fast_freddy Geplaatst: 1 september 2009 Geplaatst: 1 september 2009 Vrienden van ons hebben twee keer een DM500S staan. In nr.1 zit een CanaaD kaart. Uitgaande LNB is doorgelust naar een phillips ontvanger. In nr.2 geen kaart. Samen op een schotel met dubbel LNB aansluiting. Op netwerk via router. Elke dag om 7.15 uur en 23.45 gaat de DM500 op tilt. Het beeld gaat vast en vaak is de box dan ook niet meer te bedienen. Dit duurt meestal 5 minuten, maar ook korter. In 2003 is er ook over gedaan, maar nog geen oplossing gevonden. Kan dit met nachtstroom-puls te maken hebben? groeten.
fast_freddy Geplaatst: 1 september 2009 Auteur Geplaatst: 1 september 2009 OEPS ...23.45 uur moet 22.45 uur zijn!!!
chablis Geplaatst: 2 september 2009 Geplaatst: 2 september 2009 Origineel bericht van: fast_freddy NIEMAND ??? Het is een vreemd probleem, misschien moet je wat meer info geven...... DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.
allez l'om Geplaatst: 2 september 2009 Geplaatst: 2 september 2009 heb je de box al een keer opnieuw geflashed zodat alle eventuele instellingen eruit zijn? Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird Linux server
chablis Geplaatst: 2 september 2009 Geplaatst: 2 september 2009 Origineel bericht van: allez l'om heb je de box al een keer opnieuw geflashed zodat alle eventuele instellingen eruit zijn? Ik bedenk me net (maar ik ken de 500 niet) staat er geen zaptimer geprogrammeerd? DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.
fast_freddy Geplaatst: 2 september 2009 Auteur Geplaatst: 2 september 2009 Ja de box is al eens geflashed en zelf vervangen door een nieuwe. Maar omdat bijde boxen gelijk uit gaan, zat ik toch te denken aan de nachtstroom of iets dergelijks. Ik weet er alleen geen oplossing voor.
fast_freddy Geplaatst: 2 september 2009 Auteur Geplaatst: 2 september 2009 Origineel bericht van: chablis Origineel bericht van: allez l'om heb je de box al een keer opnieuw geflashed zodat alle eventuele instellingen eruit zijn? Ik bedenk me net (maar ik ken de 500 niet) staat er geen zaptimer geprogrammeerd? Er zitten geen timer tijden in en de router staat ook 24 uur vrijgegeven. Zou een netfilter wat kunnen doen?
chablis Geplaatst: 2 september 2009 Geplaatst: 2 september 2009 Origineel bericht van: fast_freddy Origineel bericht van: chablis Origineel bericht van: allez l'om heb je de box al een keer opnieuw geflashed zodat alle eventuele instellingen eruit zijn? Ik bedenk me net (maar ik ken de 500 niet) staat er geen zaptimer geprogrammeerd? Er zitten geen timer tijden in en de router staat ook 24 uur vrijgegeven. Zou een netfilter wat kunnen doen? Het lijkt me sterk dat de TF puls het is, of een andere storing uit het lichtnet. Beide boxen zeg je? Zou het niet in het netwerk zitten, of een update van je provider, waardoor je router blijft hangen. Raar hoor, dat je ze dan niet kan bedienen ook, en en later weer wel {zonder reboot?) DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.
hulkman Geplaatst: 2 september 2009 Geplaatst: 2 september 2009 Zou je niet eerst beginnen om rond de genoemde tijden de netwerk kabels af te koppelen, dan weet je of het daaraan ligt. Oftewel elimineer de mogelijke faktoren.
chablis Geplaatst: 3 september 2009 Geplaatst: 3 september 2009 Origineel bericht van: hulkman Zou je niet eerst beginnen om rond de genoemde tijden de netwerk kabels af te koppelen, dan weet je of het daaraan ligt. Oftewel elimineer de mogelijke faktoren. Goeie tip, dat is foutzoeken... DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.
fast_freddy Geplaatst: 4 september 2009 Auteur Geplaatst: 4 september 2009 We zijn zoekende. Als er resultaten komen, dan wordt het gemeld. Mijn dank.
drz Geplaatst: 4 september 2009 Geplaatst: 4 september 2009 Je zou een noodstroom voorziening aan de boxen kunnen koppelen, dan kun je in ieder geval het uitvallen van het netstroom uitsluiten... "Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."
vGnp Geplaatst: 4 september 2009 Geplaatst: 4 september 2009 Dat zijn toch rare tijden voor nacht- en dagstrrompulsen: t1=laag 23:00-07:00 t2=normaal 07:00-23:00 Laag geldt ook in de weekeinden en/of feestdagen De vraag dus: Heeft de box 's weekends ook kuren? Zo ja, heeft het niets met die puls te maken. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
fast_freddy Geplaatst: 4 september 2009 Auteur Geplaatst: 4 september 2009 Origineel bericht van: vGnp Dat zijn toch rare tijden voor nacht- en dagstrrompulsen:t1=laag 23:00-07:00 t2=normaal 07:00-23:00 Laag geldt ook in de weekeinden en/of feestdagen De vraag dus: Heeft de box 's weekends ook kuren? Zo ja, heeft het niets met die puls te maken. vGnp Dat is een hele goede vraag. Zal het dit weekend nagaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen