Ga naar inhoud


stotterende IPbox


mark243

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik heb een Ipbox 9000 HD met NLB 9580 erop. Van het weekend had ik geupdate naar de nieuwste NLB versie maar als ik dan een opgenomen bestand keek ging ie na 30 seconden stotteren. Het geluid haperde en het beeld ook. als ik dan het bestand af zette ging mijn box verder met haperen en stotteren. Het enige wat ik dan kan doen is de box helemaal uitzetten en opnieuw laten opstarten. dat wilde ik niet en ging dus terug naar 9580. Ik heb toen het opgenomen bestand kunnen kijken zonder haperingen .

Gisteren heb ik weer wat opgenomen en dat wilde ik vandaag terug kijken. en nu gaat ie weer stotteren en haperen.

heeft iemand hetzelfde probleem? of heeft iemand dit probleem gehad en wat heb je er aan gedaan??

 

Bedankt voor enig feedback!

Xtrend 9000 HD astra 1, 2, 3 en hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja dat ken ik, het zelfde, vooral als ik kijk naar hotbird en overschakel naar een andere zender ned 1 of rtl4 lijkt het net of het signaal zwaak is en stoterd en happert terwijl het signaal 99% is dus als ik iet aan het opnemen bent dan krijg ik het zelfde verhaal uit zetten die box en opnieuw aanzetten.

 

Dus je bent niet alleen.

 

Grt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ben ik in ieder geval erg blij mee.

 

Ik had wel eens last dat ie stotterde. maar kon wel altijd gewoon mn opgenomen bestanden kijken. daar stotterde ie niet. speelde dat altijd netjes af.

 

of zou het kunnen zijn dat mn harde schijf de boosdoender is??

 

Ik hoop dat iemand er een oplossing voor heeft..

Xtrend 9000 HD astra 1, 2, 3 en hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb dat deze week ook voorgehad nadat ik een opgenomen bestand liet afspelen.Hierna begon de box op alle kanalen te stotteren.Enkel cold reboot hielp.Schijnt blijkbaar toch een image probleem te zijn.Heb ondertussen wel gezien dat de mediaplayer in NLB flink is uitgebreid.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

helaas draai ik niet meer de nieuwste firmware. ik draai nlb 9580. Daarin heb ik dus ook last van het stotteren terwijl het VOOR ik de box naar de nieuwste NLb toe flashte nergens last van had.

 

ik snap er dus helemaal niets van. Ik vermoed mn harde schijf maar zeker weten doe ik het niet. en misschien blijft er wel een restje in het flashgeheugen staan. Dit heb ik namelijk eerder meegemaakt dat er in het programma op een gegeven moment je de av instellingen niet kon veranderen. Ik flashte toen naar het nieuwste NLB en gooide mn oude instellingen er weer in. toen kon ik niet naar Het av menu. en dat terwijl ik, voordat ik het geheugen terug zette had geprobeerd of ik in het menu kon, zonder dat ie in panic raakte. Dit was het geval maar toen ik eenmaal mn gegevens terug zette ging dit dus niet meer...

 

Nu ik dit verhaal zo tik vraag ik me dus af of er een algehele flash geheugen verwijderaar zou zijn...

 

 

Xtrend 9000 HD astra 1, 2, 3 en hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is als het goed is een lege image waarmee je flash compleet overschreven wordt en er dus niets achter zou mogen blijven....

 

Dit was voor de SD ontvangers in ieder geval wel het geval.

 

Gr,

BaZ

There is nothing wrong with having a strong opinion... if it comes with an open mind!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bash!
Er is als het goed is een lege image waarmee je flash compleet overschreven wordt en er dus niets achter zou mogen blijven....

Dit was voor de SD ontvangers in ieder geval wel het geval.

Gr,
BaZ


Precies, de manier van flashen was/is zo gammel bij de Relook/ipbox dozen dat ze niet de volledige flash wissen bij het flashen van nieuwe software. Hierdoor kunnen er resten blijven staan die voor problemen kunnen zorgen.

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat vind ik vreemd.

 

Als je de flash start, is het eerste wat er gebeurt een erase, en pas daarna wordt de flash opnieuw beschreven. Lijkt me sterk dat er tijdens het wissen delen niet worden gewist.

 

Wat ik ook vreemd vind in deze flash:

Code:
Empty flash at 0x0000fffc ends at 0x00010000CLEANMARKER node found at 0x00010000, not first node in block (0x00000000)Empty flash at 0x000afffc ends at 0x000b0000CLEANMARKER node found at 0x000b0000, not first node in block (0x000a0000)Empty flash at 0x0014ff70 ends at 0x00150000CLEANMARKER node found at 0x00150000, not first node in block (0x00140000)Empty flash at 0x0016fffc ends at 0x00170000CLEANMARKER node found at 0x00170000, not first node in block (0x00160000)Empty flash at 0x0018fffc ends at 0x00190000

 

Er lijkt iets niet te kloppen aan dat flashimage.

 

groet,

 

Wiz

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Golfdiesel

Precies, de manier van flashen was/is zo gammel bij de Relook/ipbox dozen dat ze niet de volledige flash wissen bij het flashen van nieuwe software. Hierdoor kunnen er resten blijven staan die voor problemen kunnen zorgen.


Ehmm.. Dit soort images zijn er voor de dreambox ook hoor smile

Buiten dat vind ik persoonlijk de manier van flashen en alle mogelijkheden daaromheen echt niet verkeerd!

Gr,

BaZ

There is nothing wrong with having a strong opinion... if it comes with an open mind!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bash!
Origineel bericht van: Golfdiesel

Precies, de manier van flashen was/is zo gammel bij de Relook/ipbox dozen dat ze niet de volledige flash wissen bij het flashen van nieuwe software. Hierdoor kunnen er resten blijven staan die voor problemen kunnen zorgen.


Ehmm.. Dit soort images zijn er voor de dreambox ook hoor smile

Buiten dat vind ik persoonlijk de manier van flashen en alle mogelijkheden daaromheen echt niet verkeerd!

Gr,

BaZ


Bij mijn Dreambox heb ik daar nog nooit last van gehad en toen ik mijn Relook 400s nog gebruikte was het vaak een drama zeker als je van de ene image bouwer naar de andere ging.

Bij de Relook werd alleen het gedeelte gewist dat nodig was voor de nieuwe image. Dus als de nieuwe image kleiner was dan de oude dan werd niet alles gewist.

Maar goed, dat was ook in de tijd dat het echt een enorme puinhoop bij DGS was... Bij mij heeft dat ding nooit goed gedraaid en toen er één tuner mee ophield heb ik het ding maar weg gegooid en toen heb ik de 7025+ gekocht die eigenlijk perfect draait (maar die was dan ook wel aanmerkelijk duurder dan de 400s en dat mag je ook niet vergeten)

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...