Ga naar inhoud

Welke EMU voor Tv Cabo Kaart??

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Cams, mac-adressen.. Redelijk irrelevant allemaal. Het zit als volgt:

1. Ja, de Cabo kaart kan werken in de Dreambox (of in een cam.)

2. Hiervoor heb je de zgn. BOXKEY/RSA nodig.

3. De boxkey is alleen uit de originele Cabo box te halen met de juiste tools die mij helaas niet bekend zijn.

4. Dit gaat via hardware, zoals eerder genoemd (chips lezen)

De werkende Cabo kaarten die je af en toe tegenkomt, zijn kaarten die als vervanger voor een Nagra2 kaart uitgedeeld zijn aan mensen met een ouder type Cabo-box. De box en kaart zijn met elkaar getrouwd, ze hebben dezelfde boxkey intern. Deze key is uniek per kaart & per box.

Bij de oude boxen was relatief makkelijk de key uit de box te peuteren. Toen Nagra2 openlag, kon de key ook op veel simpeler wijze verkregen worden. De mensen die de key voor hun kaart hadden, hebben deze onthouden.

Later zijn de nagra2 kaarten vervangen voor nagra3. Mensen die hun key toen nog hadden, konden deze blijven gebruiken, omdat de box (nog) niet werden vervangen.

Tegenwoordig krijg je een nieuwer type box en kaart. Hierbij weet je dus niet wat de boxkey is omdat de oude truukjes niet werken. Enige methode is het openen van de box, en de chip(s) uitlezen waar de key inzit. Mogelijk zijn er wel tips te vinden op spaanse forums, maar het komt er wel op neer dat je met electronica aan de slag moet en zelf de key moet uitlezen. Hij is immers uniek voor jou kaart/box combinatie. (Iemand anders zijn boxkey werkt dus niet met jou Cabo kaartje!)

Mits je de boxkey hebt, kan je een Nagra3 kaart 'gewoon' in alle apparaten zoals dreambox, cam etc. gebruiken, maar je moet wel de boxkey ingeven, anders praat de Cabo kaart niet met dat apparaat. Dus ja, werkt in newcs, CCcam, Dragoncam zoals genoemd etc.

Deze vlieger gaat ook op voor de Polsat nagra3 kaarten. Alternatief zijn er via de dealers ook Seca abbo's te krijgen maar je moet dit wel specifiek aangeven. Voor Cabo is bij mijn weten alleen Nagra als nieuw abbo te krijgen.

Hoop dat het hiermee allemaal duidelijk is smile

Geplaatst:

op (geen commerciële links!!!) kan je de box en kaart naar polan sturen en en je krijgt je boxkey en rsa voor 80 euro

ik vind niet als ik de site te vertrouwen is strks sturen ze de kaart en box niet terug

• 1 maand later...
  • 2 weken later...
  • 5 weken later...
  • 3 weken later...
Geplaatst:

De combinatie van boxkey en RSA achterhalen is niet makkelijk. Sterker nog, je hebt er waarschijnlijk extra hardware voor nodig dus als je niet weet wat je moet doen dan kan je het vergeten.

Vroeger werden de octal en sagem decoders geopend en werd met een jtag of wat dan ook de chip afgelezen.

Een andere mogelijkheid was de kaart met special reader en sofware instructies geven waaruit de nodige informatie naar boven kwam.

Tegenwoordig ben ik niet meer op de hoogte van hoe het nou precies wel of niet moet. Ik denk dat je het wel in de powerbox moet zoeken want die ROM142 kaarten aflezen gaat je niet lukken.

Coolstream HD-1 Neutrino PVR
Geplaatst:

gebruik eventueel newcs als cardserver/reader

je moet een configuratie bestand hebben in:

/var/tuxbox/config/ (Ik dacht newcs.xml )

open hem en pas hem aan

meer info kan ik je nu zo uit mijn hoofd niet geven (ben niet thuis)

Coolstream HD-1 Neutrino PVR

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen