Ga naar inhoud


conaxmoduul steeds stuk bij Sony bravia


Gast joopkorthuis

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Mimisiku
Bleek een pennetje van de CI module 'platgedrukt' te zijn.


Ja zoiets is natuurlijk ook mogelijk dat de pennetjes en de gaatjes waar hij in moet niet helemaal recht tegenover elkaar zitten.
Dat is een antwoordt waar de topicstarter wat aan heeft daar kan hij even naar kijken. laugh






Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
Origineel bericht van: Sjaak(k)
ik wed dat Brandsteder of hoe die tent heet geen cent uitbetaald.


Sjaak, je bent ergens in de vorige eeuw de draad kwijt geraakt.

Na de Tweede Wereldoorlog werd in Japan Sony opgericht. In 1960 kwam de toenmalige directeur A. Brandsteder in contact met Sony die op dat moment een distributeur zocht voor haar producten in Nederland. In 1961 was het zover; de naam werd gewijzigd in Brandsteder Electronics B.V. en het importeurschap was hiermee een feit. De meubelmakerij werd afgestoten en de firma ging een onzekere toekomst tegemoet met een toen nog onbekend merk: Sony. In 1988 werd het bedrijf een volledige dochteronderneming van Sony Corporation onder de naam Sony Nederland B.V. Met ingang van april 1997 valt Sony Nederland, tezamen met Sony Belgium, onder Sony Benelux B.V.

Wanneer je het toestel ter reparatie aanbiedt, met op het toestel 3 ci modules, die ter zielen gegaan zijn, ga ik ervan uit, dat ze serieus kijken naar het probleem. Het zou zo maar kunnden zijn, dat er door een defect een te hoge voedingsspanning zou kunnen staan op het CI module. Ik denk zelfs, dat ze de kosten vergoeden voor de defect geraakte CI's.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf een keer kontakt gehad met een energie leverancier nadat een aantal ontvangers in de buurt stuk waren gegaan na een spannings uitval.

Daarbij is het zo dat bij het inschakelen van de spanning er vaak een vrij hoge piekspanning op het net komt die in dit geval de app. stuk maakte.

In het gesprek met hem werd er gezegd dat deze spanning binnen de te verwachten piek zat en dus zij niet verantwoordelijk waren voor de schade.

Wat betreft de sony ik vind het toch niet normaal dat dit gebeurd bij een toestel.Mijn ervaring met sony is dat ze er echt wel naar kijken en ook zonder kosten in garantie dit maken.

 

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wat nog een mogelijkheid is...

Wanneer de tv en alle overige (audio) apparatuur op een stekkerblok zit, wat in z'n geheel wordt uit en ingeschakeld.

Dat zou ertoe kunnen leiden, dat bij een forse audio versterker met ditto nettransformator, bij uitschakelen er een forste emk door de zelfinductie van de trafo ontstaat, welke in de tv het ci module nekt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...