Ga naar inhoud


Hoe nieuwe settings loaden in HSS1000IR


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb nu 4 van die apparaten staan hier en zou bij god niet weten hoe ik er nieuwe settings in moet loaden, dus ik heb een proggie nodig en de settings zelf ook!!

 

Grtz, Thresher

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ga eens naar prdehoop daar staat alles prima uigelegd

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

download UFDEdit versie 0.11 (hier) of SatEditor (onder software hier).

 

Download vervolgens een settingslijst, bv die op de site van prdehoop of die van pet123 (heb geen url), of geef me je email adres (via PM) en ik stuur je mijn compacte (250 zenders) zenderlijst, waar ik nu nog mee bezig ben.

 

Vervolgens doe je de decoder uit met de knop achterop. Je start bv UFDEdit, laad de zenderlijst die je in de decoder wilt hebben en ga naar bestand schrijven (let wel op dat je de goede compoort in config. hebt ingesteld). Druk op ok en zet nu de decoder weer aan met de knop achterop. Nu wordt de zenderlijst in de decoder geschreven. Eitje toch?

 

Met SatEditor gaat alles wat anders. Zo zijn er 2 verschillende soorten zenderlijsten. Je hebt namelijk *.bin files en *.txt files.

-Als je een txt zenderlijst hebt druk je in SatEditor eerst op open en open je de gewenste zenderlijst. Druk vervolgens op 'Compile+Download Current CH. List' om de zenderlijst naar de decoder te schrijven. Je krijgt eerst een bevestiging dat de conversie voltooid is (Conversion is terminated succesfully) en daarna wordt er gevraagd of je de zenderlijst naar de decoder wil downloaden. Zet nu de decoder uit met de knop achterop, druk op Ja/Yes en zet nu de decoder weer aan. (let op, dit moet binnen een aantal seconden).

-Als je een bin zenderlijst hebt hoef je alleen maar op 'Download Others (bin,hex)' te drukken, de gewenste zenderlijst te selecteren, decoder uit, decoder aan en de zenderlijst wordt gedownload naar de decoder.

 

Nu moet het toch lukken denk ik zo, suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

We gaan in Duitsland wonen straks en dan is het wel leuk als je op alle 5 tv's sat ontvangst hebben want kabel hebben ze daar niet! (5= 4 hss1000ir + d-box van nokia)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kan het trouwens dat de Paarse Funcards niet werken in de Hyundai en wel in de d-box, alleen de Funcard met die vrouw met blauwe ogen werkt!!

 

Hoe kan dat dus??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik kan melden dat de paarse fun-kaarten (met Alpha merk in contact punten) gewoon werkt in de Hyundai! Nu weet ik wel dat er weer een nieuwe variant uit is (toevallig afgelopen weekend gezien bij de sat-dealer), maar het lijkt me sterk dat het daaraan zou kunnen liggen.

 

Overigens die nieuwere variant verschilt (voor zover ik kon zien en begrepen had) alleen in het installatie scherm. Daar zijn een paar optie minder zichtbaar geworden!! Voor de rest werkte deze volgens mij namelijk ook met de paarse funkaart (sat dealer levert namelijk alles gepatch aan).

 

Dus ik denk dat je toch een ander probleempje hebt!!!

 

Probeer nieuwe boris, satkoos of vago files eens en eventueel een andere paarse funkaart, contactpunten naar beneden enz....

 

Succes..

 

 

JD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...