pch Geplaatst: 12 november 2009 Geplaatst: 12 november 2009 Origineel bericht van: 44piet heb je wel eens geprobeerd om de schotel op de rtl`s af te stellen op het sterkste signaal.. of op de regio`s op 23.5 nee, maar krijg je dan niet dat de RTL'en het dan bij slecht blijven doen en de NL-zenders het dan laten afweten? Dan kies ik nl. voor het huidige probleem omdat ik de NL-zenders veel belangrijker vind dan de RTL'en... Gr. Paul.
rienk Geplaatst: 12 november 2009 Geplaatst: 12 november 2009 voor een grotere schotel moet je ook ander type (merk) DUO-LNB gebruiken om dat het brand punt anders is arm langer enz enz dus zal de feed van het lnb ook iets anders moeten zijn dan bij de standaard schotel Rienk
pch Geplaatst: 13 november 2009 Geplaatst: 13 november 2009 OK, dus de standaard DUO-LNB voor Astra-1 en 3 (dat zijn toch alle NL-SD en HD zenders?) past niet zomaar op een Triax schotel van 110 cm? Welke moet je dan hebben? Gr. Paul.
columbo Geplaatst: 13 november 2009 Geplaatst: 13 november 2009 Een duo lnb werkt niet op een schotel van 110cm.daar voor gegruik je losse LNB's en houders.
jimny Geplaatst: 13 november 2009 Geplaatst: 13 november 2009 de duo lnb werkt bij mij prima op een 80 cm triax schotel
rienk Geplaatst: 13 november 2009 Geplaatst: 13 november 2009 ja maar dat is geen 110cm zet bv maar eens een standaard duo lnb op een funke schotel van 80 cm wedden dat je geen tot enkele zenders beeld krijgt op de astra 3A (edit) past ook niet standaard moet wat vermaakt worden (edit) (nogmaals edit)voor de grotere schotel kun je oa de T*t*nium Duo LNB geschikt voor schotels vanaf 78 cm of de W*C Astra1/3 DUO gebruiken geschikt voor schotels 85cm weet niet of dit reclame voor merken zijn ? heb het maar evenjes bewerkt Rienk
Gast AlanS Geplaatst: 14 november 2009 Geplaatst: 14 november 2009 Rienk, het noemen van merken is uiteraard gewoon toegestaan. Alleen waar je het kopen kan mag niet vermeld worden.
rienk Geplaatst: 14 november 2009 Geplaatst: 14 november 2009 oke de Titanium Duo LNB geschikt voor schotels vanaf 78 cm past ook (juist) op de de niet triax schotels omdat de feeds iets verder uit elkaar staan waar door je meer ruimte hebt voor een dikkere bevestigingen WNC Astra1/3 DUO gebruiken geschikt voor schotels 85cm staat ook iets verder uit elkaar waardoor deze lnb's ook beter geschikt zijn voor de niet triax schotels omdat de feeds van deze lnb's iets verder uitelkaar staan is de invalshoek ook iets anders waardoor beide lnb dus ook geschikter zijn voor voor grotere schotels maar het blijft met een grotere schotel altijd testen en proberen welke of wat nu beter is Rienk
abrahamsat Geplaatst: 20 november 2009 Geplaatst: 20 november 2009 maar alles bij elkaar genomen kun je stellen:hoe groter de schotel,hoe beter het signaal.deze ervaring heb ik ook gehad tussen een 60cm en een 100cm.
rienk Geplaatst: 20 november 2009 Geplaatst: 20 november 2009 Origineel bericht van: abrahamsat maar alles bij elkaar genomen kun je stellen:hoe groter de schotel,hoe beter het signaal.deze ervaring heb ik ook gehad tussen een 60cm en een 100cm. dat klopt kanttekening hier aan is een grotere schotel moet ook weer nauwkeuriger moet worden afgesteld en dan krijg je met die duo lnb weer sneller problemen Rienk
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen