bama2007 Geplaatst: 31 augustus 2009 Geplaatst: 31 augustus 2009 hallo, ik heb vanmiddag een 500+ gekocht, een nieuwe. maar nu lukt het me niet om met dcc er een nieuwe image op te zetten. dcc herkent het bestand niet, het is een nfi-bestand. kan iemand mij hiermee helpen?
hemertje Geplaatst: 31 augustus 2009 Geplaatst: 31 augustus 2009 gewoon flashen zoals het in je handleiding of op de webiste van de fabrikant vermeld staat DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
bama2007 Geplaatst: 31 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 31 augustus 2009 ehhhh, wanneer ik dcc opstart en ga zoeken naar een image vindt ie nix omdat de image een inf bestand is. ik ben hier nog niet zo in thuis helaas.. maar ik neem aan dat ik niet zomaar de extensie kan veranderen?
Tonskidutch Geplaatst: 31 augustus 2009 Geplaatst: 31 augustus 2009 deze link dus daar staat precies uitgelegd hoe... met nulmodemkabel en dreamup zoals jaren aanbevolen en DUS niet middels dcc.exe ciao Our Darkness Anne Clark
paardengek Geplaatst: 31 augustus 2009 Geplaatst: 31 augustus 2009 Gebruik geen DCC voor het flashen, maar dreamup: http://www.dream-multimedia-tv.de/dm-500-informationseite Dit staat ook in de bijbehorende gebruiksaanwijzing. De extensie van 500+ images is .nfi. Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Tonskidutch Geplaatst: 31 augustus 2009 Geplaatst: 31 augustus 2009 was je iets te snel af... sorry Our Darkness Anne Clark
bama2007 Geplaatst: 31 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 31 augustus 2009 ok, dat is dus mijn probleem, ik heb geen nulmodemkabel. maar bedankt voor je hulp. ik ga die kabel halen!
paardengek Geplaatst: 31 augustus 2009 Geplaatst: 31 augustus 2009 Origineel bericht van: Tonskidutch was je iets te snel af... sorry Ja, maar een paar tellen eerder Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Tonskidutch Geplaatst: 31 augustus 2009 Geplaatst: 31 augustus 2009 Origineel bericht van: bama2007 ok, dat is dus mijn probleem, ik heb geen nulmodemkabel. maar bedankt voor je hulp. ik ga die kabel halen! iedere dreambox gebruiker dient zo'n rs232 nulmodem kabel in reserve te houden voor de correcte flash procedure is die onmisbaar ciao Our Darkness Anne Clark
bama2007 Geplaatst: 31 augustus 2009 Auteur Geplaatst: 31 augustus 2009 ben ik weer ff. die nullmodemkabel is twee keer female....? mijn laptop heeft een female-ingang maar de dreambox is een male aansluiting.. is daar een verloopstekker voor?
Cobus R Geplaatst: 31 augustus 2009 Geplaatst: 31 augustus 2009 Je hebt helemaal geen nulmodem kabel nodig om een 500+ te flashen gebruik gewoon de webinterface om te flashen vsfa moet je hebben. De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
Tonskidutch Geplaatst: 31 augustus 2009 Geplaatst: 31 augustus 2009 Origineel bericht van: bama2007 ben ik weer ff. die nullmodemkabel is twee keer female....? mijn laptop heeft een female-ingang maar de dreambox is een male aansluiting.. is daar een verloopstekker voor? ja daar zijn male<>female stekkers voor en wat Ome to schrijft is beperkt mogelijk door de dreambox 500+ middels webbrowser flashenmount /boot –o remount,rw etc te doen maar als het in de soep gelopen is moet je toch de nulmodemkabel pakken met en/of zonder verloopstekker male<>female ciao Our Darkness Anne Clark
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen