Ga naar inhoud


Welke kaartjes kan je opnieuw laten activeren?


Dragonfly

Aanbevolen berichten


Volgens KPN en vroeger Digitenne kunnen alleen nog actieve kaarten worden omgezet (Dus werkend van eigenaar 1 naar eigenaar 2). Een afgesloten kaart kunnen ze niet meer activeren. Heb dit zelf privé meegemaakt. Of het een Conax-eigen probleem is of dat KPN/Digitenne het gewoonweg niet *wil* is mij niet duidelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is raar heb een oude kaart overgenomen met een topfield tf3500 dit was een afgesloten groene kaart, ik belde het nummer door en binnen 10 minuten had ik beeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan was hij niet afgesloten, maar abonnement beeindigd. De kaart houdt dan zijn ProviderID. Bij status staat dan 10000001 i.p.v. 10000000. Gestolen, verloren en 'wanbetalend' worden definitief uitgeschakeld en zijn dus niet meer te activeren.

 

Bron: KPN Klantenservice

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou denk het niet.

 

Ze vroeg om het smartcard nummer.

 

Ik had nog maar 4 cijfers opgenoemd en toen zei ze stop maar.

Deze serie is niet meer te activeren.

 

Dus ze heeft het hele nummer niet eens door gekregen van mij, dan kan ze volgens mij ook niet zien of het abonnement is beeidigd of wat dan ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

 

ik heb hier nog een kaartje dat verlopen is,

kon die wel activeren bij primafoon, maar dat dat een prijskaartje aan van 20 euro meen ik...

heb toen een nieuwe kaart gekocht, dat was net zo veel geld.

 

Als ik dit op die 08000576 aanmeld, zou ik dan weer 'kosten' ervoor moeten betalen ??..

Nothing for nothing leaves nothing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
Origineel bericht van: Klinknagel
Ik kon laatst op de 0800 nummer een afgesloten kaart activeren.
Gewoon de cijfers in getoetst en hij deed het na een poosje.

Ik heb hetzelfde, 0800 gebeld en ik kan weer kijken. Maar KPN heeft mijn adres gegevens helemaal niet. Betekent dit dat ik het kaartje geactiveerd heb op het oude adres? Hoe lang bleef de kaart bij jou toen actief?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Praktisch elk kaartje is opnieuw te activeren. Je moet gewoon zeggen dat het een nieuw kaartje is als je ze belt.

 

Activeren via het 0800-nummer is slechts tijdelijk. Na een paar weken gaat ie op zwart. Je zult het kaartje moeten bijschrijven via het 0900-nummer. Of via een speciaal 0800-nummer dat leidt naar dezelfde helpdesk, maar die moet je dan wel hebben smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: falconz
Maar KPN heeft mijn adres gegevens helemaal niet. Betekent dit dat ik het kaartje geactiveerd heb op het oude adres?

Je kunt wel activeren op dat 0800 nummer, maar dan is je kaart nog niet gekoppeld aan je abonnement. Dat kan alleen op het 0900 nummer (e-mail schijnt ook te kunnen, daar heb ik geen ervaring mee).

Als je alleen op het 0800 nummer activeert dan wordt je kaart na een tijdje geblacklist. Dan krijgt niemand hem nog aan en kun je een nieuwe kopen. Ik denk dat een telefoontje naar het 0900 nummer goedkoper is op termijn...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan ook anders aflopen wink

 

Ik heb verleden jaar een kaartje aan laten zetten via het 0800 nummer, ik heb die kaart bij wijze van grap van iemand gehad, het kaartje maakte namelijk deel uit van een stapel kaarten smile

 

Ik heb het 0800 nummer gebeld en het kaartnummer doorgegeven aan het apparaat wat erachterhangt, tot op heden heb ik nog steeds beeld, dit zonder ook maar één gegeven, dus geen adres of bankrekeningnummer............

 

Leuk voor op de camping als je in binnenland blijft, voor thuis is het niet wat als je al een schotel hebt hangen, het verschil in beeldkwaliteit is te groot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hb1964
Origineel bericht van: falconz
Maar KPN heeft mijn adres gegevens helemaal niet. Betekent dit dat ik het kaartje geactiveerd heb op het oude adres?

Je kunt wel activeren op dat 0800 nummer, maar dan is je kaart nog niet gekoppeld aan je abonnement. Dat kan alleen op het 0900 nummer (e-mail schijnt ook te kunnen, daar heb ik geen ervaring mee).
Als je alleen op het 0800 nummer activeert dan wordt je kaart na een tijdje geblacklist. Dan krijgt niemand hem nog aan en kun je een nieuwe kopen. Ik denk dat een telefoontje naar het 0900 nummer goedkoper is op termijn...
`
En toch staat er bij abonnementstatus: 01/02/2010 28/02/2010, met 01000009. Dat is volgens mij niet het abonnement dat "standaard" geactiveerd wordt...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: falconz
En toch staat er bij abonnementstatus: 01/02/2010 28/02/2010, met 01000009. Dat is volgens mij niet het abonnement dat "standaard" geactiveerd wordt...

Het 'abonnement' op het kaartje is altijd één maand geldig. In de nieuwe maand worden er weer nieuwe activatiesignalen uitgezonden voor die maand. In de nieuwe maand kun je nog 10 dagen kijken op het abonnement van de vorige maand. Die overlap zorgt ervoor dat op de eerste dag van de maand niet alle kaarten op zwart gaan.

Het 0800 nummer is bedoeld om de kaarten te activeren door de niet-KPN retailers. Dan werkt de STB vrijwel direct als je thuis de boel installeert. Koop je de handel in een KPN winkel dan wordt het kaartnummer direct op je abonnement geregistreerd.

Op het 0800 nummer kun je twee of drie keer de kaart activeren voordat die geblacklist wordt. Dat blacklisten is een functionaliteit van alle Conditional Access systemen, call center agents kunnen dit niet ongedaan maken.

Een status van 01000009 betekent dat niet alle paketten actief zijn, welke weet ik niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...