Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben reeds enige tijd op zoek naar vervangende verwarmingselementen van het type KANTHAL 4112 230V 660W.

Dit is een verwarmingsfolie met de afmetingen van 110cm x 55cm en naar schatting 0,5 mm dik (zodat het in een 120x60 behuizing past).

Ik heb inmiddels geruime tijd een email uitstaan bij de originele fabrikant, maar tot op heden geen antwoord.

Vandaar hier ook een oproep. In het ergste geval zou ik het element kunnen vervangen door een goed geisoleerde verwarmingsdraad van 70-80 ohm, maar dat is de meest omslachtige weg.

Heeft iemand een idee ? Repareren gaat niet daar de plastic zo hard is dat alles breekt indien je het buigt.

Commerciele links en informatie alleen via PM aub

post-1068-1318260416,335_thumb.jpg

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen

+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Geplaatst:
Origineel bericht van: Sjaak(k)

Repareen kan toch wel, je hebt speciaal spul om auto achteruitverwarmings breuken te herstellen.
Dit is een aluminium achtige pasta die keihard wordt en goed geleid laugh

Stond zelfs al klaar met een medisch puntlasapparaatje toen ik zag dat dit element inmiddels dusdanig veel breuken had.......
Maar toch bedankt voor het meedenken wink

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen

+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

• Moderator
Geplaatst:

waar is het voor en hoe warm moet het worden?

Als het niet te warm wordt dan zou je eens kunnen kijken naar terrarium verwarmings matten. Dat is ook zo'n folie achtig iets.

Alleen weet ik niet wat het vermogen is op dat formaat.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Geplaatst:
Origineel bericht van: matchless
waar is het voor en hoe warm moet het worden?

Als het niet te warm wordt dan zou je eens kunnen kijken naar terrarium verwarmings matten. Dat is ook zo'n folie achtig iets.

Alleen weet ik niet wat het vermogen is op dat formaat.

Het is de basis voor plafontverwarming in een ruimte. Complete installatie hang daar reeds en overschakelen op aardgas is geen optie (winkelpand). De afmetingen is niet zo kritisch mits het binnen de maten van 60-120 blijft zodat ik het in de bestaande behuizing kan vervangen. Een werkend xemplaar zou ergens tussen de 550-660watt moeten kunnen leveren

Zal eens googlen op je tip, waarvoor dank

• Moderator
Geplaatst:

Sjaak, Plafondverwarming werkt bij een relatief lage temperatuur verdeeld over een groot plafondoppervlak. Deze vorm van verwarming garandeert dat de lucht in de te verwarmen ruimte fris en vrij van condensatie blijft; dit zonder een gevoel te krijgen van droge lucht. Bij deze vorm van stralingswarmte ontstaat geen luchtwervelingen, waardoor het ontstaan van stof wordt gereduceerd (van belang door degenen de lijden aan een vorm van astma)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Sjaak(k)
Mmmm ik zou dat linke soep vinden een elektrische verwarming aan het plafond, bij de geringste (kort)sluiting fikt je tent af. eek
En ik weet niet hoe groot die winkelruimte is maar met 660 watt krijg je het vast ook niet erg warm als dat de hoofdverwarming is :D
En de warmte blijft ook nog eens bovenin hangen, want warme lucht stijgt op wink

In mijn geval zijn er elementen doorgebrand zonder uitbraak van brand. Aan de ene kant ijzer en aan de anderkant van het element ligt een steenwollen deken. Denk ook niet dat je ze anders mag installeren en dat je het verzekerd krijgt.

In deze ruimte hangen 6-8 van deze elementen dus een kleine 5KW. Dat is precies voldoende om geen jas aan te hoeven doen ;-)

Geplaatst:

Antwoord gehad van een medewerker bij de fabrikant..

Geen standaardproduct en waarschijnlijk op verzoek gefabriceerd. Dus niet na-leverbaar.

Uiteindelijk besloten om van een ander merk vervangende elementen te kopen. Helaas

Toch bedankt allemaal

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen