mr|repel Geplaatst: 9 september 2009 Geplaatst: 9 september 2009 Hoi allemaal, Ik heb hier een DM7000 ( amber display ) met de laatste PLi image erop. Sinds 2 jaar gebruik ik een clarkconnect server om mijn opnames op op te slaan en te kijken, dit ging altijd voortreffelijk. Sinds korte tijd heb ik problemen met het opnemen van bestanden. Ze zijn wel mooi 1GB echter het afspelen lukt niet ( ook niet met VLC ). De bestanden die hij wel nog afspeeld lopen vaak vast en na een minuut ofzo heb ik weer beeld. De film gaat dan wel verder waar hij gebleven was. Qua bestandsoverdracht van en naar de server heb ik geen problemen, dit gaat met ca. 8 MB/sec. Heeft iemand een idee wat er mis is ? Greetz Mr|Repel There are 10 kinds of people in the world Those who understand binairy and those who don't
Tonskidutch Geplaatst: 9 september 2009 Geplaatst: 9 september 2009 was dat direct nadat je een nieuw image op de dreambox hebt gezet of was het plots? als er iets met de hdd van je opnameserver niet meer in orde is kun je dat soort symptomen inderdaad verwachten (hetgeen, dat stuk gaan/gammel worden overigens ook plots kan ontstaan) ciao Our Darkness Anne Clark
mr|repel Geplaatst: 9 september 2009 Auteur Geplaatst: 9 september 2009 Ik denk toch dat het iets met de server is, er draaien twee 250 GB schijven in mirror en met het backuppen van de belangrijke bestanden vandaag ging het niet echt lekker. Na even goed nagedacht te hebben bleek dat de problemen ontstaan waren na een verhuizing van de server van de ene kant van de kamer naar de andere. Na 326 dagen uptime was ie dus weer eens down, en sindsdien waren de problemen ontstaan. Misschien dat een schijfje er niet echt zin meer in heeft. In ieder geval heb ik mijn belangrijke bestanden. Vanavond maar eens gaan knutselen Greetz Mr|Repel There are 10 kinds of people in the world Those who understand binairy and those who don't
mr|repel Geplaatst: 12 september 2009 Auteur Geplaatst: 12 september 2009 Na wat geknutseld te hebben lijkt de server het weer goed te doen. Zojuist een HD rip gecopieerd naar de server met ~8 MB/sec, dus dat moet goed werken. De dreambox opnieuw geinstalleerd met Pli ( laatste ) en het lijkt te werken. Een paar korte opnames van 5 minuten en yess, dit zou het moeten zijn. Niet dus...Een opname van een uur gedaan en weer alle ellende terug. Ik kan geen opnames meer bekijken zonder dat de dreambox om de 2 seconden 10 a 20 seconden vast hangt. Zelfs de 5 minuten opnames kan ik niet meer bekijken zonder een hoop gestotter en gehaper. Van alle ellende ook al eens een ander netwerk kabeltje tussen de dreambox en de switch gehangen, helaas. Ik weet nu even niet meer waar ik het moet gaan zoeken. Iemand ideen ? Greetz Mr|Repel There are 10 kinds of people in the world Those who understand binairy and those who don't
mr|repel Geplaatst: 12 september 2009 Auteur Geplaatst: 12 september 2009 vergeten te vermelden: De hele dreambox hangt zich op die 10 a 20 seconden, ik kan dan niets doen. Greetz Mr|Repel There are 10 kinds of people in the world Those who understand binairy and those who don't
dAF2000 Geplaatst: 12 september 2009 Geplaatst: 12 september 2009 Heb je misschien SQLite gekozen ipv de Enigma EPG (zie blauwe knop, system settings, EPG). Het heeft niks met mounten enzo te maken, maar 't effe hangen van de Dreambox kun je wel 'ns hebben met SQLite.
mr|repel Geplaatst: 12 september 2009 Auteur Geplaatst: 12 september 2009 nope, helaas. Toch bedankt voor het meedenken. Greetz Mr|Repel There are 10 kinds of people in the world Those who understand binairy and those who don't
dAF2000 Geplaatst: 12 september 2009 Geplaatst: 12 september 2009 Je had je server ook verhuisd. Misschien ligt 't probleem in andere (slechtere) kabels, andere switch o.i.d.
mr|repel Geplaatst: 12 september 2009 Auteur Geplaatst: 12 september 2009 hopelijk het probleem gevonden.... In de server (clarkconnect) zit een raid controller die de schijven doet mirroren. Net een ide schijf erin gehangen en de controller eruit getrokken en even clarkconnect opnieuw erop gegooid. Nu lijkt alles lekker te lopen. Wel raar dat bestandsoverdracht in windows geen problemen geeft. leuke hobbie zeg Greetz Mr|Repel There are 10 kinds of people in the world Those who understand binairy and those who don't
mr|repel Geplaatst: 13 september 2009 Auteur Geplaatst: 13 september 2009 Ik durf het bijna niet te zeggen, maar het lijkt nu goed te gaan. Van ellende heb ik alles gereseat in de pc. Waarschijnlijk zat een geheugenreepje niet lekker erin. Nu loopt het weer allemaal als vanouds. 3 dagen knutselen voor een buggy geheugenreepje, wat een hobbie toch Als ik drie dagen naar de kroeg was gegaan had mij dat meer gekost hahaha. Greetz Mr|Repel There are 10 kinds of people in the world Those who understand binairy and those who don't
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen