Damouh Geplaatst: 6 september 2009 Geplaatst: 6 september 2009 Hallo ik kan geen signaal ontvangen van 21,6e met een triax 110cm schotel en een dreambox ik woon in Zoetermeer Heeft iemand wel signaal? Bedankt al vast D
hvdh Geplaatst: 6 september 2009 Geplaatst: 6 september 2009 Ik heb ontvangst van de helft van de transponder op de T-90, met de TD-110 zou dan toch ook wel wat moeten lukken. Door de storing van 19.2 en 23.5 oost zal je wel per transponder moeten proberen hoe je de schotel precies moet richten. Is er een speciale transponder die je wil zien? Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.
Damouh Geplaatst: 6 september 2009 Auteur Geplaatst: 6 september 2009 Hallo ik wil eigenlijk de transponders 11651.00 V en 11668.50 V ontvangen Dank
hvdh Geplaatst: 6 september 2009 Geplaatst: 6 september 2009 Die marokkaanse zenders zitten op de West Africa beam. Misschien mogelijk vanaf 2 à 3 meter schotel, als ik afga op de sporadische ontvangstrapporten uit Zuid Duitsland. Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.
maja Geplaatst: 7 september 2009 Geplaatst: 7 september 2009 Deze satelliet is volgens mij inclined orbit of hangt er inmiddels een nieuwe?
hvdh Geplaatst: 7 september 2009 Geplaatst: 7 september 2009 Eutelsat W6 is nog niet zo oud, van 1999: Bron Hij heeft eerst Eutelsat W3 geheten, ik geloof dat die de eerste jaren op 7 oost gehangen heeft? In ieder geval is Eutelsat W6 nog niet inclined. Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.
Catastrofus Geplaatst: 7 september 2009 Geplaatst: 7 september 2009 Origineel bericht van: hvdh Eutelsat W6 is nog niet zo oud, van 1999: Bron Hij heeft eerst Eutelsat W3 geheten, ik geloof dat die de eerste jaren op 7 oost gehangen heeft? In ieder geval is Eutelsat W6 nog niet inclined. Even voor mij (en de rest) die niet weten wat dit inhoud. Wat betekent 'inclined' voor een sat? Gert. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
maja Geplaatst: 7 september 2009 Geplaatst: 7 september 2009 Een satelliet op geostationaire hoogte hangt op ongeveer 37000 km. Als deze satelliet inclined orbed is hij op hellend vlak dan is hij dus niet meer op de goede hoogte. Dan krijg je problemen met de ontvangst van deze satelliet. Je kunt deze satelliet wel met aparte apparatuur volgen.
Catastrofus Geplaatst: 7 september 2009 Geplaatst: 7 september 2009 Origineel bericht van: maja Een satelliet in een geostationaire hoogte hangt op ongeveer 37000 km. Als deze satelliet inclined orbed is is hij op hellend vlak dan is hij dus niet meer op de goede hoogte. Dan krijg je problemen met de ontvangst van deze satelliet. Dan heb je aparte apparatuur nodig om deze satelliet te volgen. Ok, duidelijk. Merci! Wellicht weer een domme vraag. Als een sat 'inclined' is, is hij dan ook "end of life" oftewel afgeschreven en wordt hij naar de dampkring gestuurd om te verbranden? Of betekent dat hij naar een andere positie gaat? Gert. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
maja Geplaatst: 8 september 2009 Geplaatst: 8 september 2009 Dan is hij nog niet end of life. Deze satelliet kunnen ze nog regelmatig bijsturen met brandstof (hydrazine). Als deze brandstof bijna op is kan ze geloodst worden naar de zogenaamde kerkhofbaan.
Alex1970 Geplaatst: 8 september 2009 Geplaatst: 8 september 2009 Eerst met Dreamset even mijn settings geupdate (m.b.v. KingOfSat). Ik heb even gekeken met 120cm Channel Master offset schotel en kreeg aanvankelijk zelfs helemaal geen lock (<6 dB) op de Wide Beam transponders (o.a. Afaq TV en KNN). Toch maar even buiten gekeken en bleek dat mijn parasol het signaal blokkeerde... Afijn... Na het weghalen van de parasol 10.8 dB signaal op KNN op de Wide Beam: Zender komt in eerste instantie goed binnen maar erg moeizaam, soms valt het signaal helemaal weg naar 0dB Majan1: 7.30dB maar blokkerig of alleen geluid. Aflam, Ahlulbayt, Baghdad TV, Oman TV, RDV: Helemaal niks. Afaq TV: 7.60 dB maar geen beeld... Salahaddin TV: 6.20 dB Alrai TV schommelt tussen 6.80 en 7.00 dB Alpha Radio: 6.40 dB Maar zoals ik al verwacht had, helaas niks te zien van 2M en/of Arriadia 2: Op KingOfSat staat alleen een enkele ontvangstrapport van 100 en 220 cm in Zuid-Frankrijk, 90 in de Pyreneën en 80 cm in Noord-West Spanje. Ik vrees ook dat onder de 200cm het in Nederland kansloos is. Als dat al genoeg zou zijn... Anders zuidelijker verhuizen of genoegen nemen met 2M Monde i.p.v. 2M National. Kijk hier op welke satellieten 2M allemaal te ontvangen is. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
Mr DVB Geplaatst: 8 september 2009 Geplaatst: 8 september 2009 Origineel bericht van: Catastrofus Origineel bericht van: maja Een satelliet in een geostationaire hoogte hangt op ongeveer 37000 km. Als deze satelliet inclined orbed is is hij op hellend vlak dan is hij dus niet meer op de goede hoogte. Dan krijg je problemen met de ontvangst van deze satelliet. Dan heb je aparte apparatuur nodig om deze satelliet te volgen. Ok, duidelijk. Merci! Wellicht weer een domme vraag. Als een sat 'inclined' is, is hij dan ook "end of life" oftewel afgeschreven en wordt hij naar de dampkring gestuurd om te verbranden? Of betekent dat hij naar een andere positie gaat? Gert. Wellicht nog wat vollediger uitgelegd is een satelliet welke zich in "inclined orbit" bevindt een satelliet welke niet meer constant wordt bijgestuurd om precies op de juiste positie te blijven. Omroepsatellieten bevinden zich in een zogenaamde geostationaire baan om de aarde, deze denkbeeldige baan bevindt zich op een hoogte van zo'n 36.000 km (35.786 kilometer boven zeeniveau) recht boven de evenaar. Op deze hoogte draaien zij, als gevolg van de aardse zwaartekracht, net zo snel als de aarde en lijkt het dus voor ons, en de satellietschotels, of ze stil hangen. Aangezien zich door allerlei factoren afwijkingen voordoen worden de (omroep)satellieten bijgestuurd om binnen een denkbeeldige kubus van zo'n 60 bij 60 bij 60 kilometer te blijven. Ze worden dus driedimensionaal bijgestuurd. Om de levensduur van een satelliet te vergroten, door brandstof te besparen, wordt deze niet meer constant drie- maar tweedimensionaal bijgestuurd. De dimensie waar minder brandstof aan wordt besteed is de "hoogte", de satelliet gaat ten opzichte van de aarde als het ware stuiteren. Hierdoor zal de ontvangst met standaard schotelinstallaties in sterkte en dus kwaliteit variëren. Om botsingen met andere satellieten te voorkomen blijft een (omroep)satelliet echter wél tot de zijn laatste "levensdag" precies op zijn geostationaire positie hangen. LG 42LM620S met Fransat CAM, MaxDigital 225S, Strong SRT 7805 (HD+), Next MiniX HD Punto Triax 88cm (draaibaar), Triax 78cm (6 lnb's), Triax 64cm (5gr west)
Catastrofus Geplaatst: 8 september 2009 Geplaatst: 8 september 2009 Origineel bericht van: Mr DVB Origineel bericht van: Catastrofus Origineel bericht van: maja Een satelliet in een geostationaire hoogte hangt op ongeveer 37000 km. Als deze satelliet inclined orbed is is hij op hellend vlak dan is hij dus niet meer op de goede hoogte. Dan krijg je problemen met de ontvangst van deze satelliet. Dan heb je aparte apparatuur nodig om deze satelliet te volgen. Ok, duidelijk. Merci! Wellicht weer een domme vraag. Als een sat 'inclined' is, is hij dan ook "end of life" oftewel afgeschreven en wordt hij naar de dampkring gestuurd om te verbranden? Of betekent dat hij naar een andere positie gaat? Gert. Wellicht nog wat vollediger uitgelegd is een satelliet welke zich in "inclined orbit" bevindt een satelliet welke niet meer constant wordt bijgestuurd om precies op de juiste positie te blijven. Omroepsatellieten bevinden zich in een zogenaamde geostationaire baan om de aarde, deze denkbeeldige baan bevindt zich op een hoogte van zo'n 36.000 km (35.786 kilometer boven zeeniveau) recht boven de evenaar. Op deze hoogte draaien zij, als gevolg van de aardse zwaartekracht, net zo snel als de aarde en lijkt het dus voor ons, en de satellietschotels, of ze stil hangen. Aangezien zich door allerlei factoren afwijkingen voordoen worden de (omroep)satellieten bijgestuurd om binnen een denkbeeldige kubus van zo'n 60 bij 60 bij 60 kilometer te blijven. Ze worden dus driedimensionaal bijgestuurd. Om de levensduur van een satelliet te vergroten, door brandstof te besparen, wordt deze niet meer constant drie- maar tweedimensionaal bijgestuurd. De dimensie waar minder brandstof aan wordt besteed is de "hoogte", de satelliet gaat ten opzichte van de aarde als het ware stuiteren. Hierdoor zal de ontvangst met standaard schotelinstallaties in sterkte en dus kwaliteit variëren. Om botsingen met andere satellieten te voorkomen blijft een (omroep)satelliet echter wél tot de zijn laatste "levensdag" precies op zijn geostationaire positie hangen. En dit is weer helemaal duidelijk. Dank voor deze uiteenzetting! Gert. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
Damouh Geplaatst: 11 september 2009 Auteur Geplaatst: 11 september 2009 Hallo Lexzie 2M National en Arriadia 2 zijn interssant vanwege de sportwestrijden. Niet 2M monde Grt
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen