Ga naar inhoud

[DM800HD] Geen beeld via DVI/HDMI...

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heeft iemand soms wat troubleshooting tips hiervoor? Alles draait prima (bij mij ook geen doorboot-probleem), met verschillende images (ik vind Nabilo toch het meeste opties hebben) alleen krijg ik geen beeld via de HDMI (scart dus wel prima). En da's toch wel een beetje de bedoeling van zo'n HD receiver smile Als ik mijn popcorn hour bvb. op de TV (een Sharp) aansluit via de HDMI-connectie, dan 'zie'ik de TV de juiste resolutie zoeken (rechts boven op m'n tv-scherm toont hij dan wat hij probeert) . Bij de DM800HD krijg ik evenwel helemaal niets - geen teken dat de TV het DVI-signaal doorkrijgt... Heeft iemand een idee waaraan dit zou kunnen liggen? Dank bij voorbaat,

-Stephan

Geplaatst:

Dat is inderdaad wel vreemd ja.

Is dit probleem ontstaan later ontstaan, of heeft het wel ooit gewerkt ?

Gebruik je dezelfde ingang als voor je popcornhour(eventueel even wisselen). Kabel defect misschien.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Geplaatst:

Nee, ik heb hem net sinds gisteren, en het werkte van in het begin niet. Ik heb maar één HDMI-ingang op m'n TV, dus heb ik gewoon de PCH eruit getrokken en de DM800HD erin gestopt. En defekte kabel kan altijd natuurlijk, maar de kabel kwam wel net uit de doos. Ik las hier ook dat iemand anders een defekte DVI-uitgang had - misschien dat het daaraan ligt? Alleen - voor dat ik de box (eventueel) terugstuur, zou ik wel liever eerst zeker stellen dat het niet iets anders is!

-Stephan

Geplaatst:

Bedankt Paul, maar daar staat hij natuurlijk op! En DAN (bij overschakeling van Scart naar DVI, en bij het veranderen van de input op m'n TV) zou ik dus verwachten dat de twee zouden gaan onderhandelen (zoals op mij PCH), maar dat gebeurt dus niet!

-Stephan

Geplaatst:

ik denk dat er iets defect is, normaal moet hij zelfs vanuit de bootloader al iets op de hdmi zetten, ongeacht je e2 av settings.

Geplaatst:

Ik heb verleden week men DM8000 moeten binnen sturen voor zelfde probleem.

Geen beeld via DVI/HDMI.

Voorheen heeft het altijd gewerkt, op een morgen werktte het niet meer terwijl al de rest is blijven werken.

Grtz

Geplaatst:

Het DVi kabeltje heel erg goed op de dreambox drukken....echt heel erg goed!

Het connectortje maakt niet altijd even lekker contact...

Dus nogmaals, desnoods met een hamer het kabeltje aan de box hameren en de schroefstaafjes erg goed aandraaien..

..viola, beeld..

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Geplaatst:
Origineel bericht van: drz
Het DVi kabeltje heel erg goed op de dreambox drukken....echt heel erg goed!

Het connectortje maakt niet altijd even lekker contact...

Dus nogmaals, desnoods met een hamer het kabeltje aan de box hameren en de schroefstaafjes erg goed aandraaien..

..viola, beeld..

Schandalig! Waarom krijg je geen hanmokertje in de doos bij een dreambox.
FF serieus, ik heb zelf geen problemen gehad, maar het verhaal, geeft me de indruk dat de connector niet de oorzzak is. Maar ja, als je de oplossing van een storing gevonden hebt.... Niet geschoten is altijd mis.

DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.

Geplaatst:

Ik heb zelf ook een paar keer geworsteld met enkele 800 modellen.

Via scart prima beeld, maar met alleen de dvi wilde de box soms niet eens opstarten.

Dus, box uit, met een heipaalmachine die DVi stekker in de connector gestamd, box aan en er was licht! :D

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Geplaatst:
Via scart prima beeld, maar met alleen de dvi wilde de box soms niet eens opstarten.
Dus, box uit, met een heipaalmachine die DVi stekker in de connector gestamd, box aan en er was licht! :D

Geweldige oplossing voor zo'n topproduct crazy

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo

Geplaatst:
Origineel bericht van: D_liver

Geweldige oplossing voor zo'n topproduct crazy

wat een onzin allemaal, gewoon normaal je connector aanschroeven!

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

• 1 maand later...
Geplaatst:

Hallo,

Ik heb net de dm8000 uitgepakt aangesloten via de dvi stekker en vervolgens zie ik even een startscherm met het dreambox logo op tv (dream box discover) en daarna wordt het beeld zwart. volgens de handleiding is het default video format cvbs (fbas) wat me niets zegt. Ik heb ook nog geprobeerd om via de scart in de start wizard te komen, maar ook niet gelukt. Heeft er ieman een idee? De dreambox oled staat trouwens met een balk met daarin aan de linkerkant een wit blokje?

grt,

Snuf

Geplaatst:

tussen de opstartschermen:

- first use...

en

- preparing for....

is het beeld eventjes zwart

daarna moet de box gewoon doorstarten en zie je radartjes linksboven in je beeld waarna de setup begint

maar de 800 heeft bootproblemen

zie eerdere postings en handlingen om je box door te laten starten voorbij de oo's van booting...

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen