FreddyX Geplaatst: 24 november 2009 Auteur Geplaatst: 24 november 2009 Microsoft en consorten kauwen alles voor en je kunt enkel volgen. Linux distros daarentegen zijn niet kant en klaar en je kunt een hoop naar je eigen hand zetten. Dit vergt tijd maar het eindresultaat geeft meer tevredenheid omdat het doet wat je wilt en niet enkel wat een ander vindt wat het zou moeten doen. En MythTV is wel één van de meest moeilijke onderdelen om dit goed werkend te krijgen. Maar alles wat je moest leren heeft tijd gekost (lezen, rekenen, autorijden, enz, enz...) Ik heb de laatste 7 jaar diverse Linux distros gebruikt en ben er nu aardig in thuis. Maar af en toe wil ik iets nieuws en dan moet ik daar weer induiken.
Loekie Geplaatst: 26 november 2009 Geplaatst: 26 november 2009 Origineel bericht van: jkl FreddyX Pc opnieuw opgestart Naar de site van Ziggo en de juiste frequentie tabel opgehaald en afgedrukt.. Daarna, ivtv-tune -d /dev/video0 -f 479.25 (volgens Ziggo freq. tabel) Daarna, mplayer /dev/video0 Kreeg ik keurig beeld, zoals je al omschreef. Daar kun je idd frequentie ingeven. Origineel bericht van: jkl Mythbackend gestopt met:/etc/init.d/mythbackend stop Ik wilde als test Nederland 1, 2 en drie invoeren. Als dat lukt kan ik de rest later invoeren. Ziggo gegevens: Zender...........Freq. ..........Kanaal Nederland 1.....479.25..........22 Nederland 2.....503.25..........25 Nederland 3.....511.25..........26 phpMyadmin Nederland 1 is volgens mij channnum=..........22 freqid =.............479 en de finetune =.. 25 En daar ga je fout, je mag gewoon bij freqid het kanaalnummeri ingeven, in Enschede is dat voor NL1 E5. Finetune gebruik ik hier niet, maar daarmee zou je idd een kleine verandering doorvoeren. Hier staat het op 0. Origineel bericht van: jkl In Myth Setup de gegevens nagekeken, staan volgens mij goed. Myth Setup afgesloten Nu de mythfilldatabase –manual gedraaid De Mythbackend gestart met: /etc/init.d/mythbackend start Myttv frontend gestart en krijg geen beeld! Het scherm wordt even zwart en krijg na 1 a 2 seconden weer het startscherm. De tvkaart werkt volgens mij naar behoren. Ik denk dat de zenders niet goed in Mythtv komen! Wat nu? Ik weet wel zeker dat ze niet goed in mythtv komen, de eerste keer de zenders invoeren in mythtv is een pain. Als dat echter gelukt is, heb je een mooi stabiel systeem dat een hoop zaken meer doet dan mediacenter van windows.
Gast jkl Geplaatst: 29 november 2009 Geplaatst: 29 november 2009 Heren, (en ook de dames) Even tussentijdse informatie. Nog bedankt voor jullie bemoedigende opmerkingen! Heb eerst de teleurstelling even laten bezinken. Inderdaad Microsoft is het ook niet. Maar ….. we moeten Microsoft wel nageven alles werkt (bijna) binnen 10 minuten! Ik ben er wel wijzer van geworden! Maar Microsoft is zeker niet wat ik zoek! Ik heb alles nog eens overwogen en vond jullie opmerkingen heel bemoedigend. Ben nu een handleiding aan het schrijven van de Mythtv installatie procedure. Indien ik (we) de installatie van Mythtv aanzienlijk kunnen verduidelijke zal je zien dat de gewone gebruiker ook tot het linuxplatform zal toetreden! Ben al een eind op weg maar aankomende week zal er niet zo veel van komen. (vandaar dit berichtje) Dus na 8 december hoop ik jullie een bestand te kunnen presenteren waarin mijn installatie in Jip en Janneke taal is weergegeven. De doelstelling dat elke simpele gebruiker een Mthtv systeem in een half uurtje op een geïnstalleerd Suse 11.2 systeem kan opzetten. Als ik mijn handleiding gereed heb zouden jullie daar dan commentaar op willen geven? De totale omvang van het bestand zal ongeveer 10 pagina's beslaan. Hoe publiceer ik dat voor een grote groep gebruikers? Hebben jullie een suggestie. Een ander klein vraagje. Ik heb nog een ander werkstation draaien op Suse 11.2 Na de installatie liep alles perfect. Na de verschillende updates merk ik dat de geluidskaart niet meer loopt. Bij de Yast testomgeving loopt de geluidskaart. Het volume van de mixer staat ook aan. Dit kwam bij ook al voor bij de 11.1 versie. Bij de 10.3 versie deed dit verschijnsel zich nooit voor! Hebben jullie dit probleem ook? Hoe kan ik dit probleem verhelpen? Hoe kan ik Mythtv daarvoor beschermen. Het zou natuurlijk heel vervelend zijn als wij Mythtv draaiend krijgen en door een dergelijk probleem het geluid zouden missen! Dit was het even, bedankt alvast voor de steun en tot volgende week. jkl
Tonskidutch Geplaatst: 29 november 2009 Geplaatst: 29 november 2009 jkl, ondersteun het initiatief helemaal, ook als je ghostwriters nodig mocht hebben of kritische lezers inzake jip en janneke taal. waarvan eigenlijk ook gezegd moet worden, jip en janneke hadden geen enkele pc of compiler ter beschikking en de schrijver kon enkel de syntax der nederlandse taal met heel veel "verbeelding" overbrengen. ciao Nothing Compares 2U Jimmy Scott
FreddyX Geplaatst: 29 november 2009 Auteur Geplaatst: 29 november 2009 @jkl Goed om te horen dat je doorzet! Ik wil zeker mijn steentje bijdragen en vind het een goed initiatief. Ben helaas niet zo goed in Jip en Janneke taal (problemen oplossen is meer mijn ding). Je hebt het over openSuse 11.2 Draai je dit onder GNOME of KDE? Ik draai ze allebei maar heb pulseaudio verwijderd (voor gnome). Enkel libpulse0 nog omdat de rest daar afhankelijk van is. Dan werkt het GNOME geluidssysteem in YAST niet meer maar alle andere progs zoals mythtv en mplayer wel. Ben niet zo'n fan van Pulse-audio. Heeft leuke mogelijkheden maar die gebruik ik niet. Als je dan MythTV instelt voor ALSA werkt het geluid in mijn geval altijd. En wil je je handleiding baseren op de pakketten geleverd door Pacman? Ik geloof dat die niet zo bijlopen, zelf compileer ik m'n eigen rpm's. Als je mythtv (trunk of stable) svn download heb je een map packages/rpm (voor Fedora) en die heb ik aangepast zodat deze foutloos compileert op openSuse. Dan kun je regelmatig de laatste fixes-0.22 of trunk downloaden en netjes installeren. Succes met de handleiding!
Rigolo Geplaatst: 1 december 2009 Geplaatst: 1 december 2009 Goed initiatief. Ik zou willen voorstellen om deze handleiding dan te plaatsen op de mythtv.nl wiki (http://wiki.mythtv.nl/index.php/Hoofdpagina) Dan kunnen we me z'n alle er naar kijken en opmerkingen meteen verwerken in de tekst. Er staat volgens mij nml al een begin van zo'n handleiding maar die kan natuurlijk altijd beter. Zeker met de nieuwe versie 0.22 :-)
Lamko Geplaatst: 1 december 2009 Geplaatst: 1 december 2009 En bij deze ook de handleiding voor de vdr-sasc-ng versie http://dolot.kipdola.com/wiki/Install_SASC-NG Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
Gast jkl Geplaatst: 4 december 2009 Geplaatst: 4 december 2009 FreddyX, Even een tussendoortje. Ik ga volgende week weer verder met de Mythtv handleiding, maar daarvoor nog even het volgende. Had je mijn mail ontvangen? Hoe compileer jij de Mythtv rpm's en waar haal je ze vandaan? Welke aanpassingen moeten er in de Fedora package worden gedaan voor de Suse 11.2? Hoe verlopen de fixes installatie? Als dat bedrijfszeker verloopt kunnen we deze procedure in de handleiding opnemen. Ik baseer de installatie, zoveel als mogelijk, op terminal commando's. Het wordt een kwestie van tekst uit de handleiding selecteren, kopiëren en in de Terminal plakken. Volgens mij past hier het zelf compileren uitstekend bij. Zo laten we de niet zo ervaren Linux gebruiker zien hoe simpel het systeem werkt. Ben benieuwd hoe jij dat uitvoert. Alvast bedankt.
acc Geplaatst: 11 december 2009 Geplaatst: 11 december 2009 Weet er iemand ook al hoe je vdr-sasc-ng met een CCCam server kan laten connecteren? kan ik de smartcard in mijn dreambox steken. ik heb de indruk dat mijn kaartlezertje aan het begeven is
Gast satnov2 Geplaatst: 17 januari 2010 Geplaatst: 17 januari 2010 over: http://dolot.kipdola.com/wiki/Install_SASC-NG mv sc_files/* /etc/camfiles/ deze bestanden zijn er niet... en ook ik zou graag een voorbeeld regel voor CCCam hebben, CCcam zelf draait gewoon op de pc en ik heb 2 dreamboxen er aan hangen, zien elkaar, maar de pc zelf kan er nog niets mee.. is jammer, want nu heb ik BBC HD op de pc en NED1 op de dreambox.. misschien zijn dan ook de volgende problemen weg; /etc/default/sascc daar staat DVBloopback laden na 60 seconden, dit werkt niet (ik zie geen dev/dvb/adapter1 ontstaan na 60 seconden..) en als gevolg zie ik dus ook geen adapter in Mythtv-background-server. na een handmatige modprobe dvbloopback heb ik wel een adapter1 en kan ik hem indelen in de Mythtv, maar dan heb ik nog geen beeld in de frondend, ook niet op vrije zenders.
Gast satnov2 Geplaatst: 17 januari 2010 Geplaatst: 17 januari 2010 nog effe voor de goed orde, na het opstarten van sasc-ng enz, zie ik; kees@mediabox:/dev/dvb/adapter1$ ls audio0 demux0 dvr0 frontend0 ods0 video0 audio1 demux1 dvr1 frontend1 ods1 video1 ik neem aan dat de frontend0 een copie is van adapter0 en voor de mythv ik frontend1 moet gebruiken?
Gast satnov2 Geplaatst: 17 januari 2010 Geplaatst: 17 januari 2010 via frontend1 kan de back-end geen informatie ophalen over de kaart en in de front-end; Fout: Mythtv gebruikt alle ingangen, maar er zijn geen actieve opnames?
Gast wiggerd Geplaatst: 23 januari 2010 Geplaatst: 23 januari 2010 @nov2 Probleem heb ik ook gehad, dan moet je je backend restarten. de backend mag pas starten nadat newcs/cccam, en daarna sasc-ng volledig zijn opgestart. gr
Gast satnov2 Geplaatst: 26 januari 2010 Geplaatst: 26 januari 2010 zonder CCcam regels moet open-sasc-ng toch ook gewoon Free To Air zenders doorgeven? heeft iemand een voorbeeld van een CCcam regel voor in de Open-Sasc-Ng.cfg? en wat voor een type Sat-kaart zien jullie Back-end bij selecteren van de O.S.N.-kaart?
Gast satnov2 Geplaatst: 1 februari 2010 Geplaatst: 1 februari 2010 na een grote veelzeggende stilte hier, heb ik het zelf ongeveer gevonden; https://opensvn.csie.org/traccgi/opensascng/ticket/58 veel herkenning van het probleem, leidend tot een patch; https://opensvn.csie.org/traccgi/opensascng/wiki/knownPatches hopenlijk zit het niet meer in de volgende update..
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen