Ga naar inhoud


Het gaat wel heel erg slecht met Amerika: $10,- om erin te mogen!!!!!


Gast Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout


Ja het is zover.
We moeten, als de plannen van onze Amerikaanse vrienden doorgaan, US$ 10,00 gaan betalen om erin te mogen.



Ooit wilde ik nog eens naar de VS, maar op het moment is er geen haar meer op het hoofd die eraan denkt om een keertje die kant op te gaan. Voor je voet aan de grond zet wordt je hele doopcel doorgelicht en kan je de vingers in de inkt gaan dopen, waarna je gegevens in een database worden gedumpt. Nee dank je, ik ga liever onbezorgd op vakantie dan naar dit fascistisch geworden rotland.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Gast Drs. IJzerbout
Citaat:
Ooit wilde ik nog eens naar de VS, maar op het moment is er geen haar meer op het hoofd die eraan denkt om een keertje die kant op te gaan. Voor je voet aan de grond zet wordt je hele doopcel doorgelicht en kan je de vingers in de inkt gaan dopen, waarna je gegevens in een database worden gedumpt. Nee dank je, ik ga liever onbezorgd op vakantie dan naar dit fascistisch geworden rotland.


Nou nou nou...zo erg is het nou ook weer niet.
Ik ga graag naar Amerika, vind inderdaad de binnenkomst etc. niet prettig. En je vingers worden ge-scanned. Niks met een potje inkt. De douane is bijzonder correct en vriendelijk.
Maar laten ze dat maar mooi doen. Ik heb niks te verbergen. Als het tegen het terrorisme helpt?
Ik vind de Amerikanen uiterst vriendelijk en gastvrij.
En vergeet niet dat o.a. de yankee´s met de geallieerden Nederland uit de stront getrokken hebben tijdens WWII.
En als ik zie wat er in NL allemaal voor een gaajes en scum rondhangt...daar word ik helemaal niet vrolijk van. mad
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
En je vingers worden ge-scanned. Niks met een potje inkt.


Dat zou de herinnering aan de grote bezetter uit de jaren veertig inderdaad helemaal treffend maken, maar zoals jij al zegt wordt er gescand en worden je vingertjes in een database opgeslagen, net zoals je dat hier in Nederland vanaf 20 september gaat doen om een nieuw paspoort aan te vragen. Ze noemen het vervolgens nog net geen Ausweiss wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

USA is gewoon een heerlijk land ,daar zijn niet zoveel

regeltjes als hier waar je je aan moet houden ,daar

is gewoon alles soepeler ,dat merk je ook aan de

mensen daar die zijn tevredener/vriendelijker.

 

Zo storen ze zich er al aan dat de president een staats

ziekenfonds wil hebben voor iedereen ,dit ondervinden ze

al als een verplichting en dat ze niet meer vrij

kunnen kiezen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
USA is gewoon een heerlijk land ,daar zijn niet zoveel
regeltjes als hier waar je je aan moet houden ,daar
is gewoon alles soepeler ,dat merk je ook aan de
mensen daar die zijn tevredener/vriendelijker.



Deze al eens gezien pukje:



Wat denk? Wonen die mensen daar vrijwillig en zouden ze echt tevreden zijn? Kom op zeg wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ron1872


Deze al eens gezien pukje:



Wat denk? Wonen die mensen daar vrijwillig en zouden ze echt tevreden zijn? Kom op zeg wink


Ja die video ken ik uit het begin van de hypotheek crises daar,dat hun huis daar
onder hun kont verkocht werd.

Ik zeg ook niet dat alles goed is ,maar ze willen ook niet dat alles
voor hun geregeld wordt.

Wat wel weer een plus punt is de bevolking heeft hun geholpen met onderdak (een
tentje of weet ik wat) en eten .

Heb ook amerikanen gezien die met een bord om hun hals bij stoplichten staan
met op het bord "Ik heb honger en zoek werk ,help mij s.v.p."
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje


Ik zeg ook niet dat alles goed is ,maar ze willen ook niet dat alles voor hun geregeld wordt.



Ik kan me niet voorstellen dat ze het dit jaar als prettig ervaren hebben dat er maar liefst 2.7 miljoen Amerikanen hun huis uitgeschopt zijn, omdat ze de lasten domweg niet meer konden ophoesten. Omgerekend naar Nederlandse aantallen inwoners zouden er 150.000 mensen uit hun huis gezet worden. Verder enig idee hoe het komt dat maar liefst 50 miljoen Amerikanen niet eens in staat meer zijn om een ziektekostenverzekering te betalen? Het land is inderdaad mooi, de mensen zijn aardig, maar de rest .... waarschijnlijk zullen we nooit meer zo'n grote zeepbel gaan zien als wat ze daar inmiddels hebben opgebouwd. Er hoeft maar iets te gebeuren en het land valt om als een kaartenhuis.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ron1872


Verder enig idee hoe het komt dat maar liefst 50 miljoen Amerikanen niet eens in staat meer zijn om een ziektekostenverzekering te betalen?


Helemaal precies weet ik het niet hoe het zit met de medische verzorging ,wat ik begrepen heb zit het zo:
Ziekte verzekering is peper duur vele kunnen het niet betalen maar zo een verzekering geeft je het recht
naar een privé clinic te gaan .
De staats ziekenhuizen staat open voor iedereen ook zonder verzekering.

Denk maar niet dat wij met onze goede ziekte verzekering in usa naar een prive clinic mogen ,wij moeten daar ook
genoegen nemen met een staats ziekenhuis ,doe je dat niet betaal je zelf het prijsverschil tussen
staats ziekenhuis en prive ziekenhuis.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben 1x in Amerika geweest, ca 15 jaar geleden, en ik moet toegeven dat het me erg meeviel. dat neemt niet weg dat ik er graag heen wil. Als je bakken met geld hebt, kan je er alles krijgen.... maar zit je in de problemen doordat je erg ziek geweest bent of om een andere reden je baan kwijt geraakt bent kom je op straat terecht. Nu weet ik ook wel dat wat wij als "amerikaans" te zien krijgen stukjes op de televisie zijn en het gedrag van de overheid... en die overheid heeft zich in mijn ogen altijd net even te veel met het buitenland bemoeid... eerst schieten, dan vragen wie je was.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje


De staats ziekenhuizen staat open voor iedereen ook zonder verzekering.



Was dat maar zo pukje. Iemand zonder verzekering kan helemaal nergens terecht in Amerika. Op de bekende veiligsite zie je ook regelmatig advertenties langskomen waarin mensen zelf, voor een familielid of vrienden verzamelingen of delen van inboedels verkopen om geld bij elkaar te krijgen voor een opname of operatie in een ziekenhuis. Wat dat betreft is het leven daar niet echt lollig, maar gewoon keiharde business. Geen verzekering? Jammer dan, dan kan je verrekken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ron1872
Origineel bericht van: pukje


De staats ziekenhuizen staat open voor iedereen ook zonder verzekering.



Geen verzekering? Jammer dan, dan kan je verrekken.


Geen verzekering is geen punt, maar éérst wordt bekeken of de limiet op je credit card de verwachte kosten dekt.
Zo niet, dan kun je weer vertrekken.

Zelfs mensen mét een verzekering lopen grote risico's. In de VS zit er een bijlage bij je verzekering. Een paar honderd A4'tjes, dubbelzijdig, in zeer kleine lettertjes, met redenen waarom de verzekeraar nu juist die éne ziekte van jou toch niet hoeft te vergoeden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik ben vroeger veelvuldig in de U.S.A. te gast geweest.

 

Tegenwoordig kijk ik wel naar de films van Michael Moore, i.p.v. ze zelf te bezoeken.

 

Het heeft tegenwoordig veel weg van de tijden van meneer Mc. Carthy.

 

De geschiedenis herhaalt zich!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Amerika is ook bijna failliet.( Niet te min komen ze ook hier wel weer uit )

Kijk maar wat de dollar nu nog waard is ten opzichten van toen de euro 2 jaar uit was.

 

Gelukkig is er ook een keerpunt.

Heel veel import waaronder de Satelliet ontvangers worden in dollars geimporteerd.

 

En goedkopen satelliet ontvangers houden wij weer wel van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...