Ga naar inhoud

[Televisie] teletekstpagina's 316, 317 en 318 KRO zijn gestopt per 2-9-09

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

316 Teletekst do 03 sep

***KRO *****************************1/2

***Ergernissen ***Jammer,maar na

twintig jaar komt er een einde aan de

rubrieken Ergernissen en Erg... En ook

Mediarumoer moet eraan geloven.

De KRO heeft onlangs flink bezuinigd

op de zogeheten niet-programmatische

diensten,om structureel meer geld vrij

te maken voor programmavernieuwing.

Dat was nodig omdat de concurrentie

toeneemt,terwijl de inkomsten dalen.

Een van de gevolgen is dat de redactie

die,naast ander werk,verantwoordelijk

was voor het selecteren en redigeren

van Ergernissen,Erg en Mediarumoer,niet

meer bestaat.

>>>>

*********mail:teletekst@kro.nl ********

volgende index tv index radio nu/straks

316 Teletekst do 03 sep

***KRO *****************************2/2

***Ergernissen ***De manier van

financieren van de publieke omroepen

is sinds enkele jaren veranderd.

Voor zaken als de teletekstrubrieken

Ergernissen,Erg en Mediarumoer krijgt

de KRO geen geld,teletekst werd betaald

uit de programmagelden.Dat kan voortaan

niet meer.

Vandaar dat we er als redactie met

enige pijn in het hart per direct een

punt achter moeten zetten.

We bedanken alle inzenders,van

Appelscha tot Maastricht en van

Enschede tot Medemblik,voor hun moeite

en creativiteit.

Het is jammer dat het voorbij is,maar

het is wel mooi geweest!" *************

******rtv ergernis:035-671 3443 *******

volgende index tv index radio nu/straks

Geplaatst:

de laatste pagina's die nog iets informatie gaven, o.a. pagina 317 met mediarumour, zijn nu ter ziele.

teletekst stelt dus niets meer voor.

hoelang nog voordat de hele teletekst bij de publieke omroep / NOS is verdwenen?

ik vind het triest, er wordt niet eens openlijk een debat gevoerd over het bestaan van teletekst, aan welke eisen het moet voldoen.

het wordt gewoon via de achterdeur wegbezuinigd.

deze pagina's die nu zijn verdwijnen zijn de zoveelste pagina's die verdwenen zijn in de afgelopen jaren bij NOS Teletekst.

oef dan ben ik dus echt in het vervolg aangewezen op ARD TEXT. Zij maken nog steeds een mooie en uitgebreide teletekstservice.

hoe kan ik mijn lidmaatschap opzeggen bij de publieke omroep?

Geplaatst:

Tsja het word steeds dunner met teletekst. Pagina 718 is pas geleden ook al vertrokken.

De nieuws pagia's zijn er nog wel maar die zijn wel de duurste, zal met ter tijd ook wel weg gaan.

Sport is ook niet nodig er zijn sportzenders zat.

Dus de hele teletekst kan dan gelijk omgebouwd worden voor 0909 nummers en sms pagina's

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

• Moderator
Geplaatst:

Is internet geen veel beter alternatief voor teletext?

De telex is bijvoorbeeld ook ondertussen uitgestorven.

Je zult in de toekomst gaan zien, dat tv's, nu die voorzien zijn van een hd scherm, ook met ingebouwd internet uitgerust gaan worden.

Ook de popcornhour is zo'n ontwikkeling.

Panasonic levert dacht ik al zulke toestellen, inclusief content.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

316 en 318 waren toch wel pagina;s die ik dagelijk lees/las, gewoon ter ontspanning. Heel jammer dat deze pagina's stoppen, zo duur zullen die toch niet zijn?

Dreambox 8000 HD PVR met 1.5 tb hdd

Dreambox 800se HD PVR met 320 gb hdd

Wavefrontier T55 astra 1,2,3 hotbird

Linux server

Geplaatst:

Ik baal hier vreselijk van, ik las die pagina's echt iedere dag en poste ook regelmatig.

Was vaak erg vermakelijk!

Jammer, jammer, jammer! frown

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:
Origineel bericht van: leo1949
Tsja het word steeds dunner met teletekst. Pagina 718 is pas geleden ook al vertrokken.
De nieuws pagia's zijn er nog wel maar die zijn wel de duurste, zal met ter tijd ook wel weg gaan.
Sport is ook niet nodig er zijn sportzenders zat.
Dus de hele teletekst kan dan gelijk omgebouwd worden voor 0909 nummers en sms pagina's

De nieuwspagina's zijn er maar heel beperkt. Er zijn een aantal pagina's beschikbaar en is er meer nieuws te vermelden dan wordt gewoon het oudste nieuws er weer vanaf gemikt. Of het wordt als kort nieuws vermeld, maar dan staat er in feite nog geen nieuws met inhoud vermeld. Alleen dat het gebeurd is kan je dan lezen.

Ik vind het bijzonder irritant dat Teletekst (opgericht in 1980) niet wordt gezien en erkend als een volwaardig medium.
Het is niet te vervangen met een krant, internet of journaaluitzending op radio of televisie.
Teletekst is gewoon heel gemakkelijk benaderbaar, niets makkelijker dan de afstandsbediening in de hand, en uiterst actueel (als men het ook wilt gebruiken tenminste).

De NOS praat zich zelf tegen bij het laten verdwijnen van de teletekstpagina's de afgelopen keer, zoals de zon-en maanstanden. Volgens hen was dat alles wat je op een andere wijze aan dergelijke informatie kon komen, niet meer van belang op NOS Teletekst.
Dan is het vreemd dat de NOS wel gewoon doorgaat met het geven van sportuitslagen en dergelijke.
Dit is allemaal gewoon ergens terug te vinden via het internet. De NOS is dus inconsequent met haar beleid t.o.v. de teletekst inhoud.

Teletekst op wikipedia
Geplaatst:

Verdorie, de teletekst pagina('s) die ik altijd wel bekeek zijn dus ter ziele. Hoef ik de teletekst knop ook niet meer te gebruiken.

Voor programma info heb ik epg, voor nieuws internet maar gewoon even genieten van waar het volk (en soms ook ik, ja ook ik heb er wel eens een ergenis laten plaatsen) zich aan ergert nee daar heb ik niet zo snel wat anders voor.

Geplaatst:

Nooit geweten dat 317 op teletekst zo leuk was. blush Ik gebruik teletekst meestal alleen voor het nieuws, en voor de TV-gids, als ik even niet via de satelliet kijk. wink

Geplaatst:

Het leukste was 316, daar werd commentaar gegeven op TV programma's. Lekker sterren dansen op het ijs afkraken enzo.

317 ging over media nieuws en was van de KRO zelf, niet van de kijkers.

318 over maatschappelijke thema's, ook lekker scherp.

Het voordeel van deze pagina's was dat het gemodereerd was en niet zoals vaak bij Talk Radio programma's de totaal oninteressante mening van tante Truus van drie hoog achter.

Ook werd zelfkritiek op de KRO niet geschuwd. Ik volgde het dan ook al jaren iedere werkdag en de weekendeditie.

Eeuwig zonde! frown

Kan de KRO niet beter bezuinigen door één van die geldverslindende directeuren naar huis te sturen? (geldt overigens voor alle omroepen, kijk maar naar de perikelen van Link)

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:

Ja dat is jammer, ik was ook een trouwe lezer van die pagina's. Trouwens vroeger had je ook nog Achterklap, die las ik ook altijd, maar die zijn toen ook opgehouden.

Salu2, D.Quijote

M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen