Gast zzzzzzz Geplaatst: 15 september 2009 Geplaatst: 15 september 2009 En misschien de laatste test ? idem ditto als voorgaande (dus 6 opnames tegelijk, waarvan 4 HD gecodeerde, en 2 niet gecodeerde, maar wel HD) mét een HD skin (Dream HDTV) Enige verschil was dat de harddisk niet toegelaten werd van een spin down te doen. Resultaat : Message (18) In order to record a timer, the TV was switched to the recording service! blijft op het scherm staan, teller telt niet af. Interface reageert niet meer, maar beeld speelt gewoon verder. Telnet naar de Dreambox hangt ook. Heeft iedereen met dit probleem toevallig een HD skin ?
Gast zzzzzzz Geplaatst: 15 september 2009 Geplaatst: 15 september 2009 Zelfde test herhaald met skin : HD Zero. Opnieuw blijft de message hangen met de teller op 18.
digitaal kijker Geplaatst: 15 september 2009 Geplaatst: 15 september 2009 als je meer dan 1 HD kanaal opneemt hangt hij, heb dit ook al gehad met verschillende image's en standaart skin. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's. Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10, Konig FTA20
Gast zzzzzzz Geplaatst: 15 september 2009 Geplaatst: 15 september 2009 Met Avalon.II skin (SD) zelfde 6 timers, en hangt opnieuw.
Catastrofus Geplaatst: 15 september 2009 Geplaatst: 15 september 2009 Origineel bericht van: zzzzzzz En misschien de laatste test ? idem ditto als voorgaande (dus 6 opnames tegelijk, waarvan 4 HD gecodeerde, en 2 niet gecodeerde, maar wel HD) mét een HD skin (Dream HDTV) Enige verschil was dat de harddisk niet toegelaten werd van een spin down te doen. Resultaat : Message (18) In order to record a timer, the TV was switched to the recording service! blijft op het scherm staan, teller telt niet af. Interface reageert niet meer, maar beeld speelt gewoon verder. Telnet naar de Dreambox hangt ook. Heeft iedereen met dit probleem toevallig een HD skin ? Yep, ik gebruik (ook) de DreamTV HD skin. 4 gecodeerde opnames en de box was dood. Geen ssh/telnet en het beeld bleef hangen. Gert. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
Gast zzzzzzz Geplaatst: 15 september 2009 Geplaatst: 15 september 2009 En met de default skin (ook SD dus) ook. Ik snap het niet meer. Heb toch een aantal keer in mijn testen gehad dat het wel lukte met 6 HD opnames tegelijk, en nu plots niet meer.
Dream1975 Geplaatst: 15 september 2009 Auteur Geplaatst: 15 september 2009 Zojuist weer een hanger gehad. Hij was aan het opnemen op een S2 tuner (die had ik expres een minuutje eerder gezet). Ik was met de DVB-C tuner aan het schakelen tegelijk op het moment dat de 2e S2 tuner aan sprong om ook op te gaan nemen -> hanger en dat werd weer een handmatige reset en weer 2 opnames zonder begin (overigens heb ik vandaag de nieuwe PLI erop gezet, dus dat heeft het niet opgelost helaas). Heel irritant Origineel bericht van: digitaal kijker als je meer dan 1 HD kanaal opneemt hangt hij, heb dit ook al gehad met verschillende image's en standaart skin. Zou je dit ook aan kunnen kaarten op het VIP forum, want ze geven daar nu min of meer het image de schuld
hemertje Geplaatst: 15 september 2009 Geplaatst: 15 september 2009 Origineel bericht van: Dream1975 Zou je dit ook aan kunnen kaarten op het VIP forum, want ze geven daar nu min of meer het image de schuld dat zullen ze altijd doen wanneer het niet hun DMM images betreft... altijd problemen aantonen met hun officiele en beta images DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Gast pieterg Geplaatst: 15 september 2009 Geplaatst: 15 september 2009 op zich was het misschien niet heel handig om direct te concluderen dat het een power supply probleem is. Je geeft ze op die manier eigenlijk geen andere keuze dan direct te ontkennen dat er een probleem is. Maar goed, enige oplossing is de boel nog een paar keer flink laten crashen met een originele DMM image, en bij voorkeur daar de seriele crashlogs van posten.
Dream1975 Geplaatst: 16 september 2009 Auteur Geplaatst: 16 september 2009 Zou één van de (PLI) testers (ik neem aan dat de PLI testers regelmatig het image verwisselen en daar misschien zelfs een aparte box voor hebben) of iemand met een DM8000 die nog ingericht moet worden dat kunnen doen? Ik heb mijn box net helemaal naar mijn zin ingericht en moet maar hopen dat dat zo blijft als ik een originele image plaats en daarna PLI weer terug zet. Ook is het serieel uitlezen een probleem aangezien ik geen seriële poort heb op mijn laptop.
hemertje Geplaatst: 16 september 2009 Geplaatst: 16 september 2009 Origineel bericht van: Dream1975 Zou één van de (PLI) testers (ik neem aan dat de PLI testers regelmatig het image verwisselen en daar misschien zelfs een aparte box voor hebben) of iemand met een DM8000 die nog ingericht moet worden dat kunnen doen? Ik heb mijn box net helemaal naar mijn zin ingericht en moet maar hopen dat dat zo blijft als ik een originele image plaats en daarna PLI weer terug zet. dat probleem hebben de testers ook DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Happy2000 Geplaatst: 16 september 2009 Geplaatst: 16 september 2009 Origineel bericht van: Dream1975 Zou één van de (PLI) testers (ik neem aan dat de PLI testers regelmatig het image verwisselen en daar misschien zelfs een aparte box voor hebben) of iemand met een DM8000 die nog ingericht moet worden dat kunnen doen? Ik heb mijn box net helemaal naar mijn zin ingericht en moet maar hopen dat dat zo blijft als ik een originele image plaats en daarna PLI weer terug zet. Ook is het serieel uitlezen een probleem aangezien ik geen seriële poort heb op mijn laptop. Gewoon even een backup maken van je image met bv barry allen. Het gaat er jou toch om dat het bij jou box ook goed komt, dus ik zal gewoon even een originele image erop zetten en kijken wat er dan gebeurd, dan weet je het voor je zelf ook. VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image. Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E
Dream1975 Geplaatst: 16 september 2009 Auteur Geplaatst: 16 september 2009 Ik zal het van het weekend even uitproberen met een origineel image, echter zit ik nog steeds met het probleem van het serieel uitlezen.
Hannibal2206 Geplaatst: 18 september 2009 Geplaatst: 18 september 2009 In plaats van een seriele log, kan je denk ik ook via telnet inloggen, enigma2 killen middels "init 4" en dan weer starten middels "enigma2"; en dan de ouput van telnet capturen, bv met putty als telnet client. Je vangt dan in ieder geval alles tot de hang, niet wat er daarna evt. gebeurt DM8000 met 4 DVB-S2 tuners|DM7000|DM5620|DM500|ET5000|Wavefrontier T-55 There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Gast pieterg Geplaatst: 19 september 2009 Geplaatst: 19 september 2009 dan kan je beter e2 laten draaien, en met 'logread -f' meekijken. Dan capture je iig nog de kernel log, dat is uiteindelijk toch waar het om gaat in dit geval. De vraag is alleen of je het moment van de crash nog net meekrijgt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen