Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb vaak last van funny audio (lage tonen) op de dreambox dm600pvr, moet de dreambox dan opnieuw opstarten om het probleem te verhelpen.

Wat kan ik doen om dit probleem te voor komen?

Dreambox DM800HD PVR, 500GB WD HDD

Dreambox DM600 PVR

TRIAX TDA78, Canal Digitaal DUO LNB

Geplaatst:

Dat is een 600 probleem, met een goede scartkabel kun je een hoop goedmaken.

En als je de box via je audiosysteem laat lopen, hoe is dan je geluid.

Altobelli

Geplaatst:

Bedankt voor de link, maar dan moet je wel eerst ingelogt zijn wil het werken, maar ja wie kan dat niet met een 600? ;-)

Is dus een probleem van andere apparatuur, of een combinatie, waar de scart langskomt, wat de 600 dan kan registreren!?

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Geplaatst:

Lage tonen en vrouwen die als mannen klinken duiden bij de DM600PVR op problemen met de voeding, hang er een nieuwe voeding aan en het probleem is verholpen. Als je dit probleem hebt heb je dus een "oude" 600PVR of voeding.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Hoeba
Bedankt voor de link, maar dan moet je wel eerst ingelogt zijn wil het werken, maar ja wie kan dat niet met een 600? ;-)

Dat had ik effe niet door. Ik heb al jaren een account daar wink
Dit is de tekst (van pieterg):

Citaat:
Het lijkt veroorzaakt te worden door iets wat bij de box op de scart binnenkomt (storing oid).
Dus veelal bij uit/aanschakelen van de tv terwijl de box aanstaat, of de scart eruit/erin doen terwijl de tv en de box aanstaan.

Ter info, vanmiddag bij iemand die hier ontzettend veel last van had (elke keer dat de tv op standby werd gezet, was het weer mis, en moest de hele box weer gereset worden), ben ik wat in de scartkabel aan het knippen gegaan.

Heb pin 2, 6 (audio left/right) en 18, 20 (svideo/composite) aan dreamboxkant weggeknipt, en daarna trad het probleem niet meer op.

Mijn advies, koop een flut-scartkabel voor een paar euro (als je die al niet hebt), en ga eens experimenteren.

Het was overigens mijn bedoeling wat aders aan TV kant door te knippen, maar ik interpreteerde de in/out in het lijstje verkeerd, resultaat geen beeld/geluid meer, dus moest ik de kabel omdraaien, met de doorgeknipte aders aan dreambox kant.

Welke pinnen (2,6 of juist 18 en/of 20) nu uiteindelijk de storing veroorzaakten weet ik niet, als je aan het knippen gaat, dit graag uitproberen en je ervaringen hier posten.

EDIT: ik zie nu dat 18 volgens sommige schema's de blanking ground is, en misschien ook zelfs bij rgb nog een functie heeft. Volgens andere schema's wordt deze pin alleen voor svideo en composite gebruikt.
Je zou dus kunnen overwegen die pin als eerste of juist als laatste door te knippen, ik ben benieuwd welke nu uiteindelijk de storing triggert.

ik heb mijn box meegenomen, en die deed daar precies hetzelfde.
Op mijn tv's heeft mijn box er nooit last van gehad.

Voorzichtige conclusie is dat alle 600's er in gelijke mate last van hebben, maar dat het probleem getriggerd wordt door iets wat van de scart wordt opgepikt.
En die 'storing' op de scart wordt door de ene tv meer dan de andere gegenereerd.
Feit blijft dat de box hier geen last van zou horen te hebben.
Geplaatst:
Origineel bericht van: carlo666
Lage tonen en vrouwen die als mannen klinken duiden bij de DM600PVR op problemen met de voeding, hang er een nieuwe voeding aan en het probleem is verholpen. Als je dit probleem hebt heb je dus een "oude" 600PVR of voeding.

Wat een onzin.

Dit is gewoon een kwaal van de 500+ en 600. Heeft met sommige combinaties van TV's en scartkabels te maken.
Meestal komt het voor als je de tv uitzet terwijl de dreambox nog aanstaat. Wanneer je dan de tv weer aanzet krijg je deze robot stemmen. Alleen rebooten helpt dan.

Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....

Geplaatst:
Origineel bericht van: MR_B
Origineel bericht van: carlo666

Wat een onzin.

Dit is gewoon een kwaal van de 500+ en 600. Heeft met sommige combinaties van TV's en scartkabels te maken.
Meestal komt het voor als je de tv uitzet terwijl de dreambox nog aanstaat. Wanneer je dan de tv weer aanzet krijg je deze robot stemmen. Alleen rebooten helpt dan.

Ach je mag het best onzin vinden, raar dat de satwinkel het niet vindt, daar vragen ze eerst wat er op je voedingsadapter staat. Daarbij komt dat ik eens m'n 500 met m'n 600 gewisseld heb zonder de voeding mee te wisselen en ik het probleem toen ook had.
Geplaatst:

Citaat:
Ach je mag het best onzin vinden, raar dat de satwinkel het niet vindt, daar vragen ze eerst wat er op je voedingsadapter staat. Daarbij komt dat ik eens m'n 500 met m'n 600 gewisseld heb zonder de voeding mee te wisselen en ik het probleem toen ook had.

Je gooit toch ook geen diesel in een benzineauto !

De oude 500 had standaard een 1A voeding en de 600s heeft een 2A voeding.

Een beetje van mezelf en een beetje van jullie....

Geplaatst:
Origineel bericht van: MR_B
Citaat:

Je gooit toch ook geen diesel in een benzineauto !

De oude 500 had standaard een 1A voeding en de 600s heeft een 2A voeding.

Die 600 heeft alleen maar een zwaardere voeding omdat deze een hd moet aansturen..
Die 600 kan gemakkelijk op een 1A voeding draaien, zolang je maar geen disecq motoren aanstuurt of een Hd ingebouwd hebt.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen