Redboelleke Geplaatst: 1 september 2009 Geplaatst: 1 september 2009 Kan er mij iemand vertellen wat de beste en betrouwbaarste dvd-brander is voor het moment? Hoeft geen blue-ray te zijn. Dvd-brander gaat hoofdzakelijk dien om dvd-filmen te branden (dreambox ts --> dvd)
winwiz Geplaatst: 2 september 2009 Geplaatst: 2 september 2009 neem gewoon een Samsung of Optiarc of Lite-on. Echt slechte zijn er tegenwoordig niet meer en voor het geld hoef je het niet te laten. Gewoon maximaal € 25 uitgeven en je kunt er weer een tijdje tegen aan. De tijd dat je een Plextor moest kopen om echt iets goeds te krijgen is wel over. Je kunt beter investeren in iets betere DVD's ipv 100 voor een tientje op de zwarte markt. Hier bakt zelfs de beste schrijver geen lang bruikbare DVD's van. Voor reviews kun je eens kijken bij Cdfreaks (google).. daar worden de nieuwste modellen getest en vooral ook de kwaliteit met en van DVD's Laat je ook niet gek maken door 24x of 16x... het verschil zal in de praktijk een paar seconden sneller zijn qua brandtijd... echter dan ook alleen met de beste kwaliteit DVD's (gemaakt door Taiyo Yuden) Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
columbo Geplaatst: 2 september 2009 Geplaatst: 2 september 2009 als je een samsung koopt heb je de software er bij, bij andere merken moet je vaak gaan zoeken,[kopen] op het internet.en zonder de goede software heb je aan de beste brander niks.vergeet niet een brand progamma op je PC te instaleren.dvd heb ik meestal van platinum 50 st. ca.15€.
winwiz Geplaatst: 2 september 2009 Geplaatst: 2 september 2009 Een gratis brandprogramma? Imgburn! Kun je alles mee doen! Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
FNONAMUS Geplaatst: 2 september 2009 Geplaatst: 2 september 2009 Een goede externe brander PLEXTOR, samen met IMGburn (super programma!!!) een fantastische brander. Todays dummy is tomorrows expert!
Jan Ambers Geplaatst: 3 september 2009 Geplaatst: 3 september 2009 Opletten van Optiarc! Doe maar eens een google... zijn veel conflicten mee...
mietde Geplaatst: 4 september 2009 Geplaatst: 4 september 2009 Ik sluit me aan bij winwiz. Als je dvd's gaat fikken dan zou ik je willen adviseren van het fikken af te stappen en het spul te gaan streamen. Ik heb hier vele dvd's die ik niet 1x heb afgespeeld en zodra het en veel worden neemt het toch een hoop ruimte in beslag. Wellicht kun je beter vooruit denken en eens rondkijken voor een mediaplayer zoals de popcorn hour of een van de andere modellen en merken of gebruik daar je dreambox voor. Zou zeggen, investeer in een sever of nas met flink wat opslagruimte en je hoeft ook je stoel niet meer uit om een film op te zetten, ook is de "opslagprijs" per gigabyte goedkoper dan een dvd en zit je bovendien over een aantal jaren niet met niet afspeelbare of verouderde media. Nu branden op dvd is niet erg flexibel en huidige releases zijn vaak ook al in HD te pakken te krijgen. Maar om af en toe eens een dvd te kunnen fikken, tsja, dan heb je toch wel een brander nodig. You cannot ignore that member
Gast Allure Geplaatst: 5 september 2009 Geplaatst: 5 september 2009 Ik heb zeer goede ervaringen met branders van NEC. Uitstekende kwaliteit voor schappelijke prijzen. Maar ook ik denk dat de toekomst toch aan streamen is. Losse spelers hebben wellicht een betere beeld- en geluidskwaliteit (betere hardware liever gezegd) maar dat zal niet zo blijven. De ontwikkelaars van mediaplayers zitten ook niet stil. En de grote fabrikanten zullen er zelf natuurlijk ook mee gaan komen. In de komende jaren zul je steeds meer computergebruikers zien met thuisservers waar hun mediabestanden op staan die vervolgens naar meerdere beeld- en geluidsapparaten gestreamed worden. Het is een natuurlijke evolutie, daar opslagcapaciteit per gigabyte gerekend steeds goedkoper wordt en de af te spelen bestanden steeds groter (HD-films, lossless audio).
smetje limb.BE Geplaatst: 7 september 2009 Geplaatst: 7 september 2009 hallo bedoel je mischiens zo iets voor dvd schrijver? zelf hebben we een pioneer 540H met 160 Gigb en die doet het goed 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
Gast boototter Geplaatst: 9 september 2009 Geplaatst: 9 september 2009 Uit de meest recente test (c't magazine, sep 2009) blijkt dat er wel degelijk slechte branders zijn. En veel te dure zijn er ook. Aanrader voor de beste DVDs is Pioneer DVR-216D (IDE versie: 116D) voor zo'n 35 euro. Een hierboven aangerade Samsung (getest SH-S223Q) scoorde het slechtst van allemaal trouwens..
RobbieT Geplaatst: 4 oktober 2009 Geplaatst: 4 oktober 2009 Samsung is een prutbrander. De eerste deed het bij mij 6 weken, de tweede had het na 2 maanden ook gezien. Ik zou Plextor of Pioneer kiezen. Plextor is misschien een dure brander maar spaart je wel de ergernis van frisbees en / of slechte brandkwaliteit. CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af! Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1 Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5
winwiz Geplaatst: 4 oktober 2009 Geplaatst: 4 oktober 2009 Plextor was altijd een topmerk. Ik heb ze altijd gebruikt. De laatste jaren echter werd het hard minder met veel problemen. De service was in ieder geval wel perfect, maar daar betaal je dan ook voor. Plextor maakt ook niet alles zelf meer. Ze betrekken veel van LG met een eigen firmware erin. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Peter F Geplaatst: 4 oktober 2009 Geplaatst: 4 oktober 2009 ER zijn een hoop goede branders, voor dat nec over ging naar sony was de NEC brander prima spul, de 5400 Serie en de 7100 serie zijn hele stabiele branders, sinds het sony heet is het minder.
Skysurfer Geplaatst: 5 oktober 2009 Geplaatst: 5 oktober 2009 Ik heb ook een Optiarc en nog nooit een conflict gehad.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen