Ga naar inhoud


Software voor mijn TeVii kaart, wat bestaat er ?


SouLGuY

Aanbevolen berichten

Sinds een week de trotse eigenaar van de TeVii DVB-S/S2 PCI-E kaart S470. Werkt goed en snel, enkel de software valt me tegen.

De bijgeleverde myTeVii software vind ik nogal spartaans.

Er zit een testversie van ProgDVB bij, ziet er al beter uit, helaas snap ik niks van die diseqc toestanden, de schotel draait wel, maar hoe posities vastleggen,nog niet gevonden en ik geraak het noorden kwijt.

Heb ook DVB Dream geprobeerd, is al beter, maar krijg die diseqc niet werkend, schotel draait niet wat ik ook doe.

Ook DVBViewer geprobeerd, maar die heeft dan weer geen diseqc aan boord.

Vandaar mijn vraag : Is er nog software om te proberen ?

Liefst gratis.

Heb windows 7 ultimate 64bit.

VU+Solo4K + DVB-C (VTI+Oscam) / Topfield 7700HSCI

TeVii DVB-S2 S470 / TBS DVB-S2 Tuner met CI USB

Wave Toroidal T90 / 8 LNB's / NOXON A550+ DAB
Logitech Harmony One / Dell Studio XPS Win 10

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Moonchild.

Bedankt voor de tip, die smartDVB ziet er goed uit, maar ook daar diseqc problemen, waar zit ergens de knoppen om de schotel naar oost of west te sturen en de posities te bewaren ?. Die USals werkt niet, omdat mijn besturing enkel diseqc 1.2 ondersteund.

@andre123.

Bedankt voor je opmerking, voor de duidelijkheid, ik heb 1 lnb geplaatst op een draaibare schotel met diseqc 1.2 commandos. Ik schakel dus niet tussen verschillende lnbs. En je hebt gelijk, ik heb niet goed gekeken, er is wel degelijk besturing mogelijk met DVB viewer. Ga er de komende dagen een studie van maken, want momenteel snap ik nog niks van hoe dat werkt.

VU+Solo4K + DVB-C (VTI+Oscam) / Topfield 7700HSCI

TeVii DVB-S2 S470 / TBS DVB-S2 Tuner met CI USB

Wave Toroidal T90 / 8 LNB's / NOXON A550+ DAB
Logitech Harmony One / Dell Studio XPS Win 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Adriano, welke versie DVB viewer gebruik je ?

Ik heb hier versie V4.0.0.0.

Aangezien ik niet gebruik kan maken van de USALS mogelijkheid, moet ik gebruik maken van de knoppen voor het sturen naar oost of west en dan opslaan positie. Nu zie ik in dat venster "positioner console" nergens een signaalmeter staan, hoe weet ik nu of ik goed gericht sta op de juiste satelliet ?

Iemand ervaring ?

VU+Solo4K + DVB-C (VTI+Oscam) / Topfield 7700HSCI

TeVii DVB-S2 S470 / TBS DVB-S2 Tuner met CI USB

Wave Toroidal T90 / 8 LNB's / NOXON A550+ DAB
Logitech Harmony One / Dell Studio XPS Win 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik versie 4.2.1.0.

 

Je kunt inplaats van USALS ook preset posities gebruiken als ik in het scanmenu kijk. Tot nu toe vindt ik dit programma het beste wat er is. Registratie kost maar 15 Euro!

 

 

Toshiba 46RV555D

Pioneer VS-922 + Wharfedale
DM8000 S-C-T OpenATV 4.1
Archsat 85 triple Astra plus Hotbird en een draaibare Triax 88cm

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moonchild bedankt voor de tip.

Intussen heb ik een licentie gekocht voor DVB viewer Pro, ziet er allemaal goed uit. De diseqc kan ik hierbij instellen via de tool transedit. Ga hiermee verder rommelen en zien hoever we komen...

VU+Solo4K + DVB-C (VTI+Oscam) / Topfield 7700HSCI

TeVii DVB-S2 S470 / TBS DVB-S2 Tuner met CI USB

Wave Toroidal T90 / 8 LNB's / NOXON A550+ DAB
Logitech Harmony One / Dell Studio XPS Win 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Over smartdvb (ik ben de auteur). Mocht je dit nog gaan uitproberen in principe heb ik gehoord van gebruikers dat je kaart hoort te werken met diseqc 1.2 (en dus ook usals, dit is gewoon een berekening gebaseerd op diseqc 1.2 goto x). Echter er zitten wat bugs in de laatste versie (0.1.2) waardoor tevii en usals niet goed werken.

 

In het volgende archief zit een driver bdas.dev (vervang je huidige bdas.dev in devices) en een vervanger voor de smartdvb.exe, dit is getest en tevii diseqc/usals werkt voor andere gebruikers, dus hopelijk ook voor jou.

 

bugfix tevii smartdvb

 

Je moet trouwens ook onder 'tools > device settings > diseqc mode' tevii selecteren zodat diseqc werkt voor je kaart..

 

groeten,

Jack

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry Jack0, maar krijg jouw programma niet werkend, geen beeld (welke decoder ik ook probeer) en die Usals ook niet. Radio werkt wel. Manueel pulsen geven voor draaien west/oost werken ook.

Terug naar DVBViewer dan maar...jammer.

 

Heb windows 7 ultimate 64bit.

Aston satseeker voor besturing schotel, die diseqc vertaald naar 36V sturing.

VU+Solo4K + DVB-C (VTI+Oscam) / Topfield 7700HSCI

TeVii DVB-S2 S470 / TBS DVB-S2 Tuner met CI USB

Wave Toroidal T90 / 8 LNB's / NOXON A550+ DAB
Logitech Harmony One / Dell Studio XPS Win 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo SoulGuY,

 

Oh da's jammer zeg. Heb je voor het beeld ook verschillende video renderers geprobeerd, misschien dat hij default naar de oude legacy video renderer welke waarschijnlijk niet beschikbaar is op win7 (heb dat zelf nog niet getest maar er zijn redelijk wat gasten die win7 gebruiken dus dat moet an sich niet het probleem zijn).

 

Wat Usals betreft, ik weet dat anderen dat zonder problemen gebruiken dus in principe is de code goed, ik neem aan dat je wel de update hebt gebruikt die ik hier gepost heb, dusseh. Heeft dvbviewer hier iets speciaals voor wat instellingen betreft? (wat betreft motor selectie misschien), misschien dat jou motor andere goto-x commando's verwacht dat kan misschien verchillen per motor (kan je me een voorbeeld geven van de raw diseqc string die dvbviewer stuurt voor bv satelliet op positie 19.2? Als je die uberhaupt kan zien. Dan zou ik het kunnen vergelijken met wat ik nu gebruik)

 

nou in ieder geval de groeten :-)

jack

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jack0, als je in de buurt bent, spring maar eens binnen.

Mag je jouw programma uittesten op mijn installatie... wink

VU+Solo4K + DVB-C (VTI+Oscam) / Topfield 7700HSCI

TeVii DVB-S2 S470 / TBS DVB-S2 Tuner met CI USB

Wave Toroidal T90 / 8 LNB's / NOXON A550+ DAB
Logitech Harmony One / Dell Studio XPS Win 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...