Ga naar inhoud


[TF7700PVR] Harde schijf wordt niet (meer) herkend, voeding ?


Melle

Aanbevolen berichten

De laatste weken gebeurde het zo nu en dan dat bij het aanzetten van de 7700 de melding "Err HDD not detected" kwam.

Daar ik destijds anderhalf jaar terug een oude 80Gb Maxtor schijf erin drukte omdat ik die nog over had dacht ik dat deze nu aan zijn end gekomen was.

Ik had de belangrijkste data er al afgehaald ook.

De meldingen kwamen steeds vaker voor, de TF even uit en aanzetten gaf dan meest wel soelaas. De schijf draaide dan gewoon niet.

Tot begin deze week het niet meer hielp. Ik denk oke hij is nu echt aan zijn end. Nieuwe HDD gehaald en die proberen.

Mijn verbazing was groot toen ik merkte dat de nieuwe schijf ook niet begon te draaien.

Ik de beide schijven boven proberen in de pc en daar startten ze alletwee wel gewoon op.

De spanningen zaten echter wel variaties op.

Op de pc boven was de 12 volt een 12.2 en de 5 volt een 5.16

Op de TF waren deze spannigen echter 10.8 en 5.21. dit alles onbelast gemeten.

Toen ik de harde schijf eraan zette kwam de spanning omhoog tot krapaan 12 volt.

 

Wie heeft deze spanningen ook wel eens gemeten?

 

De rest van de TF doet het wel normaal, vind hem wel wat traag, maar dat kan ook zijn omdat ik er nu op let.

 

Voordat ik evt overstap naar de rokende soldeerbout wilde ik eerst wel eens weten of er iemand was die dit ook wel eens gemeten heeft.

 

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Harde schijven trekken inderdaad, zeker bij het aanzetten, vrij veel stroom. 2 Ampere is vrij normaal. Ik zag het bij mijn 7710PVR ook. Ik heb inmiddels een green HD besteld, die veel minder stroom verbruikt.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwe die ik erin wilde zetten is ook een green hd

Samsung HD502HI heb ik gehaald, maar ja als het probleem aan de TF blijkt te liggen dan helpt een nieuwe schijf ook niet.

 

Verder niemand die de spanning op de molex wel eens gemeten heeft op de 7700/7710?

 

10.8 lijkt mij te laag toe, maar als er meer Topfields zijn die die waardes hebben dan kan ik weer verder met zoeken wat de oorzaak kan zijn.

 

 

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou het vervolg...

Ik gebruik de pc van boven even als voeding voor de schijf en het geheel draait weer. Ook de usb stick wordt herkend.

 

Ik heb er oudere software ingezet en het geheel weer origineel opgestart. Het resultaat was er niet naar. De schijf begon niet te draaien en werd ook niet herkend.

 

Ik denk dus aan een hardware probleem waardoor de schijf niet meer gaat draaien.

Het apparaat is van Nov 2007, garantie is dus voorbij, dat is jammer, maar ik ga wel met een externe harde schijf werken en die dan via de sata kabel doorlussen naar de TF.

Hoef ik alleen even een behuizing te halen met sata erop en dan ben ik klaar voor een 25 euro, ik denk dat ik dan wel wat goedkoper uit ben dan de reparatie kosten.

 

Mocht het ding in de toekomst nog meer problemen krijgen dan repareer ik hem zelf wel met een slaai smile

 

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alfred,

 

Draaide de schijf bij jou fysiek wel dan op het moment dat hij niet herkend werd?

Ik ben hier ook van firmware gewisseld van laatste versie naar een versie van oktober 2008 en ook weer terug naar de laatste versie.

Ook gereset enzo.

Maar de schijf draait niet.

 

Het verhaal met een externe schijf kon niet doorgaan btw, maar ik heb wel een voedingkje nog gevonden met 12v en 5 volt, die ga ik morgen even proberen.

Ik heb geen haast nee hehe :-)

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: cornea
Helaas gaan bij dit type ook de condensators defect,zou ze maar gauw vervangen voor er meer defect gaat.

Laatst een in reparatie gehad maar was al te laat.

TF7700HSCI (ik heb alle beschikbare firmware geprobeerd met toestelnr 23022 op de site van topfield dus dat lijkt het niet te zijn)
Ik heb ook problemen met herkennen harde schijf en USB sticks. Sommige USB sticks werken(sony bv) , andere niet.
Externe harde schijf wordt niet herkend via USB.Het is een packard bell harde schijf (750GB) met eigen externe voeding die dus in princiep de voeding van de receiver niet belast..Het lijkt of ze niet is aangesloten.Op de pc werkt deze schijf al meer dan een jaar.

NB:In een ander forum kreeg ik van een hulpvaardig persoon de raad om de sticks/schijf door de ontvanger te laten formatteren. Nogal moeilijk natuurlijk als hij niet wordt herkend of in de HW lijst verschijnt.
Dat is dus geen oplossing.Ik heb zowel schijf als stick al wel op de computer geformatteerd als fat32.No result.


Mijn vraag is dus:Kan je iets specifieker zijn over de condensatoren die stuk gaan? Zijn het cappas in de voeding?Waarde, lokatie, naam/merk etc want alle cappas in de receiver gaan vervangen lijkt me drastisch + het risico dat er nix meer gaat achteraf na zoon drastische ingreep.

Groeten en bedankt


de onderoficier spuugt over de reling

Link naar reactie
Delen op andere sites

Diverse condensatoren stonden bol,bij ons is het standaard eerst alle vervangen in de voeding door low esr condensatoren en daarna alle spanningen controleren met scoop.

 

Daarna stekker erin en weer spanningen controleren.

 

Specifieker kan ik niet zijn.

 

Er bleek ook nog diverse halfgeleiders defect secundair,dus kijk er niet mee door.

 

Zal eens kijken of app er nog ligt of al is opgehaald,kan dan wel foto posten.

 

 

Rebox 9000 ,triax 88cm 4 x quad LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi, mijn schijf draaide niet en mijn tf gaf dat aan toen ik hem aan zette. Door aan en uit te zetten deed hij het soms wel en soms niet.

Na reset, laatste fw er weer op en de kanalenlijst er weer ingezet heb ik het probleem niet meer gehad. Heb ook de tf vrij gemaakt aan de bovenkant want hij werd behoorlijk warm.

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok Alfred, dank voor je antwoord.

 

Het lijkt idd veel op wat ik heb, alleen werkt hetgeen wat bij jou wel werkte bij mij niet.

 

Ik heb ook naar de elco's gekeken of er ook bolle bij zaten maar dat viel mij niet zo op.

Na 22 maand bolle elco's vind ik ook wat snel eerlijk gezegd.

Het apparaat staat wel veel aan dat wel, maar toch.

Zou er meer niet aan deugen dan is het een ondeugdelijk apparaat.

 

Ik zou een foto wel op prijs stellen ook indien mogelijk.

 

 

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: giekegenieke
Origineel bericht van: cornea
Helaas gaan bij dit type ook de condensators defect,zou ze maar gauw vervangen voor er meer defect gaat.

Laatst een in reparatie gehad maar was al te laat.

TF7700HSCI (ik heb alle beschikbare firmware geprobeerd met toestelnr 23022 op de site van topfield dus dat lijkt het niet te zijn)
Ik heb ook problemen met herkennen harde schijf en USB sticks. Sommige USB sticks werken(sony bv) , andere niet.
Externe harde schijf wordt niet herkend via USB.Het is een packard bell harde schijf (750GB) met eigen externe voeding die dus in princiep de voeding van de receiver niet belast..Het lijkt of ze niet is aangesloten.Op de pc werkt deze schijf al meer dan een jaar.

NB:In een ander forum kreeg ik van een hulpvaardig persoon de raad om de sticks/schijf door de ontvanger te laten formatteren. Nogal moeilijk natuurlijk als hij niet wordt herkend of in de HW lijst verschijnt.
Dat is dus geen oplossing.Ik heb zowel schijf als stick al wel op de computer geformatteerd als fat32.No result.


Mijn vraag is dus:Kan je iets specifieker zijn over de condensatoren die stuk gaan? Zijn het cappas in de voeding?Waarde, lokatie, naam/merk etc want alle cappas in de receiver gaan vervangen lijkt me drastisch + het risico dat er nix meer gaat achteraf na zoon drastische ingreep.

Groeten en bedankt




dit heeft niets te maken met bovenstaand probleem, juist al vanwege het feit (zoals je zelf aangeeft) jij een externe schijf hebt en de 7700PVR een interne die aan de voeding hangt van de ontvanger.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Het heeft een tijdje geduurd, maar ik stuur nu de schijf aan met een externe schakelnetvoeding (SPS035D1)

 

Voeding --> 4 pins molex female --> 4 pins molex male die overgaat in gecombineerde sata aansluiting, er zit een sata datakabel bij.

Die sata kabel is 1 meter.

Ik zet de schijf ook niet terug in de ontvanger maar laat hem erbuiten

 

Ben het nu aan het testen ook maar het lijkt goed te werken.

 

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...