Darkie Geplaatst: 4 september 2009 Auteur Geplaatst: 4 september 2009 Jazeker CeesV, Alle LNB's heb ik nog eens nagelopen in de instellingen. conf. modus -------geavaceerd satelliet---------------astra 1/19,2 lnb---------------------LNB 1 prioriteit--------------auto lof----------------------universeel lnb spanningmodus----polarisatie verhoogd voltage-nee tone mode----------aan diseq modus--------1.1 toneburst------------geen vom.D.comando---geen snelle diseqc--------ja herhaal seq.--------nee com. volgorde-----toneburst, committed, uncommitted un.diseqc com----input diseqc herhaling--geen DM800 - Visiosat BigSat - 4LNB's (Astra 1,2,4 & Heet vogeltje)2x DM800HD - Pli img.
Moderator ceesv Geplaatst: 4 september 2009 Moderator Geplaatst: 4 september 2009 Ik sta voor een raadsel. Heb je een andere ontvanger, die je uit kunt proberen? Diseqc 1.1, heb je eventueel diseqc 1.0 geprobeerd? Je hebt de kabel rechtstreeks tussen de lnb en ontvanger aangesloten gehad. Darmee heb je eigenlijk alles al uitgesloten. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Darkie Geplaatst: 4 september 2009 Auteur Geplaatst: 4 september 2009 klopt En zo heb ik ook alle instellingen nog eens moeten doorlopen DM800 - Visiosat BigSat - 4LNB's (Astra 1,2,4 & Heet vogeltje)2x DM800HD - Pli img.
Obi Wan Geplaatst: 4 september 2009 Geplaatst: 4 september 2009 Darkie probeer eens met snelle diseqc op NEE en je volgorde te veranderen naar uncommitted, committed, toneburst. heb je ook een verse image geinstalleerd en dan nog eens geprobeerd? Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E
Darkie Geplaatst: 4 september 2009 Auteur Geplaatst: 4 september 2009 Snelle Disecq op Nee heb ik reeds geprobeerd, je probeerd het toch maar ondanks dat de 2 andere lnb's geen problemen geven. Ik heb nog geen ander image geprobeerd, wel settings opnieuw. DM800 - Visiosat BigSat - 4LNB's (Astra 1,2,4 & Heet vogeltje)2x DM800HD - Pli img.
Eduard07 Geplaatst: 5 september 2009 Geplaatst: 5 september 2009 Origineel bericht van: Darkie ok even resumeren wat ik tot nu toe heb geprobeerd om het probleem op te lossen: - Nieuwe disecq - Wisselen van LNB's - Opnieuw richten schotel - nieuwe satellites.xml - Nog een andere disecq - 1 LNB rechtstreeks op de DM800 Nog steeds geen signaal op de Astra 1 & 3 ik wordt langzaam gillend gek! Ik ken je gevoel maar al te goed. Maar je moet verder. Is er iets veranderd aan de instellingen van de lnb-houder? Of is er verderop een obstakel verschenen? Ben je al eens teruggegaan naar de fabrieksinstellingen? Op het laatst is het beter er iemand bij te halen die er ook verstand van heeft. Als je alleen sleutelt, loop je het risico steeds dezelfde denkfout te maken, en niemand corrigeert je. Het is vreemd dat de schotel opeens zulke sterke satellieten niet meer ziet. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Eduard07 Geplaatst: 5 september 2009 Geplaatst: 5 september 2009 Origineel bericht van: Darkie Jazeker CeesV, Alle LNB's heb ik nog eens nagelopen in de instellingen. conf. modus -------geavaceerd satelliet---------------astra 1/19,2 lnb---------------------LNB 1 prioriteit--------------auto lof----------------------universeel lnb spanningmodus----polarisatie verhoogd voltage-nee tone mode----------aan diseq modus--------1.1 toneburst------------geen vom.D.comando---geen snelle diseqc--------ja herhaal seq.--------nee com. volgorde-----toneburst, committed, uncommitted un.diseqc com----input diseqc herhaling--geen Wat voor diseqc-schakelaar heb je eigenlijk (gezien je volgorde toneburst..etc. hierboven)? Terwijl je hierboven ook aangeeft dat je juist geen toneburst hebt. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
mebo870 Geplaatst: 5 september 2009 Geplaatst: 5 september 2009 Ik zou de db eens op 1 lnb (simpel) zetten en box herstarten. En dan terug instellen naar disecq met 4 lnb , en weerom herstarten. Maar let ook eens op het volgende, ik heb geen idee hoe het bij de 800 gaat, zal wel gelijkaardig zijn. maar bij bv een 7020 en hier op de 8000 moet je gaan instellen welke sats je gebruikt per disecq ingang, enkel die satellieten worden gezien door de dreambox, al de rest wordt straal genegeerd. Dwz: sluit je een astra 19.2 lnb aan op de dreambox en er staat nergens astra 19.2 in je disecq instellingen, dan ontvang je niks, zelfs al heb je de meest recente settings en xml lijst. The key to happiness. Stay away from idiots
Gast holenderski Geplaatst: 5 september 2009 Geplaatst: 5 september 2009 heb je al een andere ontvanger geprobeert erop kijken of die wel signaal heeft kan je in iedergeval je kabels switch en lnb uitsluiten grt andre
maja Geplaatst: 5 september 2009 Geplaatst: 5 september 2009 Kun je geen shots maken van de schakelingen via dcc en deze hier neerzetten
Eduard07 Geplaatst: 5 september 2009 Geplaatst: 5 september 2009 Origineel bericht van: Sjaak(k) 1 ding heb je nog niet gedaan, hang er eens een andere satellietontvanger aan, je hebt er immers nu een dreambox aanhangen Die is nu inmiddels een nightmare.. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Darkie Geplaatst: 7 september 2009 Auteur Geplaatst: 7 september 2009 Bedankt allemaal voor jullie hulp laugh Het is een heel moeilijk verhaal geworden, maar de eindconclusie: Astra 1 LNB = gewoon STUK hoor smile De Astra 3 LNB gaf geen signaal door (maar wel zenders, op beide LNB's die ik had geprobeerd! Dus de Astra 3 gaf hetzelfde door met de nieuwe LNB (wel satelliet, maar geen signaal), en de Astra 1 bleek dus stuk te zijn. Het leek dus alsof er 2 LNB's stuk waren. Degene die ik teste gaf op de test LNB hetzelfde resultaat, maar had dus eigenlijk wel Satelliet (zie eerder onderwerp van mij hier over). Eigenlijk had ik de Astra 1 LNB moeten wisselen om te testen .... wat ik dus later deed smile Toch bedankt allemaal! snappen jullie het nog?? DM800 - Visiosat BigSat - 4LNB's (Astra 1,2,4 & Heet vogeltje)2x DM800HD - Pli img.
Moderator ceesv Geplaatst: 7 september 2009 Moderator Geplaatst: 7 september 2009 Bedankt voor je bericht, altijd leuk te weten dat het weer werkt. Maar of ik het nu snap, nee dus. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Darkie Geplaatst: 7 september 2009 Auteur Geplaatst: 7 september 2009 Dan kan je ongeveer nagaan hoe ik erop heb moeten komen bloed zweet tranen en VEEL heel VEEL gevloek DM800 - Visiosat BigSat - 4LNB's (Astra 1,2,4 & Heet vogeltje)2x DM800HD - Pli img.
Catastrofus Geplaatst: 7 september 2009 Geplaatst: 7 september 2009 Origineel bericht van: ceesv Bedankt voor je bericht, altijd leuk te weten dat het weer werkt. Maar of ik het nu snap, nee dus. Ik snap er echt niets van, eigenlijk. Maar goed. Gert. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen