Ga naar inhoud

Problemen met meerdere gelijktijdige opnames

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Bij mij hing de box niet zoals Dream1975 beschrijft.

Bij mij reageerde de afstandsbediening niet meer, maar het programma speelde gewoon voort.

Er werd niets opgenomen.

Een voedingsprobleem ?

Ik denk het eerlijk gezegd niet, want dan zou je verwachten dat ie echt helemaal hangt, wat ie bij mij dus niet deed.

Ik denk eerder een soort deadlock situatie, waarbij 2 processen wachten op elkaar, en geen van beide iets wil doen tot de andere klaar is...

• Reacties 135
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Ik heb ditzelfde probleem ook, en hier al eens eerder aangekaart

http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...l_g#Post1696856

De seriele poort stuurt op het moment van de 8000 hangt alleen maar dit (eindeloos) uit:

"no more free psi filters in bank... try bank 1

cannot RemoveFilterFromGroup

"

Willen mensen die hetzelfde probleem hebben ook eens de seriele poort aansluiten om te zien of daar hetzelfde uitkomt ?

DM8000 met 4 DVB-S2 tuners|DM7000|DM5620|DM500|ET5000|Wavefrontier T-55

There are 10 types of people in the world: those

who understand binary, and those who don't.

Geplaatst:

Als ik hier 2 opnames gelijktijdig laat starten via de timer op eenzelfde tijdstip.

Dan krijg ik een melding opname 1 gestart, pas na 3 a 5 seconden krijg ik de melding opname 2 gestart.

Ze starten dus na elkaar, althans afgaand op de melding die verschijnt

Ik gebruik de laatste Gemini.

The key to happiness. Stay away from idiots

Geplaatst:

Maar gebruikt iedereen die dit probleem heeft Pli3 ?

Ik heb ook PLi3 en kan het reproduceren.

Normaal gezien trekt Dream zich weinig aan van problemen als het zich niet bij de originele software voordoet.

Geplaatst:
Origineel bericht van: pieterg
hier idd ook, maar dat gaat wel goed. Bij startende opnames gaat het eigenlijk pas mis als de 3e (insteek) S2 erbij aan moet gaan. Die mag je dan ook officieel ook niet gebruiken in een 8000.

Heh, maar wacht even.

DMM heeft toch al meermalen verkondigd dat je de (versie 1) DVB-S2 tuner, die in de dm800 zit, NIET in een dm8000 mag gebruiken, omdat die teveel stroom gebruikt en daardoor de box crasht?!

QED?!

Volgens roodkapke zijn er intussen al enige tijd nieuwe DVB-tuners die je wel in de dm8000 mag gebruiken.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Geplaatst:
Origineel bericht van: Erik Slagter

DMM heeft toch al meermalen verkondigd dat je de (versie 1) DVB-S2 tuner, die in de dm800 zit, NIET in een dm8000 mag gebruiken, omdat die teveel stroom gebruikt en daardoor de box crasht?!

Heeft er niets mee te maken.
Mijn box heeft de standaard ingebouwde dubbele DVB-S2 tuner + 1 DVB-C tuner en ik kon het perfect reproduceren met de PLi release die tot voor gisteren gebruikt werd.
Ik ga straks dezelfde tests doen met de nieuwe.
Ik ben er nog altijd van overtuigd dat dit software is en geen hardware.
Bij mij bleef het lopende beeld immers verder spelen, maar gebeurden de opnames niet en hing al de rest.
Ik doe nog eens exact dezelfde test zoals ik een paar blz geleden beschreven heb, maar nu met de nieuwste PLi, die dus ook de driver update in zich heeft.
Geplaatst:
Origineel bericht van: Kabeltje87
Naar ik meeen is EMM voor kaartupdates. Dit heeft dus niet te maken met tegelijkertijd kijken naar een kanaal en het opnemen van een ander (dan heb je ECM's nodig).

Trouwens starten van een nieuwe EMM listen vraagt veel processor tijd. En vermits we die al niet al te veel hebben, is het starten van een nieuwe thread wanneer die niet nodig is, verspilling van processor power.

Verbeter mij als ik het mis heb.

Willy

Milo gaf al een antwoord daaromtrend
maar wat wel verbluffend is als we deadlock denken, is dat er dan toch een verband kan zijn tussen de de softcam en het enigma2/kernel
daar de meerderheid het niet met FTA heeft en geen van allen een andere softcam heeft getest
of wel?

ik heb zelf met mijn enigma1 Pli jade3 eens getest om te zien of er mogelijke conclusies getrokken kunnen worden
3 dreamboxen thuis met alle drie een kaart en dus heen en weer 3 C-regels en 3 F-regels waarbij ik de listen port 12000 eens heb gevarieert
hangt vast op een irdeto zender (beeld loopt) maar kan niet meer bedienen of per utp benaderen. frown
rara

ik ga het ook nog eens testen met iets anders dan CCcam

ciao

Our Darkness

Anne Clark

Geplaatst:

Ik heb mijn test opnieuw uitgevoerd, kreeg zwart beeld op Arte HD, vreemd genoeg, dus Arte in de plaats genomen.

3 opnames tegelijk op hetzelfde uur gepland en voorheen op een ander kanaal gaan staan.

Vermits elke opname op een andere transponder was, moest hij wel omschakelen van kanaal ook.

Probleem trad niet op.

Daarvoor wel een green screen gewoon terwijl ik mijn opnames aan het plannen was, bij een van de Arte's, waar ik veel beeldstoringen had.

Ik denk meer en meer dat het een driverprobleem is, of een probleem met PLi, of met een bepaalde skin.

Volgende test : 6 opnames tegelijk, 2 per tuner.

Daarna : 6 opnames tegelijk, 2 per tuner, maar met HD skin.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Tonskidutch
Milo gaf al een antwoord daaromtrend
maar wat wel verbluffend is als we deadlock denken, is dat er dan toch een verband kan zijn tussen de de softcam en het enigma2/kernel
daar de meerderheid het niet met FTA heeft en geen van allen een andere softcam heeft getest
of wel?

Ik had het dus wel met FTA zenders.
Wat niet wil zeggen natuurlijk dat ik geen cardserver/softcam draaien heb...
Geplaatst:

Volgende test, alle opnames 5 minuten op zelfde uur beginnende :

Tuner 1 (sat) : Channel4 + Film4

Tuner 2 (sat) : Eins Festival HD + WDR Studio Bielefeld

Tuner 3 (kabel) : één HD + Ketnet HD

Voorheen ga ik dan op TVE kabel staan.

Dit zijn allemaal ongecodeerde zenders, iedere keer 2 op dezelfde transponder.

Dat betekent dus 3 tuners inschakelen voor 6 FTA opnames én schakelen van frequentie voor de actieve tuner.

Ben benieuwd.

BTW : er liggen precies een hele hoop Duitse HD zenders uit.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Dream1975
Kunnen jullie nog even helpen op het VIP{ board? DMM zegt dat er geen probleem is en ze het niet kunnen reproduceren (en zo gebeurt er dus niks).

Was er al een beetje bang voor.

Net als bij mij met OoZoon en FTA zenders krijg ik de box niet zover dat hij niet meer reageerd, alleen met CCcam en een reboot loopt hij vast.
Als ik een tweede HD erbij op zet (usb) dan lukt het wel om de box vast te laten lopen.
Maar bij normaal gebruik werkt het hier gewoon goed, ook wanneer ik 4 timers maak op de zelfde tijd over 4 tuners.

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Geplaatst:

Het resultaat van deze test ?

5 van de 6 opnames staan op recording...

De 6e (Eins Festival HD) heeft hij direct op Done gezet, vreemd.

Misschien heb ik een fout gemaakt met mijn transponders, zodat die Eins Festival HD toch niet op dezelfde transponder zit als WDR Bielefeld ?

Edit : gecontroleerd en die 2 zenders zitten wel degelijk op dezelfde transponder.

Geen verklaring hiervoor, behalve dat het een bug lijkt.

Maar het systeem is dus niet vastgelopen, ondanks 6 gelijktijdige opnames op 3 verschillende tuners.

Geplaatst:

En nu iets lastiger : 6 HD kanalen tegelijk opnemen, waarvan 4 gecodeerd.

Timer1 : Eurosport HD + History Channel HD

Timer2 : één HD + NED1 HD

Timer3 (kabel, ongecodeerd): één HD + Ketnet HD

En ondertussen wachten we, op TVE kabel (ongecodeerd) tot de opnames starten en hij van tuner verandert...

Edit : alle 6 gestart, en alle 6 aan het opnemen.

Interface reageert nog.

Geplaatst:

Test 7192 : idem ditto als vorige met volgende verschillen :

1) Skin staat nu op Dream HD.

2) er werd gewacht dat de harddisk in standby stond.

Resultaat :

1) harddisk komt uit standby

2) bericht komt dat van zender zal veranderd worden, wat ook gebeurt

3) opnames gebeuren NIET

4) interface is dood, en ook telnet <ip adres Dreambox> werkt niet meer.

Ook de driveshare van de harddisk van de Dreambox werkt niet meer.

Conclusie : één van die 2 laatste was er teveel aan, of de HD skin of de harddisk die nog moest uit standby komen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen