Gast Bloempje Geplaatst: 5 september 2009 Geplaatst: 5 september 2009 Nou jullie zullen wel lachen want ik kom met een hele domme vraag: "Hoe krijg ik op mijn 2de TV beeld van de schotel?". Ik heb een dreambox DM600 via scartkabel aan me eerste tv aangesloten en alles werkt perfect. Nu wil ik ook graag tv kijken op me slaapkamer, hoe lus ik het signaal door naar mijn tweede TV!?!?! (zonder tweede ontvanger, want is niet nodig ik woon er maar alleen) Er ligt al een coaxkabel van 2de TV naar ontvanger/ 1e TV/videorecorder... help Thnx alvast Bloempje
Gast MiLo Geplaatst: 5 september 2009 Geplaatst: 5 september 2009 Heeft de 600 een "antenne" modulator? Die is perfect om naar je TV te sturen, heb je geluid en beeld over een kabel, en lengte is geen probleem. Anders moet je een (75ohms coax) kabel voor beeld trekken, aansluiten op de composite van de 600 en de scart/composite van de TV en een stereo audio kabel. Collega van me gebruikt (op mijn tip hihi) een UTP netwerk kabel voor beeld en geluid (analoog dus). Beetje soldeerwerk dus, twee paren voor audio (L/R) en eentje voor video. Dan heb je er nog een over, zou je nog S-Video overheen kunnen sturen ook.
dagg Geplaatst: 5 september 2009 Geplaatst: 5 september 2009 videorecorder op dreambox, via coax van videorecorder antenne-uitgang naar 2e tv antenne-ingang .: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :..: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.
hulkman Geplaatst: 5 september 2009 Geplaatst: 5 september 2009 Hoi, ik zie dat de 600 geen ingebouwde rf-modulator heeft. Deze zijn ook los te koop (google op: TV signaal modulatorScart/rca met testsignaal ) Video- en audiosignalen verbinden tussen box en modulator en uitgaande rf(coax) verbinden met de tv ingang van je 2e tv (die kabel ligt er al begreep ik) Geschatte kosten 40 Euri.
robkds Geplaatst: 6 september 2009 Geplaatst: 6 september 2009 Als je de afstandsbediening ook nog vanuit de slaapkamer wil gebruiken: Marmitek Megavideo 55.
Gast Bloempje Geplaatst: 7 september 2009 Geplaatst: 7 september 2009 Echt super bedankt. Nu kan ik relaxed tv kijken op me slaapkamer. Nog een klein vraagje: is het normaal dat ik nu op me 2de tv mono geluid heb? Komt dit door de coax kabel en is dit eventueel te verhelpen? Bloempje
hulkman Geplaatst: 7 september 2009 Geplaatst: 7 september 2009 Als de modulator stereo is uitgevoerd dan mag je verwachten dat hij op de tv ook stereo is. Instelling op de tv ?
Hoeba Geplaatst: 8 september 2009 Geplaatst: 8 september 2009 Is afhankelijk van hoe je het hebt gedaan, maar via de tuner van je videorecorder signaal krijg je inderdaad mono geluid. Groetjes,HoebaDM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen