Neptunus Geplaatst: 1 september 2009 Geplaatst: 1 september 2009 Een tijd geleden heb ik voor mijn IPOD relatief dure oortjes (99 euro) gekocht, een waardevolle investering want het geluid is werkelijk fantastisch en de meesten passen bij een dure IPOD belachelijk slechte oortjes toe. Ook de meegeleverde oortjes zijn erg slecht, maar dat terzijde. Door een incident heb ik nu een kabelbreuk en wil ik een nieuwe plug gaan solderen. Het probleem alleen is dat de draadjes zo dun en zacht zijn (het lijkt wel nylon) dat ik niet weet hoe dit aan te pakken, het vreemde is dat ik geen kern zie en geen isolatie en de draden liggen tegen elkaar aan, rood, blauw en aarde, die aarde is makkelijk te solderen want dat is in elkaar gedraaid koper. Ik weet wel waar ik deze moet aansluiten maar wat zijn dat voor draden? Ik ben via google wel iets tegengekomen over "lakisolatie" maar veel wijzer werd ik er niet van. Waar is the good old plastic isolatie gebleven? Even een vraag aan de experts waarvan ik overtuigd ben die zij op dit board actief zijn: hoe dit type draad te solderen en hoe werkt de isolatie van deze draden? Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
leo1949 Geplaatst: 1 september 2009 Geplaatst: 1 september 2009 Mischien lukt het met soldeerbusjes. Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
Neptunus Geplaatst: 2 september 2009 Auteur Geplaatst: 2 september 2009 Allereerst: dit onderwerp had ik in het off topic geplaatst, ik wist helemaal niet dat er aparte sectie voor dit soort onderwerpen was! Shame on me! Anyway, ik ga het met de aanwijzingen van Sjaak eerst eens uitproberen hoewel ik geen krimpkous heb en ook weinig ervaring. Ik laat nog wel even weten wat het resultaat is geworden. Kunnen jullie nog iets zeggen over die rare kleurisolatie, het lijkt mij dat de draden tegen elkaar liggen in de mantel??? Dreambox 8000 & VU+ Duo Synology DS201 NASITV van KPN + digitenne LG55B6V Oled TV
columbo Geplaatst: 2 september 2009 Geplaatst: 2 september 2009 die rare kleur isolatie is niet raar,maar is gewoon een isolerende lak laag,blauw = L en rood = R.wel hars kern soldeer gebruiken+ evt. flux.isoleren kan ook met nagel lak.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen