vGnp Geplaatst: 4 september 2009 Geplaatst: 4 september 2009 Origineel bericht van: wian En als je krimp connectoren gebruikt, snij je dan de mantel en gaas strak af (zoals met een stripper) Krimp connector werkt anders. Je hebt twee bussen, buitenbus en binnenbus. De laatste schuif je onder de buitenisolatie van de kabel. Daarna krimp je de connector en zit e.e.a. vast. Je stript dus door de omvlechting heen van de buitenmantel, en laat geen folie o.i.d. zitten. Ik heb even een fotootje voor je gemaakt: (links onderzijde, rechts bovenzijde) vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Gast tcm1998 Geplaatst: 4 september 2009 Geplaatst: 4 september 2009 Origineel bericht van: wian OK, ik ga de Sjaak(k) methode (weer) proberen. Zijn 7,5mm F-connectors de beste keuze voor casema kabel (coax 12) Hmm, ik kreeg de indruk dat je krimpconnectoren ging gebruiken. Geloof me, krimp is 100x makkelijker en zitten altijd goed. Die schroefdingen KUNNEN zeer goed zijn, maar alleen als ze goed zijn aangesloten. En DAT is een PITA, dus ik pas.
wian Geplaatst: 4 september 2009 Auteur Geplaatst: 4 september 2009 Ik ben er nog niet 100% uit. Als krimp _echt_ een beter resultaat geeft, doe ik dat, maar dan moet het wel de 40 euro waard zijn die ik moet uitgeven aan een tang & krimp connectors. hobby4all
Gast tcm1998 Geplaatst: 4 september 2009 Geplaatst: 4 september 2009 Schroef kan net zogoed zijn, maar niet zo makkelijk. Als je denkt het goed te kunnen doen, dan is het inderdaad een stuk goedkoper. Ik ben gewoon voor gemakkelijk gegaan omdat ik er 32 moest doen (4 satellieten, 3 ontvangers).
Fatfreddy Geplaatst: 4 september 2009 Geplaatst: 4 september 2009 Schroef heeft ook het voordeel dat je de connector opnieuw kunt gebruiken. Krimp is eenmalig maar wel degelijk.
Wielleke. Geplaatst: 5 september 2009 Geplaatst: 5 september 2009 Origineel bericht van: Fatfreddy Origineel bericht van: Sjaak(k) Origineel bericht van: wian OK, ik ga de Sjaak(k) methode (weer) proberen. Het is niet mijn methode maar gewoon de methode Ik maak geen gebruik van de methode en gebruik gewoon een coaxstripper voor knelconnectoren. Ik schroef daar een f- connector op en heb altijd signaal en daarom herhaal ik maar eens de vraag die ik eerder stelde of er ooit iemand eens een meting heeft uitgevoerd om de verschillen aan te tonen. ------------------------------------------------------------------ Fatfreddy, ik heb + - 'n jaar geleden i.d. door meting aangetoond wat de beste manier van connector bevestiging is. Naam onderwerp, Bevestiging Connectoren. Hobby gr. Wiel. Door kennis delen, wordt men wijzer. Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot. Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer
Wielleke. Geplaatst: 5 september 2009 Geplaatst: 5 september 2009 Origineel bericht van: vGnp Origineel bericht van: wian En als je krimp connectoren gebruikt, snij je dan de mantel en gaas strak af (zoals met een stripper) Krimp connector werkt anders. Je hebt twee bussen, buitenbus en binnenbus. De laatste schuif je onder de buitenisolatie van de kabel. Daarna krimp je de connector en zit e.e.a. vast. Je stript dus door de omvlechting heen van de buitenmantel, en laat geen folie o.i.d. zitten. Ik heb even een fotootje voor je gemaakt: (links onderzijde, rechts bovenzijde) vGnp ----------------------------------------------------------- De Connectoren op de getoonde foto zijn goed geschikt voor hobbymatig gebruik. maar 'n goede prof. Connector bestaat uit twee gedeelte n.l. de schroefrand incl. binnenbus, en 'n losse buitenbus. Gr. Wiel. Door kennis delen, wordt men wijzer. Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot. Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer
wian Geplaatst: 5 september 2009 Auteur Geplaatst: 5 september 2009 Ik wil iedereen bedanken voor de nuttige bijdragen. Ik heb ook dit draadje van Wielleke doorgespit en heb besloten om het eerst met schroefconnectors en volgens de methode te gaan proberen. Als dat niet goed lukt, ga ik voor een krimp tang. Zo te lezen gaan die dingen heel lang mee, dus dat verdient zich op termijn wel terug hobby4all
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen