Gast audiofiel Geplaatst: 7 september 2009 Geplaatst: 7 september 2009 Hoi, Ik heb hier een paar Humax HDTV kabeldecoders met de nieuwste software maar geen Nederland 1, 2 3 op positie 1,2 of 3; die eerste 3 geven gewoon zwart beeld met deze boodschap 'E37-E32 Service Unknown' Alleen op 71, 72 en 73 zit Ned 1-3 maar niet HD. Weet iemand hoe dit kan? Heb je met een Samsung kabeldecoder al wel beeld op de eerste 3 zenders?
verkerkbr Geplaatst: 7 september 2009 Geplaatst: 7 september 2009 Goede middag, ik heb beperkte ervaring met zo'n Samsung decoder. De logica is als volgt: je moet de juiste frequentie instellen van de betreffende kabel provider. Kan ook nog per regio verschillend zijn. Er hoort bij een smart-kaartje van de betreffende provider. De te ontvangen zenders hangt af van je provider en het aanbod, dat hij aanbiedt op de kabel. De vraag is dan ook of deze HD wel uitzendt ? En heel goed mogelijk, dat je er misschien een ander (duurder) abonnement voor moet hebben. Met deze 3 stappen heb je te maken. Groet, Bram
Gast audiofiel Geplaatst: 7 september 2009 Geplaatst: 7 september 2009 Ik heb zowel een nieuwe channel search alsmede een reset gedaan maar het helpt niet. Nu zegt Ned 1 en 2 E37-32 Service Unknown en Ned 3 E48-32 No Signal Omdat ik 2 Humax 5000's ga ik Ziggo maar eens bellen.
Gast audiofiel Geplaatst: 7 september 2009 Geplaatst: 7 september 2009 Nadat eerst een Ziggo medewerker beweerde dat het wel aan de bekabeling in huis moest liggen (onwaarschijnlijk, net nieuw Belden binnenbekabeling, Hirschmann buitenbekabeling en pluggen, Busch & Jaeger dozen, en alle andere zenders het wel deden, wist een andere Ziggo medewerker me te vertellen dat de frequenties postcodeverdeling uit het boekje (van Ziggo zelf) niet klopt... Andere waarde en ze werkten, evenals een aantal andere zenders overigens.
sallander Geplaatst: 10 september 2009 Geplaatst: 10 september 2009 Klopt, waarden in boekje van Ziggo klopt niet. Had dus last van dezelfde problemen. Ben er net achter voordat ik dit las. Ziggo boekje hiero netwerk 7900, op internet bij Ziggo netwerk 9003. Dus niet de frequentie was voor hier verkeerd, maar het netwerk. Alles dut weer. Groet uit een zonnig Salland. Sallander. Hierbij http://blob.ziggo.nl/dynamic//NL_HOME/BLOB_UPLOAD /GebruikersHandleiding_DigitaleTV_v1.0b_web.pdf Hopelijk mag ik dit doorgeven.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen