Ga naar inhoud


conaxmoduul steeds stuk bij Sony bravia


Gast joopkorthuis

Aanbevolen berichten

Gast joopkorthuis

Weet iemand waarom de conaxmoduul in mijn Sony bravia tv steeds stuk gaat al de derde moduul. Na twee keer tv aan gezet te hebben gaat al mis , en is de moduul stuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nog nooit zelfs maar gehoord dat ze stuk gaan wel weet ik dat als je als hij aan staat de module er in steekt of eruit trekt dat hij stuk kan gaan.

Bij normaal gebruik moet hij zeker 5-6 jaar meegaan.

 

Misschien geeft de Sony wel te veel stroom?? laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de Sony Bravia teveel stroom "zou geven", gaat de Sony

stuk. Vergelijk het maar met een zekering van de meterkast.

Vraag meer stroom, gaat ie door. Bij mij zit de Magic Reloaded er al langer dan een jaar in, zonder problemen!

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er loopt een stroom; er staat een spanning op.

Maar daar heeft de topicstarter waarschijnlijk geen boodschap aan.

Ik heb geloof ik wel -tig keer die conaxmodule uit m'n Bravia getrokken en er weer ingestopt zonder problemen. Sony garantie? Digitenne is een onderdeel van de specificatie.

Heb je de correcte module? Er zijn verschillende Conax-typen.

"het daghet in het Oosten, het lightet overal;

hoe luttel weet C-plusje waarheen ik kijken zal"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Op Sony garantie kun je niet terugvallen natuurlijk als je iets externs van een ander merk eraan koppelt.


Dat begrijp ik niet ze maken in die TV een gleuf voor een ci module maar als je er een ci module insteekt van een ander merk als Sony vervalt de garantie.
Of Sony Conax ci modules heeft is me totaal onbekend.

Dus leg eens uit @Sjaak(k).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op Sony garantie kun je niet terugvallen natuurlijk als je iets externs van een ander merk eraan koppelt. Zou een mooie boel worden, als ik er toevallig een kapotte JVC video aan heb zitten en ik claim dat bij de Sony garantie sick

 

Dat zou natuurlijk bedrog zijn en hier niet aan de orde.

Maar ik denk dat jij toch wel een paar ?? zet als jij je goedwerkende video aansluit aan en de Sony "molt" hem.

En dat is wat de topicstarter ervaart met zijn module.

"het daghet in het Oosten, het lightet overal;

hoe luttel weet C-plusje waarheen ik kijken zal"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het een fout zou zijn van de Sony, waar moet je dan claimen? B.v. bij een te hoge werkspanning?

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)

Op Sony garantie kun je niet terugvallen natuurlijk als je iets externs van een ander merk eraan koppelt. Zou een mooie boel worden, als ik er toevallig een kapotte JVC video aan heb zitten en ik claim dat bij de Sony garantie sick


Dan zal Sony zijn TV toch onder garantie zo moeten aanpassen dat zoiets niet meer gebeurt, dus opsturen en laten maken de TV.
Gelukkig is het niet structureel anders zouden alle Sony TV's dit euvel hebben en het is voor de eerste keer dat ik het hoor.
Lijkt me ook als je er een echte zaak van maakt dat de topicstarter ook zijn ci modules nog vergoed kan krijgen maar dan krijg je weer gezeur met rechtszaken. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
[
Gewoon bij mijn inboedelverzekering winkcry

1.13 overspanning en inductie
overspanning en inductie van elektronische apparatuur/installaties als
gevolg van bliksem, ongeacht of zich een blikseminslag in de nabijheid
van het woonhuis heeft voorgedaan.


We dwalen nu wel heel erg af als er 400 V op staat is dat niet alleen je woonhuis maar de hele buurt natuurlijk en dan moet je toch echt bij de energie leverancier zijn.
Dus ook als je geen inboedelverzekering hebt die zullen er ook zijn met inboedel verzekering gaat het dan misschien sneller maar die gaan jou betalen en het ook claimen bij de energie leverancier.

Maar ik blijf er bij dat er iets aan die Sony TV mankeert als de juiste ci module's gebruikt zijn. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ook.

Die inboedelverzekering geldt dus inderdaad alleen bij bliksem.

Direct of in de nabijheid.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sjaak(k)

 

hou eens op met dat geneuzel over verzekeringen in de Betuwe hadden ze geen 400 V maar helemaal geen stroom.

Verder zeg ik er niets meer over.

 

Die Sony TV is gewoon kapot misschien maakt hij ergens sluiting als de module er in gestopt wordt die moet naar de reparatie van Sony toe en daar moeten ze uitzoeken wat hij mankeert.

En ja dat hoort onder de garantie je mag een deugdelijk apparaat verwachten als je een Sony TV koopt. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al eerder meegemaakt bij een kennis. Bleek een pennetje van de CI module 'platgedrukt' te zijn. Voorzichtig rechtgebogen en ziedaar: werken en na een jaar nog steeds. Ze hebben overigens een Technisat Conax CI module V4.0. Wellicht dat de topicstarter daar iets aan heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...