Ga naar inhoud

[DM7025+] External HD aan Dreambox 7025+

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo

Ik heb een externa Hd (usb) aan mijn dreambox gehangen van 1tb

Die is geformatteerd als NTFS

De bestanden daarop worden niet gezien door de Dreambox

- Welke indeling wordt geaccepteerd door de dreambox

- Ik heb getracht de schijf te formateren in de dreambox, maar dan loopt de dreambox vast. weet iemand waarom of een alternatief

Elk probleem wat je oplost, heb je zelf gecreëerd!

• Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Origineel bericht van: kaaskopje
Hallo

Ik heb een externa Hd (usb) aan mijn dreambox gehangen van 1tb
Die is geformatteerd als NTFS
De bestanden daarop worden niet gezien door de Dreambox

- Welke indeling wordt geaccepteerd door de dreambox
- Ik heb getracht de schijf te formateren in de dreambox, maar dan loopt de dreambox vast. weet iemand waarom of een alternatief

Vraag 1: NTFS? Microsoft zut. Dat werkt toch niet op een dm, zolang ntfs-3g niet geport is naar een dm. Ik zou maar ext2/ext3 proberen, dan heb je meer kans dat het gaat werken...

Vraag 2: Wellicht een idee om de ntfs-partitie weg te gooien voordat je hem wil formateren?

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Geplaatst:

Op de eerste vraag zou ik zeggen: IDE naar SATA convertor op het mainboard en met een SATA kabel naar een externe SATA schijf.

De tweede vraag denk ik afhankelijk van image en/of plugins

kun je de schijf NFS formateren. Standaard neemt de DB EXT1 formatering welke niet door windows te lezen is.

Ik heb het nooit geprobeerd, maar dit is wat ik ervan denk te weten.

Geplaatst:

Vreemd, ik lijk een antwoord gegeven te hebben op een andere vraag, of heb je hem net geëdit of zo. In ieder geval slaat mijn antwoord nu helemaal de plank mis, dus vergeet het maar.

Geplaatst:

Ik zal mijn probleem nog eens voorleggen

Ik heb een externe HD die ik wil gebruiken in de Dreambox en in mijn PC onder windows

Ik heb geprobeerd om deze te formateren in de Dreambox, waarbij de dreambox constant vastloopt

Ik wil dus weten welke bestandsindeling ik dien te gebruiken en hoe ik die dan formateer.

Geplaatst:
Origineel bericht van: kaaskopje
Kun je mij vertellen hoe ik dat doe? En is de schijf dan nog leesbaar onder Windows, want dat is wel mijn bedoeling?

Een veel gebruikte methode is om Knoppix te booten en QParted te gebruiken (Google op Knoppix maar er zijn ook andere methoden). Huidige partitie, van de usb-disk, in de put gooien om daarna een ext2/ext3 partie aan te maken en te formateren. En dan dat ding aan je dm koppelen en te mounten. Via een extern tooltje zal vast deze disk weer zichtbaar zijn onder windows.

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Geplaatst:

er zijn native drivers onder windows voor ext2 partities, google maar eens op 'ext2 windows'.

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Catastrofus
Dat werkt toch niet op een dm, zolang ntfs-3g niet geport is naar een dm.

MiLo image?

ipkg install ntfs-3g

Geplaatst:

Dit heb ik gedaan.

Zou ik dan nu ntfs schijven moeten kunnen lezen?

Kan ik dan nu wel formateren met de dreambox?

Kortom, kan ik wat meer info krijgen?

Geplaatst:

In theorie, ja.

In praktijk: Ik heb het niet werkend gezien...

Porten van ntfs-3g was dus niet "alles".

Geplaatst:
Origineel bericht van: MiLo
Origineel bericht van: Catastrofus
Dat werkt toch niet op een dm, zolang ntfs-3g niet geport is naar een dm.

MiLo image?

ipkg install ntfs-3g

Ik wist niet dat deze al beschikbaar was, wel dat je er mee aan het werk was.

Gert.

Geplaatst:

Het werkt dus niet!

Blijft mijn vraag over.

Hoe krijg ik nou mijn externe 1TB HD beschikbaar voor mijn Dreambox

Overigens vind ik het advies wel grappig! Alleen een advies wat nooit werkend is gezien, heb ik naar mijn mening mniet zo veel aan.

Dus nog maar een keertje proberen

Wie heeft een oplossing?

Geplaatst:

het antwoord heb ik je gegeven. partitie weggooien, formateren op ext2/3 in je dream, driver voor windows en klaar.

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Geplaatst:

Dat is dus het probleem. Als ik de formateerfunctie gebruik in de Dreambox, slaat de dreambox vast.

Toen dat gebeurde heb ik dit topic geopend

Ik heb dus geen idee waarom de Dreambox vastloopt. Ik gebruik de laatste Milo-image

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen