Gast pieterg Geplaatst: 10 september 2009 Geplaatst: 10 september 2009 Origineel bericht van: spongebob Had gehoopt dat de 'snellere processor' van de DM8000 dit wel zou aankunnen (in vergelijking met de DM7025), maar vermoedelijk had de processorcapaciteit toch nog wat hoger gemogen... bij de 8000 is het zeker geen processorcapaciteits probleem. Ik verwacht eerder een voedingsprobleem, zie eerdere bevindingen in deze thread.
Erik Slagter Geplaatst: 10 september 2009 Geplaatst: 10 september 2009 Origineel bericht van: spongebob Nu lijkt het er gewoon op dat ie veels te veel hooi op z'n vork neemt en alles in 1 moment wil regelen. Had gehoopt dat de 'snellere processor' van de DM8000 dit wel zou aankunnen (in vergelijking met de DM7025), maar vermoedelijk had de processorcapaciteit toch nog wat hoger gemogen... Jullie moeten je niet zo stukbijten op die processor-snelheid, zie mijn eerdere stukje daarover. Bovendien kun je de processorklok van een ppc-cpu niet vergelijken met die van een mips-cpu en die weer zeker niet met een intel (x86) cpu. Als een processor het te druk heeft (dat is uiteraard zeer relatief), dan mag je dat alleen merken in minder snelle verwerking. Hij mag er nooit door vastlopen en zelfs rare dingen mogen niet voorkomen. Dit lijkt mij persoonlijk een probleem met de voeding (zoals eerder ook wel gesuggereerd) of een bug in de (DMM!!!)-drivers, zal niet de eerste zijn. Is dus ook heel nuttig om dit probleem bij DMM te melden. DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
Dream1975 Geplaatst: 10 september 2009 Auteur Geplaatst: 10 september 2009 Wil iemand dit dan melden op het VIP board. Mijn Duits is heel slecht en ik heb het idee dat het Engelse deel veel minder gelezen wordt door de kenners. Als iemand dit zou willen doen en het linkje hier wil plaatsen dan kan ik kijken wat de reacties zijn (het lezen gaat enigzins beter dan het schrijven en anders hebben we altijd google translate nog ) Pieterg heb je nog wat uit het serieel uitlezen kunnen zien of hangt ie al voordat ie wat kan aangeven? Ik heb het vermoeden dat het een driver kwestie is omdat hij van de week het ook deed met het bijspringen van maar één tuner (de rest was al bezig, maar toevallig tegelijk met het starten van de opname drukte ik op OK om de tijd te zien en hing hij terwijl dit normaal geen probleem is en dit niet al te veel extra stroom zal vragen ook was dit de eerste keer dat ik het meemaakte met het bijspringen van één tuner) Ps. Zou het toch niet aan de image kunnen liggen aangezien Happy2000 het met Oozoon wel voor elkaar krijgt? Niet dat ik zal switchen maar als het image afhankelijk is kan het misschien ook aan de driver versie of iets anders image specifiek liggen.
Gast pieterg Geplaatst: 10 september 2009 Geplaatst: 10 september 2009 Origineel bericht van: Dream1975 Pieterg heb je nog wat uit het serieel uitlezen kunnen zien of hangt ie al voordat ie wat kan aangeven? Nee, ik heb niet zo'n lange seriele kabel Overigens hangt hij niet helemaal, de ip stack is nog 'up', je krijgt zelfs nog een connectie op de telnet poort. Inloggen lukt je alleen niet meer, je krijgt geen login prompt (er kan blijkbaar geen nieuw proces gestart worden, terwijl inetd wel z'n werk blijft doen) Citaat: Ik heb het vermoeden dat het een driver kwestie is omdat hij van de week het ook deed met het bijspringen van maar één tuner Ik blijf het houden op een spanningsdip. Zelfs als je serieel een kernel oops zult zien, die kan best veroorzaakt worden door een spanningsdip. Citaat: Ps. Zou het toch niet aan de image kunnen liggen aangezien Happy2000 het met Oozoon wel voor elkaar krijgt? Niet dat ik zal switchen maar als het image afhankelijk is kan het misschien ook aan de driver versie of iets anders image specifiek liggen. Ik ben wel benieuws of Happy2000 z'n 8k ook zo mooi blijft draaien als hij vervolgens tijdens die opnames restart. Ik weet vrij zeker dat die van mij het gelijktijdig starten van opnames ook nog prima trekt, maar rebooten is funest. Overigens getest met de driver van 20090907, dus we kunnen wel stellen dat het nog niet opgelost is, en dat er vermoedelijk ook geen images zijn waarmee je er geen last van zult hebben. Een enigma2 bug is namelijk ook uitgesloten lijkt mij.
Tonskidutch Geplaatst: 10 september 2009 Geplaatst: 10 september 2009 Code: # with this setting you can# configure how many emm listeners are started.# for example use 2 when recording# and viewing different systems and both need constant updates## default : 1#EMM THREADS : 2 per cardreader en per tuner minstens 2 invullen kan dus in een volle dm 8000 resulteren in 8ciao Our Darkness Anne Clark
Dream1975 Geplaatst: 10 september 2009 Auteur Geplaatst: 10 september 2009 Ik hoop dat Happy2000 dat nog eens wil proberen (maar bij mij gebeurt het ook als ik niet opnieuw opstart). Dat opnieuw opstarten is alleen een foefje om 2 of meer gelijktijdige opnames te simuleren (je kan volgens mij ook 2 DVB-S2 timers instellen die tegelijk aanspringen terwijl je DVB-C zit te kijken, misschien zou je dat ook eens willen proberen op jouw box). Ik ben ook wel benieuwd of mensen met andere images zoals Gemini dit zouden kunnen uitproberen voor een compleet overzicht. Ps. Als er nog wel enig leven is in de box zouden we dan niet kunnen nagaan wat er mis is gegaan om dit te ondervangen (ook al ligt het eventueel aan een stroomdip). Ik wordt nu altijd heel angstig om te zappen en dergelijke als ik weet dat er 2 of meer opnames lopen en zou me een stuk prettiger voelen als ik weet dat hij niet meer zomaar kan hangen. Uiteraard ben ik ook heel benieuwd wat ze/DMM hier op het VIP board over zouden zeggen, en misschien een oplossing voor zouden zien
Dream1975 Geplaatst: 10 september 2009 Auteur Geplaatst: 10 september 2009 Origineel bericht van: Tonskidutch Code: # with this setting you can# configure how many emm listeners are started.# for example use 2 when recording# and viewing different systems and both need constant updates## default : 1#EMM THREADS : 2 per cardreader en per tuner minstens 2 invullen kan dus in een volle dm 8000 resulteren in 8ciao Zou dit het kunnen zijn? Dit is toch meer voor het aansturen van de smartcards dacht ik (hoewel ik dit niet zeker weet)? Overigens staat deze bij mij op 4 (ik dacht één voor elke tuner) en in het geval van opstarten en dat hij hangt bij 2x DVB-S2 die tegelijk gaan opnemen zou 4 dus genoeg moeten zijn volgens deze theorie.Maar zou je kunnen verduidelijken wat dit precies is en of ik hem nou op 4 of 8 moet zetten?
Tonskidutch Geplaatst: 10 september 2009 Geplaatst: 10 september 2009 je kunt gerust 8 in het cccam.cfg schrijven cccam start dan naar gelang de behoefte een emm listener erbij. overigens <bijkomende vraag> het gelijktijdig starten op epg gestuurd of per manuele timer? nog een <bijkomende vraag> dvb-c via ziggo heb je try all chids aan staan voor irdeto? ciao Our Darkness Anne Clark
Happy2000 Geplaatst: 10 september 2009 Geplaatst: 10 september 2009 Goed heb nu een paar nieuwe testen gedaan hier. Test 1 4 timer opnames gemaakt van 4 fta zenders > alle 4 timer opnames zijn gestart. Box geheel rebooten en alle 4 timer opnames gaan gewoon weer verder, kan ook nog zappen naar een ander kanaal. Volgende test (test 2). 4 timer opnames gemaakt van 4 gecodeerde zenders > alle 4 timer opnames zijn gestart. Box geheel rebooten en timer opnames starten, daarna reageerd de box niet meer op de afstand bediening als ik echter een paar keer op de power knop voor op de dreambox druk gaat hij wel uit. Volgende test. Zelfde als test 2 maar nu de GUI alleen herstarten zodat mijn CCcam blijft werken (Wordt niet gestopt hier bij een GUI restart) de box loopt nu niet vast! Dus het lijkt er op hier dat CCcam bij het starten de boel laat crashen als er tegelijk 4 opnames starten. Heb voor de zekerheid de testen 2 x gedaan. VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image. Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E
Tonskidutch Geplaatst: 10 september 2009 Geplaatst: 10 september 2009 Happy2000 terug naar het CCcamteam met bugreport of als die het niet oplossen toch maar een miniservertje bouwen ciao Our Darkness Anne Clark
Dream1975 Geplaatst: 10 september 2009 Auteur Geplaatst: 10 september 2009 Origineel bericht van: Tonskidutch het gelijktijdig starten op epg gestuurd of per manuele timer? nog een <bijkomende vraag> dvb-c via ziggo heb je try all chids aan staan voor irdeto? ciao Ik heb ze via de EPG geprogrameerd (bij het testen natuurlijk wel de begintijd aangepast elke keer zodat ze dezelfde tijd hadden) Ik heb de standaard config van CCcam zonder try all chids. Dit werkt gewoon of is het beter deze toch aan te zetten?
Tonskidutch Geplaatst: 10 september 2009 Geplaatst: 10 september 2009 denk dat Happy2000 eigenlijk de clou gaf... hetgeen ikzelf met een stinknormale enigma 1 en dus 1 tuner niet kan repliceren of onderzoeken maar je mag alle suggesties proberen, je dreambox gaat aan testen uitvoeren niet stuk. ciao Our Darkness Anne Clark
Dream1975 Geplaatst: 10 september 2009 Auteur Geplaatst: 10 september 2009 Nog een keer getest met starten 2x DVB-S2 FTA zenders terwijl ik keek naar DVB-C -> blijft hangen CCcam aangepast (try all chids op /dev/sci0 waar Ziggo in zit) en EMM Threads naar 8, vervolgens weer opgestart op DVB-C waarna er 2x DVB-S2 bijspringt -> blijft hangen
Gast pieterg Geplaatst: 10 september 2009 Geplaatst: 10 september 2009 ik had uiteraard getest met 4 FTA opnames, softcam kunnen we dus wat mij betreft wel uitsluiten. Natuurlijk heeft de hardware het wel iets zwaarder met het descramblen van opnames, dus mogelijk krijg je hem net iets eerder aan het hangen, maar het is iig niet de oorzaak.
Happy2000 Geplaatst: 10 september 2009 Geplaatst: 10 september 2009 Origineel bericht van: Tonskidutch Happy2000 terug naar het CCcamteam met bugreport of als die het niet oplossen toch maar een miniservertje bouwen ciao Heb er verder geen problemen mee, dream staat altijd aan hier. Als de box toch helemaal uit staat en opstart om een timer opname te beginnen gaat het altijd, want de timer opname begint niet direct. Origineel bericht van: Dream1975 Nog een keer getest met starten 2x DVB-S2 FTA zenders terwijl ik keek naar DVB-C -> blijft hangen Ook maar even geprobeerd en werkt hier gewoon. VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image. Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen