Ga naar inhoud


Koelkast altijd 10 graden,wordt niet kouder.


Gerard 76

Aanbevolen berichten

Dat ding moet toch moeiteloos 6 graden kunnen zijn?

Normaal staat ie op 4,maar het maakt niet uit

waar ik 'm op zet,de temperatuur blijft 10 graden.

en dat is te warm voor bijvoorbeeld koelverse (gesneden) groenten.

Het vriesvak (waar overigens geen ijs in zit)

is wel goed koud.

 

Het ding is bijna 7 jaar oud,merk Whirlpool.

Hij had toentertijd een AAA label of zo

voor het energieverbruik.

 

Hoe kan ik zien/merken of bijvoorbeeld de vloeistof op is?

 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor mij een bekend probleem bij Whirlpool.......Heb ook drie van die inbouwkoelkasten gehad en na een verloop van tijd gaat de vloeistof intern lekken. Daarna blijft je temperatuur in de koelkast langzaam stijgen. De thermostaat heb ik toen gemeten door op de voeler koudspray te spuiten en die reageerde goed.

De eerste begaf het naar een jaar deze werd nog onder garantie vervangen voor een ander model zou beter zijn. Nou die was inderdaad beter en deed na drie jaar exact hetzelfde en had dezelde oorzaak. Door de Keukenboer er weer een nieuwe in geplaatst en die was inderdaad weer beter en had het probleem pas na 4 jaar. Toen een Kuperbusch er in gezet en heb na 5 jaar nog steeds een lekker koud pilsje :D maar geen klasse AAA ! eek

 

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijft de compressor wel doorlopen ?

Zo nee, dan kun je even de thermostaat loshalen in de koelkast.

En even een van de amp stekkers van de thermostaat doorverbinden.

Wel kijken welke je los maakt.

Er staat meestal een schema op, haal de draad los van het schakelende contact en verbind die door met de draad die de andere zijde van dit schakel contact is.

Dan moet de compressor blijven lopen, en koelen naar lagere waarde.

Slaat de compressor dan nog af, kan het de clickzone zijn die te warm wordt door de compressor, die zit bij het start relais in de buurt.

Is deze idd warm of heet dan is het koelmiddel het probleem.

Dan zou er een lek in het systeem kunnen zijn, en is het meestal over en uit.

Ook uit gezondheid overwegingen als hij lekt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: hugogertie
Voor mij een bekend probleem bij Whirlpool.......Heb ook drie van die inbouwkoelkasten gehad en na een verloop van tijd gaat de vloeistof intern lekken. Daarna blijft je temperatuur in de koelkast langzaam stijgen. De thermostaat heb ik toen gemeten door op de voeler koudspray te spuiten en die reageerde goed.
De eerste begaf het naar een jaar deze werd nog onder garantie vervangen voor een ander model zou beter zijn. Nou die was inderdaad beter en deed na drie jaar exact hetzelfde en had dezelde oorzaak. Door de Keukenboer er weer een nieuwe in geplaatst en die was inderdaad weer beter en had het probleem pas na 4 jaar. Toen een Kuperbusch er in gezet en heb na 5 jaar nog steeds een lekker koud pilsje :D maar geen klasse AAA ! eek


Precies mijn ervaring,

Ik heb nu een Bosch!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een koelkast kan je perfect nagaan of deze nog werkt zoals het hoort.

Achteraan is er de condensor in de vorm van een dun buisje dat van boven naar onder loopt op de frigowand.

Deze moet bovenaan vrij heet zijn en onderaan zo’n 10 graden warmer aanvoelen als de omgevingstemperatuur, ongeveer een 35 C°.

Is dit niet zo, dan lekt er koelmiddel.

Let hier mee op als het koelmiddel verdwenen is zet je dat ding best af, omdat dit gesloten compressors zijn en worden gekoeld door het koelmiddel, als dit ontbreekt zal de motor vroeg of laat oververhit raken met alle risico’s eraan verbonden.

 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...