Ga naar inhoud


[Windows 7] Ervaringen


vincent1971

Aanbevolen berichten

Zet ik vandaag eens windows 7 professional ( nee geen rc ) op. Werk snel en stabiel moet ik zeggen.

Installeer ik de drivers voor mijn webcam ( Sweex 1.3 m ). Werkt niet

Installeer ik de drivers voor mijn t.v. kaart MD2819. Werkt ook niet.

Even XPM geinstallerd ( soort van virtuele omgeving van xp binnen win 7 ).

Nog eens geprobeerd. Werkt nog steeds niet. Even een update gedaan met microsoft drivers en zo. Werkt nog steeds niet. Tja mooie poging maar bij mij gaat ook windows 7 er weer af.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 48
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nee dit is GEEN beta versie van windows 7. Is een echte. Heb die van msdnaa. Officiele uitgave sinds 14-08-2009.

Tja had toch wel verwacht dat in de compabiliteitsmode of m.b.v. xpm die drivers aan de praat te krijgen.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Win7 is nog steeds niet officieel gereleased (voor het grote publiek)

en dus grote kans dat een hardwarefabrikant nog geen drivers beschikbaar heeft.

Iets wat ik me bij een cheap-stuff merk als Sweex goed voor kan stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vincent1971
Zet ik vandaag eens windows 7 professional ( nee geen rc ) op. Werk snel en stabiel moet ik zeggen.
Installeer ik de drivers voor mijn webcam ( Sweex 1.3 m ). Werkt niet
Installeer ik de drivers voor mijn t.v. kaart MD2819. Werkt ook niet.
Even XPM geinstallerd ( soort van virtuele omgeving van xp binnen win 7 ).
Nog eens geprobeerd. Werkt nog steeds niet. Even een update gedaan met microsoft drivers en zo. Werkt nog steeds niet. Tja mooie poging maar bij mij gaat ook windows 7 er weer af.


Tja je moet toch bij de fabrikant zijn en gewoonlijk werken gewoon de Vista drivers (zelfde driver model/opbouw)

Bij Xpm ben je afhankelijk van je CPU en bios. Ondersteunt je CPU hardwarematig virtualisatie én staat het aan in je bios?

Op mijn laptop (Acer) werkt alles. Moest alleen handmatig de drivers voor het touchpad installeren (gewoon Vista drivers van de site van Acer). Xpm werkt niet, want het wordt niet ondersteunt door de processor (Intel Core2Duo T5500)

Op mij Desktop werkt ook alles. Moest alleen de videokaart installeren (Ati) maar daar zijn al lang Win 7 drivers voor. XPM werkt prima (Intel i7)

Hier een pagina van Intel om te kijken of je processor XPM ondersteunt http://ark.intel.com/VTList.aspx
Hier nog wat algemene info en kun je ook zien wat AMD er mee doet http://en.wikipedia.org/wiki/X86_virtualization

Dus ga nu niet in de fout dat het aan Microsoft ligt dat onderdelen niet werken. GA KLAGEN BIJ JE FABRIKANT of zoek zelf eens beter naar drivers

De Sweex Webcam van 1.3 M werkt overigens gewoon onder Win7 en voor de tv kaart eens kijken op de website voor medion? Maar ik lees op internet dat je hem gewoon aan het werk krijgt. Er zit een heel algemene tv tuner op van Philips Saa713x... zoek daar eens op.


Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een onzin verhaal. Die MD2819 dateert bijna nog uit het vorige millennium.

 

Wat verwacht je nou?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie
Wat een onzin verhaal. Die MD2819 dateert bijna nog uit het vorige millennium.

Wat verwacht je nou?


Ondersteuning verwacht ik. En de chipset wordt nog veel gebruikt van die kaart.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vincent1971
Origineel bericht van: Psychosammie
Wat een onzin verhaal. Die MD2819 dateert bijna nog uit het vorige millennium.

Wat verwacht je nou?


Ondersteuning verwacht ik. En de chipset wordt nog veel gebruikt van die kaart.


Nou dan type je in google in: driver win 7 Saa713x en dan krijg je zoiets: http://www.pcpitstop.com/drivers/download/Creatix~SAA7134,~Hybrid~Capture~Device.html



Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vincent1971
Nee dit is GEEN beta versie van windows 7. Is een echte. Heb die van msdnaa. Officiele uitgave sinds 14-08-2009.
Tja had toch wel verwacht dat in de compabiliteitsmode of m.b.v. xpm die drivers aan de praat te krijgen.


Ok, dan heeft het een ander naampje, maar officieel is er nog geen release dus je kan nog niets verwachten/eisen. En nogmaals, Windows is niet verantwoordelijk voor je hardware drivers. En je moet niet vergeten dat zij juist niets liever willen dat je je hardware upgrade dus zullen ze altijd hun uiterste best doen om het te laten lijken alsof ze het compatible maken maar stiekem zullen ze zoveel mogelijk het voorkomen.

Het is voor Windows nou eenmaal beter als iedereen nieuwe PCs blijft kopen. Weet je wel... aandelen enzo in hardware fabrikanten...

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag ik even een droom uiteen laten spatten? Microsoft verlangt van de hardwareleverancier een fikse zak $$$ om hun driver WHQL te laten certificeren! Dat een Ping-Pong Chinese firma een kaartje maakt voor $3 noopt ze echt niet om big bucks aan Microsoft te doneren om die kaart te certificeren... Dan maar beter gejat als goed gecopieerd denken ze daar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voor mij denk persoonlijk dat weinigen echt wachten op windows 7. Het werkt goed en vlot van wat ik zo gezien heb. Maar zal het niet gebruiken. Krijg mijn t.v. kaart niet aan de praat, web cam werkt niet meer en drivers voor mijn topfield werken ook niet.

Moet ik allemaal opnieuw gaan aanschaffen...en waarvoor?

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vincent1971
Ik voor mij denk persoonlijk dat weinigen echt wachten op windows 7. Het werkt goed en vlot van wat ik zo gezien heb. Maar zal het niet gebruiken. Krijg mijn t.v. kaart niet aan de praat, web cam werkt niet meer en drivers voor mijn topfield werken ook niet.
Moet ik allemaal opnieuw gaan aanschaffen...en waarvoor?


Lekker bij xp blijven en dan zijn al jouw problemen over...

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hummiesat
ZO frappant altijd. Men wil iets nieuws, maar als dat niet identiek is aan het oude deugt het niet.

Best lastig als je een nieuwe auto gaat kopen.


Nou als ik een nieuwe auto aanschaf dan verwacht ik wel dat de trekhaak dezelfde vorm heeft als de vorige auto. Even zo dat de versnellingspook en pedalen op dezelfde plek zitten.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...