Hannibal2206 Geplaatst: 23 september 2009 Geplaatst: 23 september 2009 Hoe kan je in PLi de MHW en/of de freesat EPG uitzetten ? DM8000 met 4 DVB-S2 tuners|DM7000|DM5620|DM500|ET5000|Wavefrontier T-55 There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Gast MiLo Geplaatst: 23 september 2009 Geplaatst: 23 september 2009 Zou eens moeten testen met MiLo dan, je kunt bij de laatste versies in de settings de MHW/Freesat EPG uitschakelen. Kun je zien of dat uitmaakt.
hemertje Geplaatst: 23 september 2009 Geplaatst: 23 september 2009 Origineel bericht van: Hannibal2206 Hoe kan je in PLi de MHW en/of de freesat EPG uitzetten ? dat kan nog niet in PLi... DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Kabeltje87 Geplaatst: 23 september 2009 Geplaatst: 23 september 2009 Als de EPG een probleem is, dan blijft de vraag waarom moeten er tijdens een opname een heleboel services die met EPG te maken hebben opgestart worden? Willy ~~Rytec Team~~ Mutant HD-2400 / OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler) VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS *All Rytec EPG POWERED*
Gast zzzzzzz Geplaatst: 23 september 2009 Geplaatst: 23 september 2009 Origineel bericht van: Kabeltje87 Als de EPG een probleem is, dan blijft de vraag waarom moeten er tijdens een opname een heleboel services die met EPG te maken hebben opgestart worden? Willy Als je kijkt op je harddisk dan zie je dat er heel wat meer staat per opname dan één TS file, zoals de meeste PC programma's produceren. Dit wordt gebruikt om de omschrijving van het opgenomen programma uit de EPG te halen.
Gast pieterg Geplaatst: 23 september 2009 Geplaatst: 23 september 2009 Origineel bericht van: Kabeltje87 Als de EPG een probleem is, dan blijft de vraag waarom moeten er tijdens een opname een heleboel services die met EPG te maken hebben opgestart worden? epg is denk ik niet het probleem, het triggert alleen het probleem. En op zich is het wel handig dat elke service, of dat nu een tv, pip, stream, of opname is, allemaal epg gaan lezen. Zeker op trage epg sources (freesat) houdt dat met een paar opnamen per week je epg al lekker gevuld. Verder is het normaal geen enkel probleem, er zijn meer dan voldoende section filters beschikbaar voor alle epg readers.
Dream1975 Geplaatst: 25 september 2009 Auteur Geplaatst: 25 september 2009 Nieuwe PLI: Settings to disable EPG sources added (MHW/Freesat/Viasat) Ga ik vanmiddag eens testen met alles uit of het nog steeds gebeurt
Gast zzzzzzz Geplaatst: 25 september 2009 Geplaatst: 25 september 2009 Het werkt als ik MHW en Freesat en Viasat afzet. Met MHW alleen crashete hij nog altijd. MHW+Freesat is waarschijnlijk voldoende, omdat ik geen Viasat EPG gebruik. Is wel spijtig dat je dan geen EPG meer hebt, maar het probleem is er wel mee opgelost blijkbaar (getest met Arte HD, BBC HD, Ketnet/Canvas HD (kabel) en CNN (kabel), terwijl de tuner op ActuaTV stond, zodat hij zeker moest schakelen).
Gast zzzzzzz Geplaatst: 25 september 2009 Geplaatst: 25 september 2009 Ik zie nog iets vreemds, maar dat heb ik ook bij de officiële Dream release gezien. Soms als je 4 gelijktijgdige opnames schedulet, en hij moet zappen, dan blijft er één opname in waiting staan in plaats van dat hij zapt. Hier zou hij moeten zappen van Actua TV naar CNN of naar Ketnet/Canvas HD, zodat hij al zijn opnames kan doen. Maar hij doet dat dus niet (deze keer, bij eerdere testen wel). Lijkt mij een bug, maar niet ene van PLi deze keer.
hemertje Geplaatst: 25 september 2009 Geplaatst: 25 september 2009 melden via een ticket op het DMM forum... graag incl verklarende tekst en screenshots zoals hierboven DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Dream1975 Geplaatst: 25 september 2009 Auteur Geplaatst: 25 september 2009 Origineel bericht van: zzzzzzz Het werkt als ik MHW en Freesat en Viasat afzet. Met MHW alleen crashete hij nog altijd. MHW+Freesat is waarschijnlijk voldoende, omdat ik geen Viasat EPG gebruik. Is wel spijtig dat je dan geen EPG meer hebt, maar het probleem is er wel mee opgelost blijkbaar (getest met Arte HD, BBC HD, Ketnet/Canvas HD (kabel) en CNN (kabel), terwijl de tuner op ActuaTV stond, zodat hij zeker moest schakelen). Als ik het goed begrijp is het dus niet één soort EPG die het probleem veroorzaakt, maar het aantal. Dan zou ik logischerwijs zeggen dat e.e.a. te maken heeft met de grootte van het EPG bestand (die hij wil scannen bij het starten van een opname). Bij meerdere opnames lijkt het dus dat hij de hele EPG meerdere keren wil scannen en dit leidt tot de hanger. Vraag ik me wel af waarom het ook gebeurt als je opnieuw opstart met 2 opnames. Dan is het EPG bestand toch nog leeg (of zou het komen omdat hij hem dan wil vullen)? Indien bovenstaande het geval is, is het dan niet mogelijk om e.e.a. dusdanig in te stellen dat hij eerst de opname start om later de EPG info op te halen (en dan maar voor één opname tegelijk). Of denk ik nu te simpel
Gast MiLo Geplaatst: 25 september 2009 Geplaatst: 25 september 2009 Er zit sowieso al een delay tussen de zap en het ophalen van EPG data, da's om onnodig parsen te voorkomen als je aan het zappen bent denk ik. Ik ben het met de andere ontwikkelaars eens dat het waarschijnlijk een bug in de Enigma2 code of driver is, die wordt getriggerd doordat de EPG bijvoorbeeld de timing waarin dingen gebeuren net iets anders maken en de bug zichtbaar wordt. Wat de EPG bijzonder maakt ten opzichte van veel andere processen is dat die op een andere thread binnen Enigma2 draaien. Je zou een shellscriptje "while true ; do ; done" kunnen draaien om de CPU met 100% te belasten. Zou ook interessant zijn.
bramj Geplaatst: 5 oktober 2009 Geplaatst: 5 oktober 2009 Voor de freaks er is een nieuwe driver , die het mogelijk oplost. --- dreambox-dvb-modules.bb: update dm800/dm8000 drivers changes both: - implement FE_TIMEDOUT flags in all tuner drivers (used in e2 to speedup the service searching a little bit) - add new option to change scaler sharpness (/proc/stb/vmpeg/0/pep_scaler_sharpness) - fix kernel freeze caused by demux problem when try to use more the 64 section filter (i.e. much recordings on the same transponder are running) - deinterlacer optimizations please no more use "off" when the vertical input/output resolution are not equal "bob" is the equivalent to the old "off" option... but "auto" should generate better quality as off/bob in most case .. so changing the default behaviour is no more needed changes dm800: - fix stuttering video with enabled deinterlacer (i.e. N24 ticker) - add some PEP options to /proc/stb/vmpeg/0 (pep_brightness, pep_saturation, pep_hue, pep_contrast, pep_block_noise_reduction, pep_digital_contour_removal, pep_mosquito_noise_reduction) changes dm8000: - fix no more working 1080p24/25/30 output (in 20090916 drivers) - fix stuttering video on (cvbs) analog output when no hdmi cable was connected but a DVI option was configured -------
Gast MiLo Geplaatst: 5 oktober 2009 Geplaatst: 5 oktober 2009 Klinkt als heel aannemelijke oorzaak. Ik heb deze nieuwe drivers voor de 800 en 8000 alvast in de feed van MiLo image gezet, kun je met een online upgrade dus binnenhalen, voor de vroege testvogels.
Dream1975 Geplaatst: 11 november 2009 Auteur Geplaatst: 11 november 2009 Heb in de tussentijd toch heel af en toe weer een hanger gehad (en niet eens bij het gelijktijdig opstarten van opnames), hoewel het volgens mij wel een stuk minder geworden is. Gisteren zat ik een Highdef programma te kijken vanaf de HD en waren er 3 opnames bezig (2 op één transponder en nog één op een andere transponder) die overigens niet tegelijk startten. Ineens hing ie weer (terwijl de timer situatie een wekelijks terugkerende situatie is die normaal geen problemen oplevert). Enig verschil was dat ik nu een Highdef programma zat te kijken vanaf de harde schijf. Misschien dat het dus ook te maken heeft met de input/output van en naar de harde schijf (dat deze het op een gegeven moment niet meer trekt oid). Iemand enig idee (hoewel ik het wel raar vind dat hij dan crasht),
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen