MR_B Geplaatst: 5 september 2009 Geplaatst: 5 september 2009 Ik heb hier een Sony versterker type STR-DE185 waar soms 1 kanaal van wegvalt. Als ik de volumeknop volledig opendraai dan springt ie weer aan. waar moet ik gaan zoeken? Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....
unique Geplaatst: 5 september 2009 Geplaatst: 5 september 2009 Sony staat bij mij bekend met veel massaproblemen. Omdat het bij jou slechts 1 kanaal betreft lijkt me dit zeer onwaarschijnlijk is jou geval. Wellicht een los contact?
Frans B Geplaatst: 6 september 2009 Geplaatst: 6 september 2009 Waarschijnlijk de vol potentiometer. Maar het kan ook een schakelaar zijn, zoals de monitor of loudness. Afhankelijk van het model. Druk ze maar eenz langzaam in, dan zal het wel kraken.... System Administrator (niet van deze site)
Steve Geplaatst: 6 september 2009 Geplaatst: 6 september 2009 controleer alle relais,deze kunnen los gaan zitten
MR_B Geplaatst: 7 september 2009 Auteur Geplaatst: 7 september 2009 Origineel bericht van: Frans B Waarschijnlijk de vol potentiometer. ja die denk ik ook, wat kan ik daaraan doen? Inspuiten met iets? Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 7 september 2009 Geplaatst: 7 september 2009 Indien mogelijk een nieuwe erin, anders met contactspray inspuiten. Ik haal ze nog wel eens eruit en maak ze grondig met stierenpis (= spiritis) schoon.
t161849 Geplaatst: 7 september 2009 Geplaatst: 7 september 2009 Enige jaren geleden ook al eens problemen gehad met een Sony versterker (STRxxx surround receiver). Hier viel af en toe het geluid weg van de surround links- en rechts kanalen. Een mogelijke oorzaak was, na wat speurwerk op diverse fora, een slecht gesoldeerde print. Hierbij was het advies om de contacten van de componenten opnieuw te solderen, de verbindingen zagen er ook niet al te solide uit. Dit bleek uiteindelijk de oplossing te zijn, nadat ik de print opnieuw gesoldeerd had heb ik nooit geen problemen meer gehad. ------------------------- m.v.g. Roy ------------------------- Topfield TF7700HSCI, TF5500PVR; TF3000CIPRO; 99cm Funke schotel met stab HH100; 80 cm schotel; Mastera III en veel overbodige cams en cards
MR_B Geplaatst: 8 september 2009 Auteur Geplaatst: 8 september 2009 Deze print ziet er heel solide uit. Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen