Ga naar inhoud


KPN plaatst nieuwe Digitenne mast op hoogste gebouw in Nederland


Gast DX'r

Aanbevolen berichten


Die toren van Toronto vind ik toch het meest indrukwekkend. whistle

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout
Citaat:
Die toren van Toronto vind ik toch het meest indrukwekkend.

Ja, dat ben ik met je eens.
De CN Tower is kwa vorm erg majesteus en hij geeft Toronto een prachtige sky-line.
Maar ik heb er een andere associatie mee omdat ik in die stad gewoond en gewerkt heb.

Als je er ooit bent, dan zou ik je aanbevelen om hem te gaan bezichtigen.
Op een mooie heldere dag kun je tot Buffalo, Amerika kijken en de Niagara watervallen zien.
Maar neem een dikke portemonnee mee, want het is erg duur om naar boven te komen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hobbymeester

en op een minder mooie dag , kijk je over de wolken heen..

Vanaf het Flightdeck zie je in de eindnadering van de airport al van verre de naald van de CN-tower boven de wolken uitsteken. Tweemaal van New York via Buffalo naar Toronto gereisd om de zoekgeraakte koffer te zoeken , maar niks niagara watervallen gezien frown

( gelukkig wel weer de koffer gevonden in Buffalo.)

 

Ik snap alleen niet waarom men overal de digitenne zendmasten van de hoge zendertorens afhaalde ,Markelo , Wieringermeer enz enz , want het zou toch een fijnmazig netwerk met lage masten worden ?..maar nu ...Roermond , Lopik en dan Rotterdam nu weer omhoog met de DVB-T uitzendingen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Die toren bedoelde ik! Alleen het silhouet al.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Als je er ooit bent, dan zou ik je aanbevelen om hem te gaan bezichtigen.
Op een mooie heldere dag kun je tot Buffalo, Amerika kijken en de Niagara watervallen zien.
Maar neem een dikke portemonnee mee, want het is erg duur om naar boven te komen.


Hoeveel is duur? Ik ga over een paar weken eens mijn neef bezoeken in "de Canada." En de CN toren wil ik niet missen.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hobbymeester
Ik snap alleen niet waarom men overal de digitenne zendmasten van de hoge zendertorens afhaalde ,Markelo , Wieringermeer enz enz , want het zou toch een fijnmazig netwerk met lage masten worden ?..maar nu ...Roermond , Lopik en dan Rotterdam nu weer omhoog met de DVB-T uitzendingen?

De reden is dat door verzwakking in de ether er maar 5-10 km rondom een zendmast goede binnenshuis ontvangst mogelijk is. Als je zoals in jouw voorbeeld Markelo aansteekt dan geeft dat bijna geen nieuwe abonnees want 10 km rondom markelo heb je geen dichte bevolkingscentra.
In Rotterdam heb je dat wel, net als Roermond en Lopik.

Daarom is in Groningen Digitenne niet op de mast van Hoogezand gezet want dat zou onvoldoende (binnenhuis) signaal in Groningen opleveren, vandaar dat er een nieuwe mast is gebouwd. Hetzelfde geldt voor Irnsum en Leeuwarden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...