Ga naar inhoud


[7121] Oude ontvanger ruilen tegen Philips DSR 7121 doen of niet doen?


DirkDigler

Aanbevolen berichten

CD geeft tot 15 september de mogelijkheid om je oude ontvanger in te ruilen tegen de Philips DSR 7121 met bijbetaling van 59 Euro. Als ik alles zo lees vraag ik me af of het verstandig is om 1 van mijn oude ontvangers in te ruilen.

Ik heb een Philips 6072 en een Strong 8000.

Roep ik de ellende op mij af als ik een Philips DSR 7121 aanschaf of is het een geweldige aanbieding die ik niet moet laten lopen?

VU+ Solo2, VU+ Zero

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik vraag mij af of je een philips wel kan inruilen, hij staat net als de strong nog steeds te boek als een gecertificerde ontvanger, zie de uigebreidelijst van CD.

 

NAAM SO SW versie

Anam 12

Asscom Onbekend

Echostar DSB-2000 9

Echostar DSB-2000 7

Galaxis IRD2000 Onbekend

Philips DST5816/03G 3

Philips DST5816/03G 5

Philips DST5816/23A 16

Philips DSX6073/03 23

Philips DSX6073/03A 19

Philips DSX-7071/7003 Onbekend

Philips DSX-7071/7023 Onbekend

Philips DSX7072/03A 23

Pioneer DBRS100-NL 24

Pioneer DBRS100-NL 18

Pioneer DBRS400-NL 57

Strong SRT8000 DA1NED 15

Strong SRT8000DA2NED 20

Thomson DSR435 TI

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had die laatste regel niet gezien sleep

Het zijn dus een oude gecertificeerde ontvangers, maar volgens mij gaat het meer om gecertificeerde ontvangers die problemen geven, en dat doen ze met de originele firmware.

Om zeker te zijn dat de ontvangers onder de omruilregeling vallen moet ik de klantenservice bellen, maar ik wil eerst weten of ik er wel verstandig aan doe om zo'n 7121 te nemen of toch maar alternatieve firmware in de oude doosjes gebruiken.

VU+ Solo2, VU+ Zero

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk weer met de Philips 7072 en de 7121 staat weer in de kast.

Daar mag die weer uit als er een software update komt.

Maar € 59, - bijbetalen is niet duur voor een nieuwe decoder als je iets in te leveren hebt dat niet veel waard is.

Mijn 7072 krijgen ze in ieder geval niet te ruil aangeboden, ook niet voor de gratis 2221 ...

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb mijn sft2000 ingeruild voor de gratis 2221.

Mijn sft werkte wel, maar alleen met hele oude FW. Nieuwe FW komt er geen meer. Dus voor mij een prima deal. Dit ontvangertje heb ik op de slaapkamer staan, alleen maar om wat TV te hebben.

Ding is echt klein, in dit geval wel prettig. Maar verder stelt het niks voor: 2 scart uitgangen, lnb in en adapter aansluiting voor de stroom. Menu is uitermate basic. Verder vindt ik het ook wel wat plastic-achtig. Maar hij werkt prima en is stabiel voor zover ik nu kan bepalen. Ondersteund wel de triple sat, maar geen multitenne, die ik heb. Maar ik pak alleen de astra in dit geval. Als ik de NL kanalen maar heb op mijn 2e tv. En wie weet komt er nog eens een al dan niet officiele FW update die dit wel mogelijk maakt.

De duurdere HD ontvanger heeft meer mogelijkheden wat betreft disecq.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil geen 2221 omdat ik vooral de HDMI aansluiting van de 7121 interessant vind.

Geen gedoe meer met de oude scartkabels.

Het is de bedoeling om hem eerst als 2e ontvanger te gebruiken puur voor het opnemen van uitzendingen.

Dus als ik geen teletekst heb, of het zappen gaat langzaam is op dit moment niet belangrijk voor mij, als de ontvanger maar gewoon de zenders van mijn duo lnb pakt zonder telkens vast te lopen dan ben ik al blij.

 

VU+ Solo2, VU+ Zero

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Piet51
Ik zou heel goed nadenken om met CD in zee te gaan betreffende de Philips dsr 7121, zie ook het satellietforum en dan klanteservice.
Ik heb hele slechte ervaring met deze kast, deze heeft maar 10 dagen gewerkt.


Heb hem hier nu een kleine 3 weken staan op de slaapkamer en ik moet zeggen draaidt zonder problemen alleen ik krijg er niet genoeg kanalen in ondanks mijn 4 koppen opstelling????

verder zapt hij snel en werkt hij goed.
Dus voor een noodontvanger/ of camping ontvanger doet hij zijn werk.

Woaghalz

Langzaam begin ik het te snappen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
Je kan voor € 59 ook geen wereld ontvanger verlangen.
Al hoewel een enkele gebruiker dit je wel wil laten geloven. smile


Inderdaad hier zit hij ook weer in zijn doos.
Toch te lastig dat hij niet draaien kan met een motor. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44

Toch te lastig dat hij niet draaien kan met een motor. laugh


Dat is nog slechts een enkel voorbeeld.
Zelfs bij CanalDigitaal zijn ze er na TWEE JAAR achter gekomen dat de HD decoder niet goed functioneerd.
Zie ook Roadmap software verbeteringen

En zelfs hier ontbreken nog diverse problemen met de HD decoder die niet genoemd worden ... en dus niet worden opgelost.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ieder natuurlijk het zijne... Ik zou persoonlijk nooit een Philips kopen voor in de huiskamer..Veel te veel bugs (lees nijdige vrouw en kind). Ik werk 'snachts dus kan het niet voor ze oplossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toch afscheid genomen van 2 oude ontvangers, en ik moet zeggen dat het me helemaal niet tegen valt.

De 7121 doet wat hij doen moet, en is me nog geen enkele keer vastgelopen.

Heb hem nu sinds vorige week zaterdag in bezit.

Enige puntje is dat de favorietenlijst steeds weer terug gaat naar de Canaldigitaal indeling als je iets anders doet dan zappen. Daar kan ik niet mee zitten op dit moment omdat ik de ontvanger toch als 2e ontvanger voor de harddiskrecorder gebruik.

VU+ Solo2, VU+ Zero

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...