Gast VolvoS60 Geplaatst: 7 september 2009 Geplaatst: 7 september 2009 Goedenavond, Stel als ze gaan uitzenden in dit formaat ondersteunt dream dan dit? Want wat ik zo snel even las is dat hij alleen mpeg-2 ondersteunde maar nergens had ik info gevonden omtrend mpeg-4. Hoe zit het ermee?
Gast SpiekerJozef Geplaatst: 7 september 2009 Geplaatst: 7 september 2009 Meeste HDTV = MPEG4 = DM8000 vanmiddag nog specs gelezen hieromtrent
Gast VolvoS60 Geplaatst: 7 september 2009 Geplaatst: 7 september 2009 Op de spec van de box staat dit: Videodekodierung: Videokompression MPEG-2 / H.264 und MPEG-1 kompatibel Videostandard PAL G/ 25 Hz, NTSC Bildformat 4:3 / 16:9 Letterbox für 4:3 TV-Geräte geen mpeg-4 vreemd
Gast sattaz Geplaatst: 7 september 2009 Geplaatst: 7 september 2009 Origineel bericht van: VolvoS60 Op de spec van de box staat dit: Videodekodierung: Videokompression MPEG-2 / H.264 und MPEG-1 kompatibel Videostandard PAL G/ 25 Hz, NTSC Bildformat 4:3 / 16:9 Letterbox für 4:3 TV-Geräte geen mpeg-4 vreemd @VolvoS60, Waar denk je dat H.264 voor staat? Alle merken HDTV ontvangers die tegenwoordig verkocht worden zijn in staat met MPEG-4 om te gaan. Met vriendelijke groeten sattaz
Erik Slagter Geplaatst: 8 september 2009 Geplaatst: 8 september 2009 Ik ga het nog maar weer eens uitleggen ;-) mpeg4 bestaat uit iets van twintig standaarden (!), waarvan er twee video codecs zijn. De ene heet "video codec" oftewel mpeg4-vc, dit is de enigszins mislukte poging tot opvolging van mpeg2 en die je eigenlijk alleen tegenkomt in illegale kopiëen van films, als divx, wat daar dan nog eens een uitgeklede versie van is. De andere heet "advanced codec", oftewel mpeg4-avc, deze codec is de echte opvolger van mpeg2, is samen met de ITU ontwikkeld en heeft daarom ook een ITU-naam, namelijk h.264. Dus, mpeg4-vc = "divx", mpeg4-avc = h.264. Als je in een context buiten filesharing de naam mpeg4 tegenkomt (zoals in satland), dan wordt er altijd mpeg4-avc/h.264 mee bedoeld. DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen