Ga naar inhoud


Wat voor een diertje is dit, een visse?


Jan Ambers

Aanbevolen berichten

In het vlaams zegt men daar waarschijnlijk een visse tegen, ken het ABN woord echter niet...

Ziet eruit als een eekhoorn, en was op zoek naar duivenjongen of vogeleieren...

Hebben op onze hof al enkele schelpen van vogeleieren gevonden, en diertje zat in de magnoliastruik.

Maar een eekhoorn is toch schuw en zal op geen 20m van een huis gaan zitten? Eet een eekhoorn ook eieren?

Mijn rotje heeft het ontdekt, en beiden zaten gefascinnerd...

Ik heb er een foto van genomen, maar weet niet hoe die hier te plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op antwoorden klikken en onder het tekstveld op bestandsbeheer klikken.

Er opent een nieuw venster waarin je kan bladeren op je H-disk en bestanden kan toevoegen

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik durf het niet te geloven dat een eekhoorntje zoo dicht bij de woningen gaat zitten???

We hebbeb wel een muur die voor 10m dik begroeid is(wonen merels in) en dan een grote magnolia die een klein grasplekje afsluit tegen de wind... maar we wonen aan een drukke straat met véél lawaai, en er loopt een rottweiler die zeer oplettend is... kan het echt niet geloven dat zo een schuw diertje daar zou durven vertoeven...

Zal moeten opletten voor onze kelder, want de afsluiting bestaat uit draadmazen van 5x5cm... en er staat gips met suiker vermengd, tegen de muizen.

Als die d'r van eten gaan die dood, en liggen niet te stinken... (blijft iets op hun maag liggen :D)

Zou niet graag dit diertje er zien aan sterven.

Mijn vrouw dacht dat het een fretje was? Ik stond er op 2m van om de foto te nemen en het bleef zitten???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Zodra de herfst is aangebroken lopen die eekhoorns dagelijks bij mij door de tuin..en het zijn er ieder jaar meer.

Ik heb een notenboom en ze zijn dan druk in de weer noten aan het verzamelen.

 

Helaas heeft mijn kat er enkele jaren geleden een gegrepen.

Erg jammer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

:D

 

 

Maarre eekhoorns komen heel dicht bij huizen.

In Ottawa liepen ze gewoon in de winkelstraten van de ene plantenbak naar de ander.

En in Engeland heb ik ze over de rand van de schutting zien lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout
Citaat:
In Ottawa liepen ze gewoon in de winkelstraten van de ene plantenbak naar de ander.


Dat klopt, maar dat zijn niet dezelfde eekhoorns als in Europa.
Het zijn squirrels. Die eten soms uit de hand.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook hier in Nederland op b.v. campings eten ze uit de hand.

Maar pas op want ze zitten dik onder de vlooien.

 

Citaat uit Wikipedia:

De eekhoorn voedt zich met name met plantaardig materiaal als noten en zaden van sparren en pijnbomen. Verder eten ze knoppen, paddenstoelen, stukken boomschors, en soms dierlijk materiaal, als insecten, eieren en zelfs jonge vogels. Ook eten ze aarde voor mineralen. De eekhoorn eet dagelijks vijf procent van zijn lichaamsgewicht aan voedsel. Net als veel andere knaagdieren leggen eekhoorns wintervoorraden aan.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...