Ga naar inhoud


[Kabel] Concurrentie op de kabel? De waarheid over UPC/Ziggo...


Hoppy

Aanbevolen berichten

Ja zo ken ik er nog een paar.. CDS gebruikt geen Viaccess.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Mee eens, maar jij doet alsof jij al weet wat er staat te gebeuren. Waarom zijn andere aanbieders die al veel langer SECA3 gebruiken nog steeds te sharen?

 

Men zou toch verwachten dat zij die maatregelen al veel eerder genomen hebben. Bovendien lijkt het mij niet verstandig van CDS om nu als eerst functionaliteit te activeren die nergens in de praktijk wordt gebruikt. Alsof ze nog niet genoeg problemen hebben...

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Codx


.....Men zou toch verwachten dat zij die maatregelen al veel eerder genomen hebben............

Misschien een juridisch spelletje?
Wanneer de grote servereigenaren worden opgepakt, krijg je het zelfde spelletje wat er nu gaande is tegen The PirateBay en gelijken.
Dan worden er miljoenen geclaimd en dat is natuurlijk een hele dikke vis!
Wanneer deze gevangen is, dan is het de moeite om de kleinere share'ders aan te pakken door het sharen moeilijker te maken, zo niet onmogelijk.

Wanneer ze de boel nu gaan frustreren, zijn de eigenaren van de servers niet meer te traceren als ze deze servers uitschakelen.

Ik wil niet de suggestie wekken dat dit het spelletje is wat nu gespeeld wordt, maar vanuit het standpunt van CDS en andere providers, lijkt mij dit een logische stap.

Zelf denk ik dat alle grote commerciele servers wel bekend zijn bij de grote providers en misschien ook wel gehackt door slimme hackers.
Het is een kwestie van tijd dat alle gebruikers geregistreerd zijn en dan kan het feest beginnen.....voor CDS dan.. smile

Maar misschien denk ik wel te ver vooruit en zijn ze bij CDS en andere providers niet zo slim.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Codx
Mee eens, maar jij doet alsof jij al weet wat er staat te gebeuren. Waarom zijn andere aanbieders die al veel langer SECA3 gebruiken nog steeds te sharen?

Men zou toch verwachten dat zij die maatregelen al veel eerder genomen hebben. Bovendien lijkt het mij niet verstandig van CDS om nu als eerst functionaliteit te activeren die nergens in de praktijk wordt gebruikt. Alsof ze nog niet genoeg problemen hebben...


Inderdaad, je denkt toch niet dat het kleine Nederland en Vlaanderen als eerste deze maatregelen (kunnen) nemen?

Dan zou een veel grotere partij het allang hebben uitgevoerd.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel providers hebben de laatste tijd een kaartwissel gedaan. Misschien dat er een soort herenakkoord is dat straks ineens de anti-cs functionaliteiten in werking worden gezet. Voorafd zullen ze de grote organisaties wel proberen aan te pakken om daarna de boel op slot te gooien.

 

Als dan die mensen allemaal lid van de club van Canal Digitaal blijven of worden, dan heeft TV via de satelliet in NL weer toekomst. (of is dat een dagdroom sleep:D)

 

Maar stel dat die mensen niet terugvallen op de kabel, dan zal dat een positief effect kunnen hebben op de zenderpakketten en de kosten. En dat moet wel nu er concurrentie op de kabel komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

En er is weer nieuws:

OPTA gaat analoge en digitale kabel openstellen

03 november 2009

 

De OPTA heeft de ontwerpen van de implementatiebesluiten WLR-C voor Ziggo en UPC bekend gemaakt". In iets gewonere mensentaal; UPC en Ziggo hebben afgelopen tijd een voorstel gedaan hoe zij de kabel willen openstellen voor analoge doorgifte, het zogenaamde referentie aanbod. Het gaat hierbij om wederverkoop van de analoge aansluiting, de consument wordt dan klant bij een ander bedrijf. Andere bedrijven die toegang willen tot de kabel hebben op deze voorstellen mogen reageren, en geprobeerd om daar in overleg uit te komen. Op een aantal punten is dat niet gelukt, en daarom heeft de OPTA nu verplichtingen opgelegd hoe Ziggo en UPC hun referentieaanbod moeten aanpassen.

 

Op deze voortellen mogen de partijen weer reageren, en nadat ook de Europese commissie haar zegje heeft gedaan kan het besluit pas definitief worden. En daarna gaat de termijn in waarbinnen de kabel open moet. Wordt ongetwijfeld vervolgd...

 

Over de tarieven die Ziggo en UPC willen vragen aan de wederverkopers doet OPTA pas later een uitspraak.

Digitaal

 

Ook digitaal moeten de twee grote kabelaars toegang geven aan andere partijen, en vandaag hebben Ziggo en UPC daarvoor hun eerste voorstellen bekend gemaakt op hun websites.

 

Opvallend is dat beide partijen in hun voorstellen het alleen over SD (gewone) televisie hebben, en nog nooit van HDTV gehoord lijken te hebben. Ziggo heeft opties voor het aanleveren van MPEG2 signalen, naar keuze in 4 en 8 Mbits versie. Bij UPC kan alleen gekozen worden voor een SD signaal in 4 Mbit.

Ziggo

Bij Ziggo mag een nieuwe aanbieder kiezen uit drie vormen van toegang;

 

1. zender(s) ongecodeerd (FTA) door te geven

2. een geheel eigen coderingssysteem gebruiken

3. gebruik maken van het Ziggo systeem (Irdeto 2)

 

Bij A en C mag Ziggo het zendernummer (LCN) bepalen, bij B is dat blijkbaar niet nodig?

 

De consument mag voor het analoge basispakket overgestapt zijn naar een andere aanbieder.

UPC

UPC gaat er van uit dat de eindgebruiker (consument) een UPC decoder (en daarmee het UPC coderingssysteem) gebruikt, haar voorstel voorziet niet in gebruik van andere apparatuur. De consument mag wel voor het analoge basispakket overgestapt zijn naar een andere aanbieder.

 

Verder is het bij UPC opvallend dat ze zegt "UPC biedt de Digitale RTV Doorgifte Dienst aan in capaciteitseenheden van 8 Mhz. Binnen deze capaciteit kan de Programma Aanbieder een aantal Digitale RTV Signalen door UPC laten doorgeven.". Daarmee lijkt het aanbieden van een enkele zender duur te worden, je moet betalen voor de capaciteit van 8 zenders. Daar heeft UPC al eens eerder een geschil over gehad met Canal+.

 

Deze voorstellen laten nog veel vragen open, en het zal nog veel overleg (en tijd) vragen voordat ook digitaal de kabel werkelijk open gaat.

 

Bron: http://www.digitalekabeltelevisie.nl/nieuws/archives/2009/11/opta_gaat_analoge_en_digi_1.shtml

 

Valt me op dat UPC weer het meest dwarsligt en totaal niet mee wil geven (ik ben echt blij dat ik in het Ziggo gebied zit). Dat van digitaal is ook positief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop alleen maar dat het niet één grote puinhoop wordt.

Als je klant bent bij bedrijf A op het netwerk van bedrijf B.

Als er dan een storing is gaan ze elkaar de schuld geven en jij maar zonder beeld blijven.....

 

Op papier lijkt het leuk, zelf de aanbieder kiezen, maar of het in de praktijk allemaal gaat werken, dat moeten we eerst nog maar zien.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Dream1975
En er is weer nieuws:
OPTA gaat analoge en digitale kabel openstellen
03 november 2009


Dat lijkt me zeker nieuws en wij maar denken dat het alleen om anoloog ging blijkt dat het ook om de digitale kanalen gaat.

Nou nu maar wachten wat de tarieven zullen worden daar zal wel een aantal maanden overheen gaan.
Hopelijk is het niet de voorgestelde 11-12 euro voor toegang wat de providers nu willen daar zal voor een ander weinig aan te verdienen zijn.
Maar Rekam heeft een net dat voor het grootste deel verglast is en kunnen het aan bieden voor €6.60 p/m lijkt me dat de Opta dat ook wel weet. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...