder service ID wordt hij niet gevonden, wanneer ik die ook invoer dan vindt hij de BBC HD wel, als type onbekend.

Dus opgelost voor deze zender.
Astra 28,2
freq: 10847 MHz
Polarisatie Verticaal
Symbol rate 22000
ServiceID 6940
en zoeken maar.

Zijn er zo nog meer bekende zenders die problemen geven?
Bedankt voor de support!
  • Moderator
Geplaatst:

Kennelijk is de software van die ontvanger zo ontworpen, dat hij ervan uitgaat, dat HDTV zenders alleen met DVB-S2 transponders verwacht worden.

2e mogelijkheid is, dat de software geen mpeg2 HDTV zenders verwacht.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen