FreddyX Geplaatst: 8 september 2009 Geplaatst: 8 september 2009 Hoi, Ik heb momenteel MythTV met open-sasc en newcs draaien (Digitenne) op een OpenSUSE 11.1 systeem. Nu valt het mij op dat wanneer ik de kernel opwaardeer naar 2.6.31, daarna open-sasc-ng compileer, dit allemaal netjes verloopt (dvbloopback module + sascng). De module wordt zonder problemen geladen, sasc-ng start ook op maar er wordt niets gedecodeerd. Herstart ik daarna met kernel 2.6.30 werkt het als een zonnetje. Zijn er meer mensen die dit probleem herkennen?
Lamko Geplaatst: 8 september 2009 Geplaatst: 8 september 2009 Volgens mij is het gebeurd met open sasc-ng ! Je kunt beter vdr-sc downloaden daar zit de nieuwste sasc-ng in die tenminste goed onderhouden wordt door een ontwikkelaar. En die gelijk al wat patches heeft gedaan op dvbloopback waar de opensasc-ng ontwikkelaars nooit wat aan gedaan hadden. Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
Lamko Geplaatst: 8 september 2009 Geplaatst: 8 september 2009 Ik zie dat mensen met Karmic last hebben van hetzelfde probleem! Dit ging voor de duidelijkheid om dezelfde kernel die jij nu gebruikt. De oplossing moet er helaas nog komen. Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
FreddyX Geplaatst: 8 september 2009 Auteur Geplaatst: 8 september 2009 Jammer dat er nog geen oplossing is. Naast opensasc is er nog sasc maar ik krijg het idee dat de ontwikkeling daar helemaal stil staat. En om meteen om te schakelen naar VDR vind ik ook zowat, ben al jaren een gebruiker van MythTV dus hopelijk komt er een oplossing. Werkt VDR wel op kernel 2.6.31?
Lamko Geplaatst: 9 september 2009 Geplaatst: 9 september 2009 In vdr-sc zit een directory contrib/sasc waar een sasc ook werkend voor Mythtv in zit. Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
Rigolo Geplaatst: 9 september 2009 Geplaatst: 9 september 2009 idd de laatste versie van opensasc-ng (r77) is 1 op 1 overgenomen in de contrib van vdr-sc. Daarna is er een update geweest zodat het sc gedeelte uit de r77 versie van opensasc-ng vervangen is door de laatste versie die onderdeel uitmaakt van sc. De versie die opensasc-ng gebruikte was nml ongeveer een jaar of meer oud en alleen het nagra gedeelte was echt bijgehouden. Nieuwe ontwikkelingen zoals ondersteuning voor CCcam etc bestaat niet in opensasc-ng. Tevens zijn de huidige beheerders van opensasc-ng voornamenlijk op de Noord Amerikaanse markt gericht terwijl vdr-sc vanuit duitsland gedreven wordt. Dus ik zou ook iederdeen aanraden om (als je nieuw begint) over te stappen op de vdr-sc variant. Maar als je huidige systeem lekker draait ... dan er vooral niet aanzitten (en geen kernel upgrade's doen :-) ) Hein
FreddyX Geplaatst: 9 september 2009 Auteur Geplaatst: 9 september 2009 Ik ben bezig geweest met de sasc versie van vdr-sc. Na wat gerommel kreeg ik hem netjes gecompileerd e.d. maar ook niet werkend met 2.6.31. Wel met 2.6.30. Misschien dat het aan de nieuwigheid van de kernel ligt, is nog niet gereleased. Maar voordat ik een complete kernel-upgrade doe wil ik graag eerst weten of alles weer gaat werken. Dus we laten het nu nog even bij het oude. Lijkt mij dat de NoordAmerikaanse markt ook een keer overschakeld naar een nieuwere kernel/distro...
Maarten_J Geplaatst: 17 september 2009 Geplaatst: 17 september 2009 Inderdaad, nieuwe kernel werkt nog niet met sasc-ng. Ook niet de vdr-sc versie. Formeel kun je hem zelfs niet compileren maar door het disablen van wat module .owner regels gaat het wel weer. Gewoon lekker op de 2.6.30 kernel blijven.
FreddyX Geplaatst: 17 september 2009 Auteur Geplaatst: 17 september 2009 Ben benieuwd hoelang het gaat duren voordat het wel werkt. De nieuwe distros komen zo'n beetje allemaal uit met kernel 2.6.31 Vervelend om dan meteen je eigen kernel te moeten bakken. Ik vraag me af of het überhaupt wel aan sasc-ng ligt. Krijg in de log melding dat hij geen connectie kan maken met NewCS (1.67RC1). Als ik NewCS probeer te killen dan hangt het systeem en reageert nergens meer op (zelfs geen Alt-Sysrq). Heb jammer genoeg maar één systeem, anders zou ik wel eens willen weten of sasc-ng op 2.6.31 en NewCS op 2.6.30 nog wat uit zou maken. Op 2.6.30 kan ik NewCS starten/stoppen zonder problemen.
Gast woodsat Geplaatst: 25 september 2009 Geplaatst: 25 september 2009 Ik ben niet zo thuis met het VDR gebeuren. Kun je me aanwijzen hoe ik alleen vdr-sc installeer om de sasc daaruirt voor mythtv gebruik? Zoeken naar vdr-sc leverde veel op maar niks waar ik makkelijk aan de slag kan zoals dat bij sasc-ng wel is
FreddyX Geplaatst: 25 september 2009 Auteur Geplaatst: 25 september 2009 Download de plugin: hg clone -r trunk http://85.17.209.13:6100/sc In de map sc/contrib/sasc-ng chmod +x configure chmod +x dvbloopback/module/config_dvb.pl ./configure (evt opties: --compiletype=release --shared --optimize=long ##--dvb-dir=/usr/src/v4l-dvb) make Deze patch toepassen voor kernel 2.6.30: ( patch -p0 < [naam patch] Code: --- dvbloopback/module/dvblb_proc.c 2009-08-19 19:50:43.576816917 +0200 +++ dvbloopback/module/dvblb_proc.c 2009-08-19 19:42:28.348811462 +0200 @@ -172,7 +172,7 @@ lbdev->procfile->data = lbdev; lbdev->procfile->read_proc = dvblb_procfs_read; lbdev->procfile->write_proc = dvblb_procfs_write; - lbdev->procfile->owner = THIS_MODULE; +// lbdev->procfile->owner = THIS_MODULE; return 0; } EXPORT_SYMBOL(dvblb_init_procfs_device); @@ -184,7 +184,7 @@ dvblb->procdir = proc_mkdir(name, procdir); if (dvblb->procdir == NULL) return -ENOMEM;- dvblb->procdir->owner = THIS_MODULE;+// dvblb->procdir->owner = THIS_MODULE; dvblb->procfile = create_proc_entry("adapter", 0644, dvblb->procdir); if (dvblb->procfile == NULL) { dvblb_remove_procfs(dvblb->procdir, procdir);@@ -193,7 +193,7 @@ dvblb->procfile->data = dvblb; dvblb->procfile->read_proc = dvblb_procfs_adapter_read; dvblb->procfile->write_proc = dvblb_procfs_adapter_write;- dvblb->procfile->owner = THIS_MODULE;+// dvblb->procfile->owner = THIS_MODULE; dvblb->init |= DVBLB_STATUS_PROC; return 0;@@ -218,7 +218,7 @@ procdir = proc_mkdir("dvbloopback", NULL); if (procdir == NULL) return -ENOMEM;- procdir->owner = THIS_MODULE;+// procdir->owner = THIS_MODULE; return 0; } EXPORT_SYMBOL(dvblb_init_procfs); make module cp dvbloopback.ko /lib/modules/`uname -r`/misc/ modprobe dvbloopback num_adapters=x (aantal adapters - voor iedere kaart 1) LD_LIBRARY_PATH=[path naar sc source]/sc/contrib/sasc-ng/sc/PLUGINS/lib/ & [path naar sc source]/sc/contrib/sasc-ng/sasc-ng Dan moet ie compileren en opstarten. Als je dit werkend krijgt met newcs 1.67 icm kernel 2.6.31.x hoor ik het graag.
Gast tetje Geplaatst: 30 september 2009 Geplaatst: 30 september 2009 Hallo FreddyX Heb dit geprobeerd op een standaard Ubuntu 9.04 (Jaunty) systeem (kernel 2.6.28-15) maar krijg een segfault als ik sasc-ng start: ./sasc-ng -j 0:1 kernel: [ 1241.478865] sasc-ng[10819]: segfault at 0 ip b7fec328 sp bf964e40 error 4 in libvdr-sc.so.1.5.5[b7fcb000+5f000] Compileren ging netjes zonder fouten, dus daar kan het volgens mij niet aan liggen en de dvbloopback module laadt ook zonder problemen. Als ik sasc-ng zonder argumenten start krijg ik het "help" overzicht. Het lijkt fout te gaan wanneer ik een fysieke dvb adapter aan een virtuele adapter wil koppelen. Heb jij enig idee waar de segfault door veroorzaakt kan worden? ff snel google-en heeft (nog) niets opgeleverd. Draai momenteel zonder problemen met de open-sasc-ng (rev 77) implementatie (icm newcamd cardserver) maar wil binnenkort upgraden naar Kubuntu 9.10 (Karmic) omdat mijn moederboard niet goed ondersteund wordt met 9.04.
Lamko Geplaatst: 30 september 2009 Geplaatst: 30 september 2009 Voor Mythtv heb je helemaal geen libvdr-sc.so nodig dit is voor vdr en bij mythtv gebruik zou ik dit dus maar gauw verwijderen. Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
FreddyX Geplaatst: 1 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 1 oktober 2009 Hoi Tetje, Ik heb geen idee waardoor dit komt maar je kunt beter gewoon opensasc-ng gebruiken. En hopen dat iemand het aan de praat krijgt onder de nieuwe kernel. Zelf heb ik kernel 2.6.30.x gecompileerd en dat werkt prima.
Gast tetje Geplaatst: 4 oktober 2009 Geplaatst: 4 oktober 2009 Hallo FreddyX, Ik ga het inderdaad afwachten... Heb nog wel een test systeem staan hier dus als de nieuwe Ubuntu uit is ga ik het wellicht nogmaals proberen... Enne, Lamko: ik weet dat je met MythTV geen vdr-libraries nodig hebt, echter de libvdr-sc.so.1.5.5 is onderdeel van de vdr-sc pluging EN van de open-sasc-ng software dus het er zomaar uitslopen van deze library zal niet zo makkelijk zijn: i.e. er zal vast wel een (goeie?) reden zijn waarom deze library wordt mee gelinked, toch?!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen