advocaatje Geplaatst: 8 september 2009 Geplaatst: 8 september 2009 Hoi allemaal, Ik ben vrij nieuw in de dreambox wereld. Heb een 800 HD gekocht, geladen met pli jade 3 en aangesloten op bi-sattelite met 4 lnb's (hotbird, astra 1, astra 3, astra 2). Alles lijkt prima te werken, behalve signaal op astra2. In de signaalzoeker schommelt signaal op 54/55%. Ik krig echter wel gewoon BBC HD ontvangst op 28.2E maar niet de reguliere BBC kanalen? Ik gebruik de laatste henksat settings by the way. Waar kan dit aan liggen? Is dit signaal te zwak of misschien iets in de instellingen? Alvast bedankt voor jullie hulp.
hemertje Geplaatst: 8 september 2009 Geplaatst: 8 september 2009 dat is wel een heel zwak signaal, ik zou dus beginnen met je schotelsetup beter af te stellen de dreamboxen hebben nu eenmaal een perfecte afstelling nodig waar andere ontvangers al fatsoenlijk beeld geven. DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Catastrofus Geplaatst: 8 september 2009 Geplaatst: 8 september 2009 Origineel bericht van: advocaatje Hoi allemaal, Ik ben vrij nieuw in de dreambox wereld. Heb een 800 HD gekocht, geladen met pli jade 3 en aangesloten op bi-sattelite met 4 lnb's (hotbird, astra 1, astra 3, astra 2). Alles lijkt prima te werken, behalve signaal op astra2. In de signaalzoeker schommelt signaal op 54/55%. Ik krig echter wel gewoon BBC HD ontvangst op 28.2E maar niet de reguliere BBC kanalen? Ik gebruik de laatste henksat settings by the way. Waar kan dit aan liggen? Is dit signaal te zwak of misschien iets in de instellingen? Alvast bedankt voor jullie hulp. Hoeveel is de sterkte in db's dan? Want met % kan ik niets. Gert. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
Gast sattaz Geplaatst: 8 september 2009 Geplaatst: 8 september 2009 Origineel bericht van: advocaatje Ik krig echter wel gewoon BBC HD ontvangst op 28.2E maar niet de reguliere BBC kanalen? Ik gebruik de laatste henksat settings by the way. Waar kan dit aan liggen? Is dit signaal te zwak of misschien iets in de instellingen? @advocaatje, Vreemd, BBC HD en BBC 1 zitten toch allebei op dezelfde transponder 10847 V. Misschien staan bij de instellingen de frequentiegegevens verkeerd?! Zoals PIDS, FEC, Symbolrate, enzovoort. Of wellicht worden televisiezenders als datakanalen gezien bij de instellingen? Met vriendelijke groeten sattaz
ferrarisat Geplaatst: 8 september 2009 Geplaatst: 8 september 2009 Origineel bericht van: advocaatje Hoi allemaal, Ik ben vrij nieuw in de dreambox wereld. Heb een 800 HD gekocht, geladen met pli jade 3 en aangesloten op bi-sattelite met 4 lnb's (hotbird, astra 1, astra 3, astra 2). Alles lijkt prima te werken, behalve signaal op astra2. In de signaalzoeker schommelt signaal op 54/55%. Ik krig echter wel gewoon BBC HD ontvangst op 28.2E maar niet de reguliere BBC kanalen? Ik gebruik de laatste henksat settings by the way. Waar kan dit aan liggen? Is dit signaal te zwak of misschien iets in de instellingen? Alvast bedankt voor jullie hulp. wat je ook nog kunt doen is de sat. 28,2 scannen had hetzelfde met zdf ard hd na scannen weer beeld DM 800HD open pli T90 7-13-19.2-23.5-28.2 Oost en 30 West Amiko Alien Samsung LE40A856
Gast zzzzzzz Geplaatst: 8 september 2009 Geplaatst: 8 september 2009 Ze durven bij de Freesat kanalen wel eens spelen met de PID's. Dan kan het gebeuren dat je opname om zeep is, en je alleen beeld of alleen geluid hebt. Kingofsat.net houdt dat allemaal bij. Op 4 juli laatstleden was de laatste update, dus als die lijst die je hebt ouder is, zal die gewoon niet meer up to date zijn. Opnieuw scannen of manueel de ID's vervangen met de info op kingofsat is dan de oplossing. Zie hier : http://en.kingofsat.net/find.php?question=bbc+1&Submit=Zap
advocaatje Geplaatst: 9 september 2009 Auteur Geplaatst: 9 september 2009 Bedankt voor alle tips jongens. Ik heb de zenders op astra 2 opnieuw gescand. 323 zenders gevonden. Echter nog steeds bij vele zwart beeld maar vaak wel epg data. Signaal is 8,5 decibel SNR 54% AGC 99% BER 0 met een lock Als dit signaal een probleem kan zijn, moet ik dan toch maar weer even het dak op. groeten.
Erik Slagter Geplaatst: 10 september 2009 Geplaatst: 10 september 2009 Welke BBC 1 hebben we het hier over? BBC 1 is verspreid over meerdere transponders... DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen