Ga naar inhoud


Een vraagje over ryan air


1pm

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ga vanaf 26 september tot 29 september naar een vriend in loret (spanje) nou is mijn vraag hoe zit dat eigenlijk met dat online inchecken bij ryan air?

 

Moet ik als ik ga online inchecken en ook als ik terug ga want dat is niet duidelijk aan gegeven .

bedankt voor de antwoorden

 

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Uit de FAQ.

 

Kan ik inchecken op de luchthaven?

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Inchecken op luchthaven is alleen beschikbaar als uw vlucht is geboekt vóór 20 mei 2009

 

Alleen passagiers die hun vlucht vóór 20 mei 2009 hebben geboekt en voor inchecken op de luchthaven hebben gekozen kunnen gebruik maken van deze service. Voor deze passagiers sluiten de incheckbalies op de luchthaven 40 minuten voor de geplande vertrektijd van de vlucht. Bij het inchecken van bagage raden we aan dat u twee uur voor de geplande vertrektijd van de vlucht op de luchthaven arriveert. Inchecken op de luchthaven is niet beschikbaar voor passagiers die reizen na 1 oktober 2009.

 

 

Ik heb inchecken op de luchthaven geboekt maar nu wil ik online inchecken?

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Als u uw vlucht vóór 20 mei 2009 hebt geboekt en hebt gekozen voor Inchecken op luchthaven, hebt u de keuze om online in te checken of in te checken op de luchthaven.

 

Als u online wilt inchecken haalt u gewoon uw reservering op via het gedeelte Mijn boeking beheren op de website, vult u de vereiste reisdocumentgegevens in en drukt u uw boardingkaarten af. Klik hier om online in te checken

 

Passagiers kunnen voor de heen- en/of terugreis online inchecken vanaf 15 dagen tot 4 uur vóór de geplande vertrektijd van de vlucht. Let op - Online inchecken sluit 4 uur voor vertrek.

 

Als een passagier online heeft ingecheckt kan de boardingkaart tot 40 minuten voor de geplande vertrektijd van de vlucht worden afgedrukt Klik hier om online in te checken of om uw boardingkaart af te drukken.

 

Let op: Alle passagiers uit landen die niet tot de EU/EER behoren, moeten hun online boardingkaart laten controleren en stempelen bij de controlebalie van Ryanair voordat zij naar de beveiligingsvoorzieningen op de luchthaven gaan

 

 

 

Wanneer kan ik online inchecken?

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Passagiers kunnen voor de heen- en/of terugreis vanaf 15 dagen tot 4 uur vóór de geplande vertrektijd van de vlucht online inchecken op www.ryanair.com.

 

Let op - Online inchecken sluit 4 uur voor vertrek.

 

Als een passagier (tot 4 uur voor de geplande vertrektijd) online heeft ingecheckt kan de boardingkaart tot 40 minuten voor de geplande vertrektijd van de vlucht opnieuw worden afgedrukt

 

Klik hier om online in te checken of om uw boardingkaart opnieuw af te drukken.

 

Alle passagiers uit landen die niet tot de EU/EER behoren, moeten hun online boardingkaart laten controleren en stempelen bij de controlebalie van Ryanair voordat zij naar de beveiligingsvoorzieningen op de luchthaven gaan

 

Passagiers die hun afgedrukte boardingkaart niet meenemen naar de luchthaven betalen een heruitgavetoeslag voor ontvangst van een nieuwe boardingkaart. Deze voorziening is beschikbaar tot 40 minuten voor het geplande tijdstip van vertrek Klik hier voor tariefgegevens

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Als je met passen de boarding pass ofwel instapkaart bedoelt, zou dat voldoende moeten zijn.

 

Niet ook je paspoort vergeten mee te nemen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je ook doet, zorg in ieder geval dat de bagage per persoon

onder de 15 kg is, anders ben je financieel hélemaal aan de

beurt op het vliegveld.

 

Ik heb dat meegemaakt, een overschreiding van 4 en 5 kg en

was toen € 135,00 kwijt, wees gewaarschuwd.

Je krijgt dan nog wel de vraag "wilt u er wat uithalen . . . )"

 

Dat vond ik het toppunt van humor.

 

Maar niets verkeerd gesproken over Ryan Air, eerlijk is tenslotte

eerlijk, maar zij gewaarschuwd.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 1pm
Hallo,

Ik ga vanaf 26 september tot 29 september naar een vriend in loret (spanje) nou is mijn vraag hoe zit dat eigenlijk met dat online inchecken bij ryan air?

Moet ik als ik ga online inchecken en ook als ik terug ga want dat is niet duidelijk aan gegeven .
bedankt voor de antwoorden

1pm


Je hebt geboekt voor 26 sept, online inchecken kan pas 14 dagen van te voren.
Je kunt dus nog geen Boarding pass hebben uitgeprint.
Je hebt waarschijnlijk de bevestiging uitgeprint.
Hierop staat op blad 1 onder vak reserveringsnummer boekingsdatum,reserveringsnummer,en status (als het goed is staat hier achter BEVESTIGD)
Je kunt pas vanaf 12 sept online inchecken en je boarding pass uitprinten.
HOE? Mijn boeking beheren,bevestigingsnummer ingeven, E-mailadres en vertrek +aankomst haven (bv. optie 2)
Vul de vragen in en print uit.
Deze is dan voor vertrek hier in Nederland.
Als je terug gaat heb je oa de bevestiging nodig die je nu al hebt uit geprint.
hierop staat het reserveringsnummer (houd deze geheim)die ze in spanje nodig hebben.

Kan zijn dat je bij online inchecken op bv 20 sept zowel de heen als terug boarding pass kunt afdrukken,
Dat kan ik je niet met zekerheid zeggen daar ik altijd langer dan 14 dagen weg blijf.
Goede vlucht.

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien dat het in de tussentijd veranderd is maar mijn ervaring met Ryanair is dat je je alsnog bij de balie moet melden, je krijgt dan een soort van ongenummerde instapkaart.

 

Degenen die zich het vroegst melden krijgen een priority kaart, waarmee je bij de eerste groep het vliegtuig in mag stappen, zodat je meer keus hebt wat betreft stoelen. Dit omdat de stoelen niet op naam gereserveerd worden. Het is gewoon met de hele groep naar binnen en snel een plek zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee - iedereen is verplicht om zijn instapkaart op voorhand af te drukken, anders rekenen ze 40 euro aaan per persoon per vlucht.

en "priority boarding" is een optie die 3 euro per persoon per vlucht kost, aan te duiden bij het boeken van de vlucht.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 1pm
dus in spanje moet ik weer de boardingpass uitprinten voor terug te komen als ik het goed begrijp ?
1pm


Nee dat niet.
In spanje check je in en aan de balie en laat je de reserverings bevestiging (die je eerder hebt uitgeprint)zien.
Daarmee krijg je een nieuwe boardingpass. (Houd voor alle zekerheid ook je de oude uitgeprinte boardingpass (die je eerder hebt uitgeprint) bij de hand als je aan de balie staat, hoef je niet te zoeken als ze soms die (ook) willen zien

Heb even een stukje hier onder gezet van de boardingpass.
Let vooral op het rode gedeelte.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Houd de informatiemonitoren in de gaten voor informatie over de afgiftebalie voor bagage en de boardinggate

Kopie voor klant - U wordt verzocht deze te bewaren zodat u deze kunt overleggen bij uw vertrek of op de luchthaven van bestemming.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sinds 20 mei is het allemaal wéér veranderd en inderdaad het is niet helemaal duidelijk vermeld op hun site,
Zou duidelijker zijn als er stond wat je bij terug reis precies zou moeten overleggen.
Zeker aangezien je niet meteen een ticket voor de terug reis krijgt.
en een extra vraag is beter dan dat je zo dadelijk op het vliegveld staat en je hebt geen boardingpass, sta je mooi voor joker!!!!
In ieder geval hoop ik wel dat het zo gaat als ik net schreef, anders sta IK zo dadelijk bij m`n terug reis voor joker.

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

NEE ! Ook in Spanje moet je op voorhand je instapkaarten afdrukken, als je op de luchthaven inchecked dan kost dat 40 euro supplement hoewel ze geen seconde minder werk zullen habben want je moet toch nog aanschuiven om je bagage af te geven en ze controleren je papieren dit is dus puur afzetterij van Ryanair.

Je gaat hiervoor best naar een webshop daar ter plaatse een paar dagen voor je vertrek. Als je verblijf korter is dan 14 dagen dan kan je de instapkaarten voor heen en terugvlucht samen afdrukken.

ook oppassen met de handbagage : het is me al overkomen dat een tas probleemloos meemocht bij de heenvlucht, maar bij de terugvlucht geweigerd werd omdat de wieltjes nog boven het controlevak staken --> 30 euro supplement.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Ryanair spreekt maar één taal: BETALEN.

Voor iedere scheet moet je bij die club wat betalen.

 

Ik zou zweren dat ze een cursus "klant afzetten" en "omgaan met klanten" bij CDS hebben genomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, dat weet je dus op voorhand dus neem je best je voorzorgen, hoewel het dan nog kan verkeerd aflopen (aka die uitstekende wieltjes).

begin deze zomer nog zo'n farce gehad: mijn dochter vloog met een goedkoop ticket naar Girona (25 euro), bij het inchecken had ze 1 kg bagage teveel bij. Dat ging ons 15 euro kosten, zei men, en och daarvoor ging ik geen ambras maken dus ga ik die 15 euro betalen aan de loketten. Bleek daar dus wel 35 euro "handling fees" bij te komen. Heb me daar kwaad gemaakt maar stond met de rug tegen de muur : de valies was al weg op de transportband en die bediende zei me dat ik ofwel kon betalen ofwel thuis blijven. Die éne kilo overgewicht kostte dus uiteindelijk het dubbel van de prijs van het vliegtuigticket !

en dàt maakt me net kwaad bij Ryanair : alles is buiten proportie als je moet bijbetalen.

nog zo'n valkuil : als je één koffer meeneemt dan betaal je 15 euro, voor 2 koffers 30 euro, etc.... Hoeveel kilo bagage kan je dan meenemen : 15 kilo, ongeacht of je nu voor 1, 2 of 3 koffers betaald. veel mensen denken dat het 15kg is per betaalde koffer, maar dat klopt dus niet !

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja dat je een nare ervaring hebt mee gemaakt is duidelijk.

Maar er staat in de voor waarden duidelijk Elke passagier mag maximaal 3 tassen inchecken met een totaalgewicht van 15 kilo

Dus 15 kilo per persoon.PLUS 10 KILO handbagage.

Dat is 25 kilo!!!!!!!!

Ieder mens heeft thuis een weegschaal ga daar met koffer(s) op staan noteer het gewicht,daarna ga je er alleen op en dat trek je eraf.

Ook kun je aan een lege balie je koffer wegen om te kijken of je overgewicht hebt.

En sinds wanneer moet je een uit geprinte boardingpass op de terug reis hebben?

Is dat inderdaad sinds 20 mei? want voor die tijd was dat nooit en kon je met de bevestigings nummer gewoon aan de balie inchecken.

Heeft je dochter dan na 20 mei een reis geboekt.

Er is helemaal niets over deze regel op hun site te lezen.

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...