advocaatje Geplaatst: 8 september 2009 Geplaatst: 8 september 2009 Hoi allemaal, Ik ben vrij nieuw in de dreambox wereld. Heb een 800 HD gekocht, geladen met pli jade 3 en aangesloten op bi-sattelite met 4 lnb's (hotbird, astra 1, astra 3, astra 2). Alles lijkt prima te werken, behalve signaal op astra2. In de signaalzoeker schommelt signaal op 54/55%. Ik krig echter wel gewoon BBC HD ontvangst op 28.2E maar niet de reguliere BBC kanalen? Ik gebruik de laatste henksat settings by the way. Waar kan dit aan liggen? Is dit signaal te zwak of misschien iets in de instellingen? Alvast bedankt voor jullie hulp.
hemertje Geplaatst: 8 september 2009 Geplaatst: 8 september 2009 dat is wel een heel zwak signaal, ik zou dus beginnen met je schotelsetup beter af te stellen de dreamboxen hebben nu eenmaal een perfecte afstelling nodig waar andere ontvangers al fatsoenlijk beeld geven. DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Catastrofus Geplaatst: 8 september 2009 Geplaatst: 8 september 2009 Origineel bericht van: advocaatje Hoi allemaal, Ik ben vrij nieuw in de dreambox wereld. Heb een 800 HD gekocht, geladen met pli jade 3 en aangesloten op bi-sattelite met 4 lnb's (hotbird, astra 1, astra 3, astra 2). Alles lijkt prima te werken, behalve signaal op astra2. In de signaalzoeker schommelt signaal op 54/55%. Ik krig echter wel gewoon BBC HD ontvangst op 28.2E maar niet de reguliere BBC kanalen? Ik gebruik de laatste henksat settings by the way. Waar kan dit aan liggen? Is dit signaal te zwak of misschien iets in de instellingen? Alvast bedankt voor jullie hulp. Hoeveel is de sterkte in db's dan? Want met % kan ik niets. Gert. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)