Ptje Geplaatst: 5 september 2009 Geplaatst: 5 september 2009 Hallo, Ik neem met mijn camera bewaking, beelden op, op de harde schijf van mijn dreambox. Nu ontstaan er afhankelijk van de bewegingen voor de camera, behoorlijk wat foto`s in mijn mapje camera. Nu vroeg ik me af, is het mogelijk middels een script, dat ik de files die ouder zijn dan 2 of 3 dagen ofzo, automatisch verwijder ? Dan zou ik kunnen voorkomen dat mijn schijf vol loopt. Het verwijderen word zo ook steeds lastiger als er duizende foto`s op de schijf staan, het openen van de map camera gaat dan steeds moeizamer. Heeft iemand mogelijk een idee hoe ik dit kan maken. Alle hulp is welkom.
Gast pieterg Geplaatst: 5 september 2009 Geplaatst: 5 september 2009 ja, dat moet wel te doen zijn http://tldp.org/HOWTO/Bash-Prog-Intro-HOWTO.html
bigtwin Geplaatst: 5 september 2009 Geplaatst: 5 september 2009 Dat moet met een find commando prima gaan. find <dir/pad> -name <naam> -mtime <aantal dagen> -exec rm "{}" \; Dat laat je iedere dag één keer automatisch starten vanuit de cron, of handmatig nadat je eventueel files opzij hebt gezet die je wél wilt bewaren. Google eventueel op "linux find howto" of zo. ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
bigtwin Geplaatst: 5 september 2009 Geplaatst: 5 september 2009 Te vlug geweest, -exec werkt niet op de dm (althans bij mij). Dan maar: find <pad> -name "*.jpg" <of wat de extensie is van de files die je zoekt> -mtime +3 <of hoeveel dagen dat moet zijn> | xargs rm ET10000DM7020HD Linux laptop en Linux zelfbouw NAS
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen