Ga naar inhoud


[Kabel] Concurrentie op de kabel? De waarheid over UPC/Ziggo...


Hoppy

Aanbevolen berichten

aha,

weer eens echt nieuws!

maar ja wel gek dat dit nog niet door een van de media + omroepen geconstateerd is geworden...

 

of zou je de chauffeur WEL mogen aanspreken op zijn roekeloos rijgedrag?

maw de omroepen en hun kijkers kunnen toch kwaliteit afdwingen

 

gek he dat de omroepen geen woord reppen over de kwestie.

 

ciao

One Bourbon One Scotch One Beer

George Thorogood & The Destroyers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Citaat:
het fijne is dat je weet dat je het betaalt en dat het ook terecht komt waarvoor het bestemd is.

Niet alleen dat, maar heb je bijvoorbeeld geen TV en wel radio, betaal je stukken minder.
Heb je helemaal geen TV en radio, betaal je ook niets.
Dat zullen er weinig zijn, maar ik vind het gewoon een eerlijke regeling.
Verder is de Media Sector een enorme bron voor de werkgelegenheid hier en dat betreft mij dan weer direkt.
Dus daarom sta ik er ook positief tegenover.


de nieuwe regeling schakelt een pc toch gelijk aan een TV? Dus geen tv en geen radio, wel pc is toch kijk en luistergeld betalen.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Amager95

het fijne is dat je weet dat je het betaalt en dat het ook terecht komt waarvoor het bestemd is.

in Nederland wat betaal ik ervoor (via de belastingen) en komt het wel daadwerkelijk terecht bij radio-en televisie?

drs je bent nog het uitstekende aanbod van Videotext vergeten die Duitsland wel kent. In Nederland bijna totaal uitgekleed bij de publieke omroep.


Kijk-en luistergeld is volgens mij als aparte belasting afgeschaft omdat de heffing moeilijk uitvoerbaar is. Je moet mensen dan gaan controleren of ze wel een radio/TV hebben en of ze wel betaald hebben. Een controlerende instelling kost ook geld. Vandaar dat het systeem om iedereen te laten betalen handiger is. De heffing voor omroepgelden zit in de eerste belastingschijf. Die moet vrijwel iedereen betalen die een inkomen heeft.
Een kleine groep die geen radio/TV heeft betaalt wel mee, dat is het nadeel.

Verder vraag je je af of de omroepen wel het geld krijgen waar ze recht op hebben omdat het geen aparte belastingheffing meer is. Ja, dat klopt. Maar wie garandeert je dat het geld dat je aan motorrijtuigenbelasting moet betalen ook werkelijk gebruikt wordt voor het onderhoud en de aanleg van wegen? Niemand.
We hebben (helaas) een vreemd belastingstelsel. Wat denk je van successierechten? Belasting betalen over geld van je van iemand geërfd hebt. Dat geld is al netto geld van de overledene heeft daarover al inkomstenbelasting betaald. De belastingdienst heft dus rustig nog een keer belasting. Nog meer zelfs, want als je het geld eenmaal hebt zul je het een keer uit gaan geven waardoor er nog een keer BTW overheen komt. En zo kan ik nog wel even doorgaan....
Dit alles heeft niet te maken met het topic, want dat gaat over concurrentie op de kabel.

Hoe gaat dit eigenlijk in Duitsland?
Is er daar concurrentie op de kabel en hoe zit het met een soort van vastrecht?


Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hoppy
Origineel bericht van: Amager95

het fijne is dat je weet dat je het betaalt en dat het ook terecht komt waarvoor het bestemd is.

in Nederland wat betaal ik ervoor (via de belastingen) en komt het wel daadwerkelijk terecht bij radio-en televisie?

drs je bent nog het uitstekende aanbod van Videotext vergeten die Duitsland wel kent. In Nederland bijna totaal uitgekleed bij de publieke omroep.


Kijk-en luistergeld is volgens mij als aparte belasting afgeschaft omdat de heffing moeilijk uitvoerbaar is. Je moet mensen dan gaan controleren of ze wel een radio/TV hebben en of ze wel betaald hebben. Een controlerende instelling kost ook geld. Vandaar dat het systeem om iedereen te laten betalen handiger is. De heffing voor omroepgelden zit in de eerste belastingschijf. Die moet vrijwel iedereen betalen die een inkomen heeft.
Een kleine groep die geen radio/TV heeft betaalt wel mee, dat is het nadeel.

Verder vraag je je af of de omroepen wel het geld krijgen waar ze recht op hebben omdat het geen aparte belastingheffing meer is. Ja, dat klopt. Maar wie garandeert je dat het geld dat je aan motorrijtuigenbelasting moet betalen ook werkelijk gebruikt wordt voor het onderhoud en de aanleg van wegen? Niemand.
We hebben (helaas) een vreemd belastingstelsel. Wat denk je van successierechten? Belasting betalen over geld van je van iemand geërfd hebt. Dat geld is al netto geld van de overledene heeft daarover al inkomstenbelasting betaald. De belastingdienst heft dus rustig nog een keer belasting. Nog meer zelfs, want als je het geld eenmaal hebt zul je het een keer uit gaan geven waardoor er nog een keer BTW overheen komt. En zo kan ik nog wel even doorgaan....
Dit alles heeft niet te maken met het topic, want dat gaat over concurrentie op de kabel.

Hoe gaat dit eigenlijk in Duitsland?
Is er daar concurrentie op de kabel en hoe zit het met een soort van vastrecht?




Ik begrijp het best jouw punt over belastingen, maar ik denk dat als je belasting betaalt via luister-en kijkgeld toch een grotere kans geeft op dat het geld terecht komt waar het terecht moetkomen: de media/omroepen.
Dat het moeilijk zou zijn om het geld daarvoor te kunnen incasseren lijkt mij onzin mits je goede programma's hebt om erop toe te zien dat iedereen een nota krijgt en deze ook betaalt.
In dit land is er totaal geen toezicht hoe het geld wordt besteed, ja de politici, maar kan je daar op aan?
In Duitsland is er nog een toetsing mogelijk op de wet in Karlsruhe (?). Maar helaas kent Nederland deze controle niet op de wetten die de jongens en meisjes in de Tweede en Eerste Kamer hebben vastgesteld.
In Zweden is trouwens op dit ogenblik een discussie aan de gang om het ook af te schaffen en dat gaat via de inkomstenbelasting. Nog niet zo lang gelezen op de teletekst van SVT.

Off topic: ja ik ben het eens met de succesrechten. Dit is ook tweekeer belastingen betalen over het zelfde. Maar zeg dit maar eens in het Calvinistische Nederland hardop. Dan wordt er al gezegd dat je een lijkenpikker bent. Maar dat is onzin: het is gewoon het geld waar jij recht op hebt en waar dus al die belasting over is betaald. Geen wonder dat er zoveel constructies bestaan waarbij ouders in het leven al het geld schenken aan hun kinderen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hoppy

Hoe gaat dit eigenlijk in Duitsland?
Is er daar concurrentie op de kabel en hoe zit het met een soort van vastrecht?

In Duitsland is dit overbodig.

In Nederland heeft de kabel bijna een monopolie. En voor veel gezinnen zijn er ook geen goede alternatieven.

Neem de schotel. Om te beginnen mogen veel gezinnen al helemaal geen schotel ophangen. Zoek de threads maar na in dit forum, zeker als je een huurhuis hebt is dit één grote ellende. In andere landen hoor je niemand zeuren als je een schotel aan de voorgevel hangt, maar probeer dat maar niet in Nederland! In Duitsland kan je rustig een schotel ophangen.

Krijg je het toch voor elkaar in NL, dan kom je erachter dat je met restricties zit om meerdere TV's aan te sluiten. Niet alleen heeft iedere TV een relatief dure (€100) ontvanger nodig, ook komen daar dure smartcards (€70) voor iedere TV bij en is een abonnement voor zeg drie televisies inclusief de VRT zenders knap duur (€18,50/maand). En dat is vaak toch de minimum vereiste. Dus voor het geld hoeven de meeste gezinnen de kabel niet op te zeggen. Je bent dus al 170*3= €510 kwijt aan ontvangers en smartcards, komt nog een schotel/LNB/kabels/installatie bij en €18,50 per maand. En kom nu niet met een Dreambox met cardsharing, daar krijg je de gemiddelde televisiekijker echt niet aan.

In Duitsland kom je weg met een ontvanger van €30 per TV, geen maandelijkse kosten, geen dure smartcards en alle bekende zenders. Prima alternatief als je geen kabel wilt. Sterker nog, kabel is daar een alternatief voor de schotel. wink

Dan heb je nog DVB-T. Buiten het abonnementsgeld is het toch heel simpel: in Duitsland zeurt niemand over een dakhark, in Nederland is een dakhark bijna niet meer mogelijk. Zeker niet in de stad. Dus moet je verplicht kabel (want een schotel mocht ook al niet) want zonder dakhark is goede ontvangst niet te garanderen.

Kort gezegd: in Duitsland zijn schotels en dakharken goede en realistische alternatieven. In Nederland niet. Daarom heeft de kabel hier bijna een monopolie, daarom moeten wij betalen voor commerciële zenders, daarom moet de kabel opengebroken worden.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Dus moet je verplicht kabel (want een schotel mocht ook al niet) want zonder dakhark is goede ontvangst niet te garanderen.

Slim van de kabel, de politiek, woningbouw enz... om dit zo te regelen. Zo kan UPC/Ziggo feitelijk vragen wat ze willen...
Citaat:

Je bent dus al 170*3= €510 kwijt aan ontvangers en smartcards

En de HD-familie deal van 99 Euro. OK je hebt dan nog geen 3 ontvangers, maar 510 Euro is hier dan toch wel wat veel...daar kan al minimaal 71 van af. En de Philips DSR 2221 krijg je ook al voor 150 Euro en dat is met kaart nog altijd 20 Euro minder dan 170 Euro. En bovendien krijg je geen losse kaart meer officieel voor 70 Euro...

Maar dan nog voor een 3 voudige installatie is satelliet inderdaad nog altijd duur(!!!)
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom gaat CDS zelf geen smartwi kastjes aanbieden ipv meerdere smartcards?? Smartwi geeft zelf ook aan dit de enige oplossing is die garandeert dat het abonnement ook echt binnen 1 huishouden gebruikt wordt. Je kan nu natuurlijk een 2e smartcard nemen met 1 euro/2,50 abonnement en die vervolgens aan de buurman/familie geven. Dat gebeurt bij digitenne natuurlijk ook heel veel, omdat je die 3 kaarten op 1 abonnement kan zetten.

 

CDS kan een leuke eenmalige prijs vragen voor smartwi of als abonnementopslag, naar gelang wat de klant wil.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat dat misschien niet meer gaat als CDS later dit jaar op de nieuwe kaarten anti-cardshare maatregelen gaat nemen(!). Uiteraard lijkt me een SmartWii oplossing een hele goede voor CDS - ontvangers met WiFi die gewoon een kaart "centraal" delen.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Dat dat misschien niet meer gaat als CDS later dit jaar op de nieuwe kaarten anti-cardshare maatregelen gaat nemen(!). Uiteraard lijkt me een SmartWii oplossing een hele goede voor CDS - ontvangers met WiFi die gewoon een kaart "centraal" delen.

Wanneer CDS anti-cardshare maatregelen gaat nemen, dan werken die SmartWii oplossingen dus ook niet meer.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie zegt dat er anti-cardshare maatregelen zijn? Wij hebben die zelf bedacht. Er is voor zover ik weet officieel nooit wat over gezegd. Als je kijkt naar het buitenland is seca3 overal nog te sharen.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat
Als die anti-cardshare maatregelen goed werken dan zal inderdaad de SmartWii ook niet meer goed werken...

Codx en Littlesat het is een feit dat anti-cardshare er in zit en als we
er aan gewend zijn dat het gebruikt gaat worden.
Alleen ze moeten digitenne nog bewerken omdat je daar 3 kaarten kan krijgen op je abo.
Zolang ze dat niet voor elkaar krijgen wint Digitenne,
want dan ben ik en met mij vele andere vertrokken bij CD's

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...